Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar - Kersteditie
zoeken in:
1
geplaatst: 27 november 2020, 22:25 uur
42. Tori Amos - Star Of Wonder spotify:track:7Jag2qL4xrSa7iAUr9bkH9
1
geplaatst: 27 november 2020, 23:17 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Rechter muisknop - Delen - Spotify-uri kopiëren, dan zou die het moeten doen. Dat werkt hier niet meer na de laatste update van Spotify. Je kunt alleen nog kiezen tussen de http en embed-links.
0
geplaatst: 27 november 2020, 23:25 uur
43. Loudon Wainwright III - Christmas Morning spotify:track:1vPaTRzCpsQhCyI4wq9JHU
0
geplaatst: 27 november 2020, 23:46 uur
44. Eels - Everything's Gonna Be Cool This Christmas (2002) spotify:track:5QnuPymx0FU889aYZnIRih
2
geplaatst: 27 november 2020, 23:48 uur
Ik ben wel meermaals naar de Samson kerstshow geweest, maar of ik dat kerstnummer ken betwijfel ik. Ik wacht trouwens nog altijd op een Greatest Hits-editie van Samson & Gert. 
Edit: haha komt me vaag bekend voor. Zou zomaar kunnen dat ik deze 20 jaar geleden voor het laatst gehoord had.

Edit: haha komt me vaag bekend voor. Zou zomaar kunnen dat ik deze 20 jaar geleden voor het laatst gehoord had.
1
geplaatst: 27 november 2020, 23:50 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Ik ben wel meermaals naar de Samson kerstshow geweest, maar of ik dat kerstnummer ken betwijfel ik. Ik wacht trouwens nog altijd op een Greatest Hits-editie van Samson & Gert.
Heeft Chevy die niet eens georganiseerd?
0
geplaatst: 27 november 2020, 23:51 uur
Edgar18 schreef:
luigifort, als er twintig liedjes automatisch meedoen, welk nummertje zou jouw nominatie dan krijgen?
Brunniepoo, Poeha, ranja, musicfriek, Titmeister, vigil, Johnny Marr, yeahyeahyeah zouden jullie nog even het jaartal van uitgave toe willen voegen? Dat scheelt mij het nodige zoekwerk.
We zijn dus nu bij nummer 30!
luigifort, als er twintig liedjes automatisch meedoen, welk nummertje zou jouw nominatie dan krijgen?
Brunniepoo, Poeha, ranja, musicfriek, Titmeister, vigil, Johnny Marr, yeahyeahyeah zouden jullie nog even het jaartal van uitgave toe willen voegen? Dat scheelt mij het nodige zoekwerk.
We zijn dus nu bij nummer 30!
Ik ging uit van 24

0
geplaatst: 27 november 2020, 23:53 uur
Niet dat ik weet. Esteban stond dit jaar even op de lijst maar datum kwam hem niet goed uit geloof ik, hij zou het mogelijk later in apart topic doen had ik onthouden.
2
geplaatst: 28 november 2020, 00:11 uur
Dat Samson kerstnummer ken ik nog wel ja. Wanneer je niet om frisco vraagt dan weet je zeker dat het Kerstmis wordt 
45. Phoebe Bridgers - Christmas Song (2018) spotify:track:5AoWD7iqZDrTxkxBneWJOW

45. Phoebe Bridgers - Christmas Song (2018) spotify:track:5AoWD7iqZDrTxkxBneWJOW
8
geplaatst: 28 november 2020, 00:55 uur
46. Joni Mitchell - River spotify:track:0DAmSYQW9kq9gQNDI002KP
0
geplaatst: 28 november 2020, 02:13 uur
JoaMuse schreef:

(quote)
Voor mijn generatie, die als klein manneke de start en plotse giga-hype in de eerste jaren van S&G bewust heeft meegemaakt, is dit wel een klassieker, denk ik.
Bij mij stond die muziekcassette hele dagen te spelen en deze song is nog steeds één van mijn favoriete kerstnummers van het duo.Een S&G muziekgame staat nog steeds op het programma.
Ik heb hem toen (met heel veel tegenzin) 2 x noodgedwongen moeten afzeggen, maar er komt zeker en vast nog iets in de plaats, dat staat vast.
1
geplaatst: 28 november 2020, 07:38 uur
esteban schreef:
Voor mijn generatie, die als klein manneke de start en plotse giga-hype in de eerste jaren van S&G bewust heeft meegemaakt, is dit wel een klassieker, denk ik.
Bij mij stond die muziekcassette hele dagen te spelen en deze song is nog steeds één van mijn favoriete kerstnummers van het duo.
Inderdaad, die eerste 10-20 hits van S&G kan ik wel dromen. En daar hoort dit kerstlied zeker ook bij.(quote)
Bij mij stond die muziekcassette hele dagen te spelen en deze song is nog steeds één van mijn favoriete kerstnummers van het duo.
3
geplaatst: 28 november 2020, 08:16 uur
47. Paul McCartney - Wonderful Christmastime spotify:track:4UoPux0RniULIV6eFrNphL
0
geplaatst: 28 november 2020, 09:37 uur
49 Anita Baker - I’ll be home for Christmas (2005) I'll Be Home for Christmas, a song by Anita Baker on Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 28 november 2020, 10:17 uur
50. Clarence Carter - Back Door Santa (1969) spotify:track:7GV7c06AR40SYHWXyYnWkU
1
geplaatst: 28 november 2020, 11:09 uur
51. Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year spotify:track:5hslUAKq9I9CG2bAulFkHN
0
geplaatst: 28 november 2020, 11:16 uur
52. Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
spotify:track:62gSGQgO2SBB4CTBN81DWi
spotify:track:62gSGQgO2SBB4CTBN81DWi
0
geplaatst: 28 november 2020, 12:54 uur
53. Julian Casablancas - I Wish It Was Christmas Today (2009) spotify:track:0PHOkI70DXxOyPqQ6a7wQz
1
geplaatst: 28 november 2020, 13:33 uur
Geert, de nominatiekoning
Na Katy's Song nu ook dit meesterwerk 
dumb_helicopter schreef:
38. Urbanus - Bakske Vol Met Stro
38. Urbanus - Bakske Vol Met Stro

