MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
Zo verheug ik me momenteel bijv. erg op:

Trifecta - Fragments
Between the Buried and Me - Colors II
The Neal Morse Band - Innocence & Danger
Leprous - Aphelion
TesseracT - Portals
Lee Abraham - Only Human
Insomnium - Argent Moon
The Paradox Twin - Silence For Signals => vanochtend ingediend bij MM, maar hangt nog in het proces
...

Maar dat is slechts een kleine greep uit m'n boekje zeker te checken nieuwe releases...

meneer schreef:
(quote)

Ik verwacht nu wel natuurlijk dat jij die de volgende keer nomineert. Dan stuur ik mijn theorie verhaaltje van de werkelijke betekenis van de tekst van dat nummer naar ‘De Ontknoping’. (staat ergens bij Abacab).

Gaan we eens kijken hoe ver die komt bij Ronde 0.

Deal!

TONYLUNA schreef:
Waarom bijvoorbeeld géén eindejaarslijstje van beste Progplaten van 2021 starten. Iedereen dient bv
3 platen in.

Wat houdt je tegen om dit te organiseren?

Ook ik vond ronde 0 het leukst en interessantst. De volgende rondes hebben we natuurlijk al vaker gespeeld en de nieuwere nummers maken dan vaak weinig kans tegen de progdino's. Waar ik dan persoonlijk ook echt benieuwd naar ben, is welke nummers jullie ronde 0 nominaties net niet hebben gehaald! Ik had er persoonlijk nog wel wat gehad, maar misschien is het in deze ook verstandig om een nieuw topic daarvoor op te richten voordat men hier door de nominaties de finale niet meer ziet

potverdorie ligt Camel er nou uit
weten we in ieder geval wie de schuld kan worden gegeven ik

OK, Ronde 0 Progladder 2022 duurt nog even, maar deze wil ik alvast van harte aanbevelen: The Cyberiam - Connected => moderne progmetal met een heerlijke Rush-vibe...

Het is plotseling wel heel stil geworden hier...

Vrij naar een groot spreker uit Venlo...

Willen jullie meer of minder Prog?

vigil schreef:
Vrij naar een groot spreker uit Venlo...

Willen jullie meer of minder Prog?
Dan gaan we daar voor zorgen...

De nieuwe van The Paradox Twin
The Paradox Twin - Wake Vortex

Sad news aangaande de Nederlandse concerttour van Gazpacho / Pure Reason Revolution komend oktober in Breda en Zwolle. Net als vorig jaar hebben de bands besloten deze te cancelen.

Het goede nieuws is dat er ook weer nieuwe data zijn geprikt:
* 13/04/22 in Mezz - Breda
* 14/04/22 in Hedon - Zwolle

Outlaw104 schreef:
Sad news aangaande de Nederlandse concerttour van Gazpacho / Pure Reason Revolution komend oktober in Breda en Zwolle. Net als vorig jaar hebben de bands besloten deze te cancelen.

Potverdorie ..... hopelijk gaat het echt door in 2022 . Absoluut 2 bands die ik wil zien en horen !
Bedankt voor de info.

Outlaw104 schreef:

Sinds deze progladder keek ik nog meer uit naar het concert. Ach ja dan maar een paar maanden langer wachten. Ik heb trouwens nog geen bericht gehad, bij Hedon is het ook nog niet aangepast zie ik.

Ik heb net kaartjes gekocht voor Transatlantic in Tilburg. Fingers crossed... en ik ben ook erg benieuwd naar of het Big Big Train concert nog doorgang gaat vinden ooit. Nieuwe plaat is weer erg fijn

Casartelli (moderator)
Dank voor jullie geduld. Ik heb tijdens mijn afwezigheid met een schuin oog de discussies hier gelezen - ik ga dat nu niet nog een keer minutieuzer doen; mocht er iets zijn waar ik op terug moet komen, dan hoor ik dat graag

Dan nu de uitkomst van de tiebreaks:
Ronde 5 - Ladder 2:

49 Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
47 Marillion - The Invisible Man
40 Pink Floyd - Sheep
32 Marillion - The Great Escape
32 Riverside - Second Life Syndrome
32 Yes - Awaken
31 Gazpacho - Tick Tock
17 Rush - The Camera Eye
Marillion door ten koste van Riverside en Yes.
Ronde 5 - Ladder 3:

