MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar - Kersteditie

zoeken in:
Nee. En Dropkick Murphy’s - The Season’s Upon Us ook niet

Nee. En Durwood Douche met The Gift (aka Just Another Christmas Blowjob) ook niet

Thanks Edgar, was een leuk rondje kerstnummers en vooral boeiende discussies

Oeh, en Queen Thank God, It's Christmas

ranja schreef:
Ik vind de glamrocker van Wizzard leuker dan Slade maar daar sta ik waarschijnlijk redelijk alleen in

Was één van de leukste ontdekkingen van deze editie

Edgar18 schreef:
Anderen die me te binnen schieten zijn Why Couldn't It Be Christmas Every Day

Deze moest ik op zoeken. Bianca Ryan, nog nooit van gehoord. Maar blijkbaar is het alleen in Nederland een hitsucces geworden. En ook op Spotify is te zien dat ze vooral in Nederland wordt gestreamd.

Santa Tell Me lijkt me snel op weg naar de status als grote kerstklassieker. Die kom je overal tegen de laatste tijd.

Edgar18 schreef:
Wat dit nummer volgens mij zo krachtig maakt is de herkenbaarheid die er vanuit gaat. Kerst is niet voor iedereen een sprookjesfeest dat aan elkaar hangt van (vals) sentiment. Voor sommige mensen is kerst misschien wel de kutste tijd van het jaar.

Vinden zoveel mensen hier dan de kerst een kutperiode? Ik heb vooral warme (familie)gevoelens bij kerst. Een beetje nostalgisch en sentimenteel ook wel.

Edgar18 schreef:
(quote)
Hoewel die hier niet meespeelde denk ik dat je Coldplays "Christmas Lights" toch ook wel langzaam aan tot de klassiekers mag rekenen. Anderen die me te binnen schieten zijn Why Couldn't It Be Christmas Every Day en Santa Tell Me. Alle drie uiteraard nog niet de status van Maraiah, maar wie weet hoe we daar over vijftig jaar tegenaan kijken.

Kelly Clarkson - Underneath the Tree hoor je ook steeds vaker terugkeren. En die van La Bouche zangeres Melanie Thornton voor de Coca Cola reclame.

Ja, die laatste is ook wel erg fijn inderdaad.

Teunnis schreef:
Vinden zoveel mensen hier dan de kerst een kutperiode? Ik heb vooral warme (familie)gevoelens bij kerst. Een beetje nostalgisch en sentimenteel ook wel.
Dat daar (volgens mij) de kracht van het nummer in schuilt betekent natuurlijk niet meteen dat wij die gevoelens allemaal delen. Maar, ik kan me wel inleven in het idee dat kerst niet voor iedereen een fijne tijd is.
Persoonlijk sluit ik me aan bij jouw warme en sentimentele gevoelens. Dat neemt niet weg dat ik het nummer van The Pogues fantastisch vind. Het geeft me een kerstgevoel, en daarnaast vind ik het ook gewoon een ijzersterk nummer.

dumb_helicopter schreef:
Ik merk trouwens dat Feliz Navidad en Jingle Bell Rock niets eens hebben meegedaan!
Queen werd ook al genoemd. Daarnaast ontbreken er nog een boel klassiekers.

Volgend jaar een deel II met enkel nummers die deze editie niet hebben meegedaan.

The Cure - Last Dance

Christmas falls late now

Kon hier ook wel meegedaan hebben, als River al mocht meedoen...

Bedankt weer, Edgar18!!

Edgar18 schreef:
Volgend jaar een deel II met enkel nummers die deze editie niet hebben meegedaan.

Ik kijk er nu al niet naar uit

Wel whamageddonproof zo!

Tijd voor een nieuwe editie, Edgar18?

dumb_helicopter schreef:
Tijd voor een nieuwe editie, Edgar18?
Binnenkort een volgende editie, ik ben nog even op zoek naar (mijn) motivatie.

Kerstig genoeg voor een volgende editie? #askingforafriend

Edgar18 schreef:
(quote)

Huh, moet jij niet gewoon een jaar " zoeken " .

Rudi S schreef:
(quote)

Huh, moet jij niet gewoon een jaar " zoeken " .

Edgar is aan het minderen met MuMe, net als jordidj1. Dat valt toch keihard op?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Edgar is aan het minderen met MuMe, net als jordidj1. Dat valt toch keihard op?

Maar wat doen die gasten dan tijdens een lock down en een avondklok, rondhangen in het vondelpark ?

Rudi S schreef:
(quote)

Maar wat doen die gasten dan tijdens een lock down en een avondklok, rondhangen in het vondelpark ?

The Wire kijken, ofzo. Damn, dat einde van seizoen 3. Wat jij, Johnny Marr?

Rudi S schreef:

We klappen een smartlap van Andre Hazes
Samen met m'n matties 's avonds in het volle maanlicht
Naast de kofferbak wakker als warme bakkers
Het is jammer dat de Wezenlanden park niet meer daar is

Ik zit op een bank, aan de gracht
De straten staan blank, niemand lacht
De wind, waant zich weg, door het verkeer
Langszwierend, het swoft, en verweer
Zand en bladeren, straten dooraderen de stad
Hoor ze fluisteren, ik wil wel luisteren maar wacht

jordidj1 schreef:

The Wire kijken, ofzo. Damn, dat einde van seizoen 3. Wat jij, Johnny Marr?

EN BEGIN VAN SEIZOEN 4 DAN OMG OMG OMFG

Hebben jullie eindelijk The Wire ontdekt? Zou verdorie een keer tijd worden!

Rudi S, ik denk dat ik het in minder dan een jaar kan .

Neee vorig jaar gebingewatcht, jeffrey loopt weer es achter de feiten aan

Edgar18 schreef:
Hebben jullie eindelijk The Wire ontdekt? Zou verdorie een keer tijd worden!

Rudi S, ik denk dat ik het in minder dan een jaar kan .

Haha, de jongelui zijn toch weer gewoon op school en jij bent daarnaast toch keihard in voorbereiding van een nieuw (song)jaar

Edgar18 schreef:
(quote)

Al de motivatie teruggevonden toevallig?
Vind het een fijn topic, dus het zou spijtig zijn persoonlijk als er geen vervolg komt. Indien je het niet meer verder ziet zitten, wil ik (of iemand anders) het zeker verder zetten hoor?

dumb_helicopter schreef:
Indien je het niet meer verder ziet zitten, wil ik (of iemand anders) het zeker verder zetten hoor?
Dank voor het aanbod! Ik heb daar al eens over nagedacht, maar ben toch nog steeds voornemens het topic (weer) op te pakken en verder te gaan.

De jaarfinale van het Song van het Jaar 2020 topic is inmiddels aardig op stoom. Misschien is de afloop van dat topic (vorig jaar 13 april) een goed moment om hier een nieuwe editie op te zetten.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dank voor het aanbod! Ik heb daar al eens over nagedacht, maar ben toch nog steeds voornemens het topic (weer) op te pakken en verder te gaan.

De jaarfinale van het Song van het Jaar 2020 topic is inmiddels aardig op stoom. Misschien is de afloop van dat topic (vorig jaar 13 april) een goed moment om hier een nieuwe editie op te zetten.

Goed idee en blij dat je het zelf nog ziet zitten om dit topic verder te zetten!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.