MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Whamageddon

zoeken in:
aerobag schreef:
(quote)

Ja same here, en ik kijk normaal nooit M. Wat een assholes om die clip te laten zien en dan vervolgens uit te gaan leggen wat whamageddon is

Ik kijk het ook zelden haha, wat een pech. Keek nu toevallig vanwege een collega die in de documentaire 'De bellers' zit en haar verhaal kwam delen.

Mausie schreef:
(quote)

Dan ben je op het goede moment aangeschoven, vlak daarvoor werd er een medley van kersthits getoond en daar zat natuurlijk Wham in...

Oh, ze lieten die draak tóch horen? Ik heb de hele uitzending teruggekeken op de pc, maar op het moment dat die medley werd aangekondigd zette ik het geluid al uit en drukte ik op de knop "10 seconden vooruit": net zo lang totdat de medley voorbij was. Ik had niet eens gezien - en dus zeker niet gehoord - dat Wham net tussen twee van die 10-seconden skipmomenten zat. Kwestie van goed op je hoede zijn... en mazzel hebben.

Ik ben ook af. Vanochtend met dochter in de auto op SkyRadio. Eigenlijk vind ik het altijd een van de leukste die ze draaien daar. Samen met Mariah.

In ieder geval: alles is beter dan die Sinatra van de Aldi, Michael Bublé. Daar komen bij mij altijd de brokjes van naar boven…

Eigenlijk is het zelfkastijding dat ik hier aan mee doe, aangezien Last Christmas veruit m'n favoriete kerstnummer is. Zou hem graag zelf eens opzetten, maar ja, dan ben ik af

GrafGantz schreef:
Eigenlijk is het zelfkastijding dat ik hier aan mee doe, aangezien Last Christmas veruit m'n favoriete kerstnummer is. Zou hem graag zelf eens opzetten, maar ja, dan ben ik af

Covers en remixen mogen he

Poek schreef:
(quote)

Covers en remixen mogen he

Gaat niks boven het origineel, al heb ik voor deze cover wel een zwak:

Fuck i’m out nu op Radio2

En klaar...

Ik zat vanochtend tijdens het koffie drinken zachtjes mee te neuriën, totdat ik doorkreeg waar ik naar zat te luisteren

Even de pagina's van deze editie doorgespit, en volgens mij zijn deze mensen nog in de race, tenzij ze dit verzuimd hebben te melden:

Poek
Edgar18
Laxus11
BoyOnHeavenHill
motel matches
GrafGantz
MRDammann
EvilDrSmith
luigifort
Titmeister
Marty McFly
Arrie (niet officieel aangemeld, maar wel actief in het topic)

We hebben tot nog toe 14 afvallers.

/edit: tagfunctie werkt opeens niet meer nondeju!

Even afkloppen maar zowat elk kerstnummer tot nu toe gehoord behalve die van Wham

Ik ben nog steeds in de race, maar eens kijken of ik de boodschappen dit weekend overleef...

Still going strong...

Alleen de versie van Carly Rae Jepsen gehoord dus ik doe nog volop mee!

Op zaterdag 11 december, om 20:20, is dan toch het onvermijdelijke gebeurd.

Nu al mijn record van vorig jaar (12-12) verbroken

Even terug gekeken, vorig jaar was ik op 15-12 af. Nog een paar dagen dus voordat ik m'n score van vorig jaar verbeterd heb...

Vanavond om 19.25 uur wist ik 100% zeker dat ik af zou gaan. Dat kon niet anders.
Mijn puberjongens hadden namelijk het geniale idee om, onder stevige invloed van het vriendinnetje van mijn oudste, tijdens het eten te gaan kijken naar de kersteditie van 'First Dates'.
"Potverdomme", was mijn instant reactie. Niet alleen vanwege het programma zelf, maar ook omdat ik dan al wist dat het Whamageddontime zou zijn.
Ik legde hen dit spelletje uit en ja hoor: binnen tien minuten was het al zover.

Ik had het, tijdens het knagen op een portie nasi, in eerste instantie nog niet eens in de gaten, maar het vriendinnetje zei tegen me, terwijl er een of ander onnozel gesprekje met clichévragen gaande ging: "Hé, hoor je het? Op de achtergrond? ♪Last Christmas...♫"
Had ze me er niet op gewezen, dan had ik niet eens in de gaten gehad dat ik eigenlijk af was. Maar nu zeker. Eigen schuld, volgende keer gaan we gewoon weer een vette Netflixserie kijken ofzo.