52 Marillion - Neverland
47 Marillion - Ocean Cloud
38 Archive - Lights
34 IQ - The Road of Bones
34 Rush - Tom Sawyer
34 Steven Wilson - Routine
26 Genesis - Driving the Last Spike
25 Peter Gabriel - San Jacinto
IQ door ten koste van Rush en Steven Wilson.
Ronde 5 - Ladder 5:

52 Rush - Subdivisions
43 Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
41 Marillion - Script for a Jester's Tear
39 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
39 Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
29 Genesis - Supper's Ready
28 Marillion - Seasons End
19 Pink Floyd - Dogs
Genesis door ten koste van Camel.

Casartelli (moderator)
Dan zijn dit de 20 finalisten:

Archive - Lights
Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
Genesis - Firth of Fifth
Genesis - The Musical Box
IQ - The Road of Bones
Marillion - Blind Curve
Marillion - Fugazi
Marillion - Neverland
Marillion - Ocean Cloud
Marillion - Script for a Jester's Tear
Marillion - The Great Escape
Marillion - The Invisible Man
Pink Floyd - Comfortably Numb
Pink Floyd - Sheep
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
Porcupine Tree - Anesthetize
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Rush - Subdivisions
Supertramp - Fool's Overture

Ondanks dat we een wat langere pauze genomen hebben sinds de vorige editie en allemaal weer goed ons best hebben gedaan, zijn er van de 20 deelnemers in de finale 15 dezelfde als in de vorige editie. Van de 5 nieuwkomers hebben er 4 wel eerder in een finale gestaan. Enkel The Road of Bones is volkomen nieuw (en volgens mij is het überhaupt het debuut van IQ in de finale).

Enfin: maak hiervan je eigen top-20 en stuur deze in een pm naar mij. Is dinsdag 31 augustus 19.00 uur voor iedereen een haalbare deadline?

Casartelli (moderator)
En ach, dan kan deze huishoudelijke mededeling ook nog wel even in de herhaling:

Recensies

Liefhebbers mogen nog steeds iets schrijven over:

Marillion - This Strange Engine
Rush - Red Sector 'A'
Rush - Territories

Fijn dat je er weer bent Casartelli. Hopelijk een heerlijke vakantie gehad! Volgende keer na de finale plannen, maar zelfs de beste organisator moet nog wat te verbeteren hebben
De finale had wel wat diverser gemogen wat mij betreft (Marillion is natuurlijk van wereldklasse, maar zeven á acht keer is wel erg veel), maar daar hebben we zelf met zijn allen voor gezorgd en Road of Bones is een mooie nieuwkomer, dus ik zal niet klagen

Trouwens, de eerste finale zonder Yes volgens mij. Persoonlijk ben ik er niet rouwig om, al wordt het nu wel moeilijker voor plek 20, maar wel opvallend dat die progdino het niet gered heeft.

Welkom terug Casartelli !
Casartelli schreef:

Marillion door ten koste van Riverside en Yes.
IQ door ten koste van Rush en Steven Wilson.
Genesis door ten koste van Camel.

De 1e tiebreak kan ik mee leven, maar gezien de vele nominaties van Marillion in de eindlijst had ik het Riverside in dit geval meer gegund.

De 3e tiebreak sluit ik me helemaal bij aan, maar dan de 2e... : nee, daar had ik het Rush gegund; onvoorstelbaar eigenlijk dat Rush maar met 1 nummer meedingt nog en dan nog niet eens met het iconische Tom Sawyer dat ook een belangrijke plaats heeft in hun gehele oeuvre... En ja, dan had ik ook SW solo nog wel een plekje in de eindlijst gegund.

Maar goed, dat is het spel en hebben we met z'n allen zelf zo bepaald...

31 augustus is prima haalbaar trouwens.

Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
Volgende keer na de finale plannen, maar zelfs de beste organisator moet nog wat te verbeteren hebben
Tja, die planning...

Toen we in december begonnen, stond het dagenschema allicht vast. Daar heeft tot Ronde 5 geloof ik ook geen vertraging in gezeten... of misschien dat 1 of 2 keer een eerste ladder een dag langer gestaan heeft.

