Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
2
geplaatst: 28 februari 2021, 12:12 uur
Ja, heel verdacht. Lianne (of anders SZA) had hier met 2 vingers in de neus moeten winnen. 

8
geplaatst: 28 februari 2021, 12:14 uur
Nummers: hiphop
Apollo Brown & Che Noir feat. Black Thought - Hustle Don't Give
Clipping - Enlacing
Clipping - Say the Name
Denzel Curry + Terrace Martin & Kamasi Washington - Pig Feet
R.A.P. FERREIRA - LEAVING HELL
Run The Jewels - a few words for the firing squad
Typhoon - Ogen Dicht
Westside Gunn feat. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco - 327
Killer Mike en EL-P mogen voor de tweede keer deze avond het podium beklimmen, en dat zorgt voor de nodige roering aan de hiphoptafel, waar het natuurlijk vol competitieve haantjes zit. Zo moet jordidj1 zijn uiterste best doen om Westside Gunn tegen te houden, die met een getrokken mes reeds in de hand verwoede pogingen doet om dichter te komen. Ondertussen stoot Apollo Brown boos de tafel omver, en zijn Denzel Curry en Terrace Martin al bezig met on the spot een woedende tegenreactie-song op te nemen. Typhoon probeert de gemoederen te bedaren met een bevlogen speech over het belang van liefde en acceptatie, maar wordt door Tyler, The Creator op de bek geslagen 'omdat hij niet steeds zo irritant moet doen'. De organisatie belooft de oproerkraaiers joints te geven als er weer orde in de zaal kan zijn. Meteen is iedereen muisstil.
Ondertussen sluipt The Weeknd stilletjes de zaal uit met zijn twee beeldjes, maar aan de poort wordt hij opgewacht door Choconas en Johnny Marr, die prompt zijn lunchgeld stelen en zijn onderbroek tot over zijn hoofd trekken.
Team RTJ: Funky Bookie, dumb_helicopter, herman, Gretz en le moi.
1
geplaatst: 28 februari 2021, 12:17 uur
Aaaaah, mooie winnaar. Maar dit is echt zo'n categorie waar het niet kón verkeerd gaan, allemaal toppers, één voor één briljant. OK, Pig Feet en Ogen Dicht zijn gewoon 'wel OK'.
3
geplaatst: 28 februari 2021, 12:23 uur
Johnny Marr schreef:
Ok... da's er wel wa over Arthur en Abel, het moet grappig blijven. Geen Lianne??? Of zelfs SAULT of Monophonics niet? Damn bruv.
Ok... da's er wel wa over Arthur en Abel, het moet grappig blijven. Geen Lianne??? Of zelfs SAULT of Monophonics niet? Damn bruv.
Ja, dit. Leuk nummertje hoor van The Weeknd, maar die anderen zijn stuk voor stuk veel beter.
Nummer komt ook uit 2019.
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:23 uur
ArthurDZ schreef:
Typhoon probeert de gemoederen te bedaren met een bevlogen speech over het belang van liefde en acceptatie, maar wordt door Tyler, The Creator op de bek geslagen 'omdat hij niet steeds zo irritant moet doen'.
Typhoon probeert de gemoederen te bedaren met een bevlogen speech over het belang van liefde en acceptatie, maar wordt door Tyler, The Creator op de bek geslagen 'omdat hij niet steeds zo irritant moet doen'.
Dit had ik in het echt willen zien. Nu vraag ik me af: zou Typhoon Bastard of Goblin wel eens hebben gehoord? Lijkt me sterk dat je dan ooit nog een album als Lichthuis kan maken.
2
geplaatst: 28 februari 2021, 12:26 uur
Meesterlijke awardshow trouwens tot dusverre. Kan Ricky G. nog een puntje aanzuigen.
4
geplaatst: 28 februari 2021, 12:26 uur
Nummers: jazz
Jazz:
Irreversible Entanglements - No Más
Majid Bekkas feat. Magic Spirit Quartet - Aicha
Moses Boyd - Stranger Than Fiction
Muriel Grossmann - African Call
Nubya Garcia - Source
Nubya Garcia - The Message Continues
Shabaka And The Ancestors - Go My Heart, Go To Heaven
Shabaka And The Ancestors - They Who Must Die
Tom Misch & Yussef Dayes - Lift Off
Choconas is nog maar net de zaal terug binnengekomen, of daar volgt de volgende deceptie al: niet Muriel Grossmann, maar Tom Misch en Yussef Dayes staan op het podium met de Jordy voor beste jazzsong in de hand. Hij heeft wel vier nieuwe doelwitten om zijn beste bully-skills op los te laten: blur8,jordidj1, ArthurDZ en niemand minder dan zijn pestkop-maatje Johnny Marr. Bij deze laatste probeert hij al meteen een nieuwe wedgie te leggen, maar hij komt bedrogen uit: JM heeft geen ondergoed aan onder zijn smoking. Choco's wraakgevoelens verdwijnen als sneeuw voor de zon, en hij gaat weer zitten. Hij voelt zich vies en wil graag douchen.
Op het podium is er gelukkig meer sfeer: Tom en Yussef geven een kort bedankingsconcertje en de voetjes gaan vlot van de vloer. GrafGantz staat helemaal vooraan euforisch uit de bol te gaan (dansen kan je het niet echt noemen), maar glijdt uit en stoot zijn hoofd tegen een tafeltje. Wanneer hij even later bijkomt, vindt hij jazz weer even kut als voorheen.
2
geplaatst: 28 februari 2021, 12:30 uur
Ik denk dat een derde dwangbuis nodig is. Dit kan niet. Maar dan ook echt niet.
1
geplaatst: 28 februari 2021, 12:30 uur
ArthurDZ schreef:
Wanneer aERodynamIC dit vermeld wanneer hij Phoebe het beeldje overhandigt, maakt de man in de gele colbert die al de hele tijd achteraan in de zaal achter een pilaar in stilte staat toe te kijken, plots eindelijk lawaai: een soort tevreden gespin. Gretz knows the feeling.
Wanneer aERodynamIC dit vermeld wanneer hij Phoebe het beeldje overhandigt, maakt de man in de gele colbert die al de hele tijd achteraan in de zaal achter een pilaar in stilte staat toe te kijken, plots eindelijk lawaai: een soort tevreden gespin. Gretz knows the feeling.
Gouden waarneming