Gisterenavond door het oog van de naald. Vrouwlief zette een kerstplaylist op met alleen maar "oldies", Sinatra, Elvis, Bing, Nat, Ella, u kent het wel. Na een half uur kwam opeens uit het niets Mariah langs, paste er totaal niet bij, maar de rest van de playlist heb ik daardoor met samengeknepen billen gezeten. Maar wat er verder ook kwam, geen Last Christmas

Ik snap niet dat jullie vrouw/kind/collega niet inruilen voor een veiliger exemplaar. Wil je het spel nou winnen of niet?

GrafGantz schreef:
Gisterenavond door het oog van de naald. Vrouwlief zette een kerstplaylist op met alleen maar "oldies", Sinatra, Elvis, Bing, Nat, Ella, u kent het wel. Na een half uur kwam opeens uit het niets Mariah langs, paste er totaal niet bij, maar de rest van de playlist heb ik daardoor met samengeknepen billen gezeten. Maar wat er verder ook kwam, geen Last Christmas

Doe dan vanaf komend weekend gezellig mee met deze game, om te bepalen wat de lekkerste, beste, leukste, coolste alternatieve kersthit is (deze week Angel Olsen, vanaf zaterdag louter de betere kerstsongs). Gegarandeerd geen Mariah, Bing, Band Aid of Justin Bieber, laat staan Wham.

Trouwens, covers zijn wel geoorleefd en wat blijkt: in een ander jasje is het liedje best uit te houden. RUSSKAJA - Last Christmas (Official Video) | Napalm Records - YouTube

EvilDrSmith schreef:
Doe dan vanaf komend weekend gezellig mee met deze game, om te bepalen wat de lekkerste, beste, leukste, coolste alternatieve kersthit is (deze week Angel Olsen, vanaf zaterdag louter de betere kerstsongs). Gegarandeerd geen Mariah, Bing, Band Aid of Justin Bieber, laat staan Wham.

Ik ben juist meer van de klassiekers, alternatieve kersthits kunnen me eigenlijk gestolen worden

EvilDrSmith schreef:
Trouwens, covers zijn wel geoorleefd en wat blijkt: in een ander jasje is het liedje best uit te houden. RUSSKAJA - Last Christmas (Official Video) | Napalm Records - YouTube

Zit je hier nu het beste kerstliedje ooit te dissen?

GrafGantz schreef:
Ik ben juist meer van de klassiekers, alternatieve kersthits kunnen me eigenlijk gestolen worden

Ik ben juist meer van de alternatieve kersthits, klassiekers kunnen me eigenlijk gestolen worden

GrafGantz schreef:
Zit je hier nu het beste kerstliedje ooit te dissen?

Nee jôh, hoe maller de bewerking, hoe groter het eerbetoon.

GrafGantz schreef:
Even de pagina's van deze editie doorgespit, en volgens mij zijn deze mensen nog in de race, tenzij ze dit verzuimd hebben te melden:

Poek
Edgar18
Laxus11
BoyOnHeavenHill
motel matches
GrafGantz
MRDammann
EvilDrSmith
luigifort
Titmeister
Marty McFly
Arrie (niet officieel aangemeld, maar wel actief in het topic)

We hebben tot nog toe 14 afvallers.

/edit: tagfunctie werkt opeens niet meer nondeju!

Ik lig er ook uit door de massamoord van Chevy.

Arrie schreef:
Ik lig er ook uit door de massamoord van Chevy.

En het lijkt zo'n aardige jongen...

Het dunt steeds verder uit:

Poek
Edgar18
Laxus11
BoyOnHeavenHill
motel matches
GrafGantz
MRDammann
luigifort
Titmeister

Keb 'm nog steeds niet gehoord, sowieso opvallend weinig kerstsongs gehoord. Ws een combi van geen radio luisteren en weinig in winkels komen. Hoorde afgelopen weekend in het dorp wel Driving Home for Christmas op het draaiorgel

Nee, ik leef nog. Maar in de auto laat ik de radio angstvallig uit, en in de supermarkt sterf ik duizend doden.

Ik ben een beetje als Graf, ik vind het een heerlijk nummer en zou 'm best willen horen

luigifort schreef:
Ik ben een beetje als Graf, ik vind het een heerlijk nummer en zou 'm best willen horen

Als je Driving Home For Christmas op een draaiorgel hoort, dan kan ik me voorstellen dat je dan zelfs snakt naar 'Last Christmas'.

Ik had mijzelf nog niet aangemeld, maar ik zit er ook nog in. Hoop net als vorig jaar het nieuwe jaar te halen zonder Wham te hoeven horen

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.