Vanwege het essentiële karakter van de Prog Ladder heb ik, zo gauw duidelijk werd dat ook Nederland in staat is om vaccinaties te plaatsen, Hugo een berichtje gestuurd waarin ik wees op het landsbelang van een vroegtijdige vaccinatie mijnerzijds. Leuk, al die lobby's van zorgmedewerkers, docenten, rijschoolhouders, advocaten en dergelijke, maar daar moest ik toch ook nog wel tussen passen?

Hugo stelde zich in eerste instantie welwillend op, maar het bleef bij een loze belofte. Het resultaat is inmiddels bekend: twee weken na mijn tweede prik (om de vakantie nou nog langer uit te stellen) viel net na het geplande begin van Ronde 5.

Tja, als ik dat had geweten had ik mijn prik als zorgmedewerker met alle liefde opgeofferd natuurlijk. Wel mooi, eindelijk eens echt zinvolle en goed onderbouwde kritiek op het vaccinatiebeleid

De laatste vier plekken zijn al gereserveerd zie ik (makkelijk met drie keer Genesis). Ik mag zeker geen nummers niet meenemen gok ik? Casartelli?

Jammer dat Riverside het niet gehaald heeft, die zou zeker een mooie plek in mijn top 20 gehad hebben. En inderdaad wat een overdaad aan Marillion zeg. Niet dat ik er niet van kan genieten, maar dit is wel hele erge eenheidsworst zo.

Anyway, de komende dagen dit maar eens op repeat zetten om tot een lijstje te komen.

Mssr Renard
Interessant om een top 20 te maken met songd die mijn eigen top 20 nooit zouden halen.

Mag ik niet stiekem een Camel of Caravan er tussen in sneaken?

Casartelli (moderator)
legian schreef:
Ik mag zeker geen nummers niet meenemen gok ik?
Mssr Renard schreef:
Mag ik niet stiekem een Camel of Caravan er tussen in sneaken?
De vraag stellen is...

Casartelli schreef:
(quote)
(quote)
De vraag stellen is...

Zelfs geen Viva Forever?

Casartelli (moderator)
Het eerste finalelijstje, anders dan die van mijzelf is binnen. Het spreadsheet is weer opgefrist en dit eerste lijstje ging er probleemloos in. Proactief toch maar weer even de praktische wenken:
- Inzending graag als Artiest - Titel (voorafgegaan door rangnummers en een punt) gewoon exact zoals hier in het lijstje komt (een en ander is het makkelijkst te realiseren door de boel gewoon te copy-pasten en dan te rangschikken). De lijstjes kunnen dan semi-automatisch Excel in, zonder dat het mij een hoop extra werk (en mogelijke fouten) kost.
- Je krijgt een ontvangstbevestiging. Heb je dus niks ontvangen, stuur hem dan gerust nog eens in; er valt weleens een pm tussen wal en schip.

Ik had de wijzigingen met de finale van vorig jaar al benoemd, maar volledigheidshalve nog maar even de deelnemende artiesten door de tijd:

(2018) (2017) (2016) (2015)

8 (6) (4) (5) (7) Marillion + Fish
3 (3) (3) (3) (4) Genesis
3 (3) (3) (3) (4) Pink Floyd
2 (3) (5) (4) (1) Porcupine Tree + Steven Wilson
1 (2) (2) (0) (0) Archive
1 (1) (1) (0) (1) Supertramp
1 (0) (0) (2) (1) Rush
1 (0) (0) (0) (0) IQ
0 (1) (1) (1) (1) Camel
0 (1) (1) (1) (1) Yes
0 (0) (0) (1) (0) Gazpacho

Mooi dat mijn laatste 4 pms naar Casartelli finalelijsten van de progladder zijn. Het is inderdaad veel Marillion, maar wat een geweldige band is het toch ook. I, for one, ben blij dat the Great Escape het toch heeft gered

Casartelli (moderator)
El StepperiƱo schreef:
Mooi dat mijn laatste 4 pms naar Casartelli finalelijsten van de progladder zijn.
Is dat mooi? Hier had uw recensie kunnen staan!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:54 uur

geplaatst: vandaag om 21:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.