herman schreef:
Dat werkt hier niet meer na de laatste update van Spotify. Je kunt alleen nog kiezen tussen de http en embed-links.
(quote)
Dat werkt hier niet meer na de laatste update van Spotify. Je kunt alleen nog kiezen tussen de http en embed-links.
Wat deze meneer zegt dus.
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:18 uur
herman schreef:
Je kunt alleen nog kiezen tussen de http en embed-links.
Vreemd, bij mij doet ie het nog gewoon (en ik draai de meest recente versie).Je kunt alleen nog kiezen tussen de http en embed-links.
1
geplaatst: 28 november 2020, 14:21 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Vreemd, bij mij doet ie het nog gewoon (en ik draai de meest recente versie). Johnny Marr betaalt niet voor Spotify, de arme jongen. Misschien dat het daar aan ligt

1
geplaatst: 28 november 2020, 14:21 uur
stardust_be schreef:
45. Phoebe Bridgers - Christmas Song (2018)
Ik vind haar nieuwe kerstnummer heel fraai!45. Phoebe Bridgers - Christmas Song (2018)
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:31 uur
Mausie, wat maakt Tom Waits voor jou een kerstnummer? Behalve het woordje kerstkaart in de songtitel. River vind ik ook geen kerstnummer. Het is gesitueerd rond de feestdagen, maar het nummer gaat niet over kerst.
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:48 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Vreemd, bij mij doet ie het nog gewoon (en ik draai de meest recente versie). Bij mij is het er juist uit sinds de grote nieuwe update waarin de hele opmaak is aangepast. Daarvoor kon het nog gewoon.
Ik kijk wel op de desktop/laptopversie, niet op de mobiele. Misschien dat dat uitmaakt.
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:49 uur
jordidj1 schreef:
Johnny Marr betaalt niet voor Spotify, de arme jongen. Misschien dat het daar aan ligt
(quote)
Johnny Marr betaalt niet voor Spotify, de arme jongen. Misschien dat het daar aan ligt
Ik heb een betaald familie-abonnement, dus dat kan het niet zijn volgens mij.
1
geplaatst: 28 november 2020, 14:50 uur
herman schreef:
Ik kijk wel op de desktop/laptopversie, niet op de mobiele. Misschien dat dat uitmaakt.
(quote)
Denk het niet, want ik zat op de desktop. En die intro van River; meer Kerst wordt het toch niet?
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:50 uur
Geen idee herman, ik gebruik altijd de desktopversie (app) om de uri op te halen. Mobiel of webbased is het lastiger.
Veel mooie nominaties al. Toch missen er nog wel een aantal essentiële kerstnummers. Ik denk dan aan Slade, The Crystals (of Bruce als je die versie prefereert), Nat King Cole, Donny Hathaway, José Feliciano en Judy Garland. Om er eens een paar te noemen.
Johnny Marr schreef:
En die intro van River; meer Kerst wordt het toch niet?
Het gebruik maken van het pianodeuntje van Jingle Bells is leuk gedaan, maar voor mij niet genoeg om er een kerstig gevoel bij te krijgen. Wel een mooi liedje verder hoor. Volgens mij heb ik ook eens een interview gelezen waarin Mitchell aangaf het niet als kerstnummer bedoeld te hebben. Dat laatste geldt trouwens ook voor Dean Martin, maar kerstiger dan dat wordt het toch niet.En die intro van River; meer Kerst wordt het toch niet?
Veel mooie nominaties al. Toch missen er nog wel een aantal essentiële kerstnummers. Ik denk dan aan Slade, The Crystals (of Bruce als je die versie prefereert), Nat King Cole, Donny Hathaway, José Feliciano en Judy Garland. Om er eens een paar te noemen.
0
geplaatst: 28 november 2020, 14:55 uur
Apart. Maar er zijn nog wel meer dingen die niet meer werken sinds de nieuwe versie. Vind het eigenlijk maar een achteruitgang.
Ben trouwens bang dat er nog wel een paar nominaties tussen staan die strikt genomen geen kerstnummers zijn, al passen ze er gevoelsmatig prima bij.
Ben trouwens bang dat er nog wel een paar nominaties tussen staan die strikt genomen geen kerstnummers zijn, al passen ze er gevoelsmatig prima bij.
* denotes required fields.