Stuk gaan 
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:31 uur
Alle kenners hebben zeker hun stemmen netjes verdeeld over de topnummers?
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:33 uur
JAAAAAAA HAHAHAH OMGGG WIE HAD DIT VERWACHT???? Zoooo terecht, maar alle nummers waren verder goed hoor x
7
geplaatst: 28 februari 2021, 12:35 uur
Nummers: metal
Deftones – Ohms
Deftones – This Link Is Dead
Imperial Triumphant - Atomic Age
Katatonia - Behind The Blood
Oranssi Pazuzu - Taivaan Portti
Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia
Paysage d'Hiver - Stimmen Im Wald
Svalbard - Open Wound
Oh maar jongens, het wordt nog veel erger voor het weer beter wordt!
Want dan is het eindelijk de beurt aan metalprofessor Don Cappuccino om een award uit handen te geven: die voor beste metalsong. Terwijl hij naar het podium loopt, kussen verscheidene leden van de genomineerde metalbands vol ontzag zijn hand. Sommige raken hem ook aan, om er zeker van te zijn dat hij geen droom is, of een geest uit de black lodge, maar echt bestaat. Wanneer Don de enveloppe opent, ziet hij tot zijn schrik dat Uusi Teknokratia slechts drie stemmen gekregen heeft. Ohms van Deftones kreeg er vier, en mag het beeldje mee naar huis nemen. Don noteert de namen van de stemmers: blur8, SBube, esteban en Choconas. Daar moeten dringend enkele corrupte politieagenten op afgestuurd worden, denkt hij.
3
geplaatst: 28 februari 2021, 12:36 uur
Nah, Don is blij. Deftones is z'n faffie band. En ik ben ook wel blij, Ohms blijft m'n favoriet van het gelijknamige album. Al ging m'n stem uiteraard naar het monster dat Taaivan Portti is, die is nog een stukkie intenser dan Tekno.
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:39 uur
Ja, dit is ook tegenvallend, maar veel minder erg dan de vorige uitslag. Hoewel de 2 Deftones nummers de minste waren in deze categorie, vallen ze iig nog onder metal..
Mijn stem ging ook naar Taaivan Portti, wat een beest is dat.
Mijn stem ging ook naar Taaivan Portti, wat een beest is dat.
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:39 uur
En dan ook nog eens het minste Deftones nummer van de twee kiezen 

1
geplaatst: 28 februari 2021, 12:45 uur
Nummers: punk
De Kift - Baragouine
IDLES - GROUNDS
IDLES - MR.MOTIVATOR
METZ - A Boat to Drown In
Protomartyr - Processed By The Boys
Touché Amoré - Limelight
Tijd voor nog eens een gelijk spel? Wel ja vooruit, waarom ook niet: zouden Idles en Touché Amoré naar voren willen komen aub? Zowel Grounds als Limelight kregen vijf stemmers achter zich. Hoe anders zou het geweest zijn als de Idles slechts één afgevaardigde gehad hadden? Mr. Motivator kreeg namelijk ook drie gemotiveerde stemmers achter zich...
Team Grounds: Shaky, blur8, SBube, deric raven, esteban
Team Touché Amoré: dumb_helicopter, stoepkrijt, ArthurDZ, Koenr en jordidj1
0
geplaatst: 28 februari 2021, 12:47 uur
Ja, ik was gemotiveerde stemmer... Grounds is ook wel top tho, en Limelight is mooi dus ik kan leven met de uitslag.
5
geplaatst: 28 februari 2021, 12:57 uur
Johnny Marr schreef:
Nah, Don is blij. Deftones is z'n faffie band. En ik ben ook wel blij, Ohms blijft m'n favoriet van het gelijknamige album. Al ging m'n stem uiteraard naar het monster dat Taaivan Portti is, die is nog een stukkie intenser dan Tekno.
Zo is dat! Ik vond sowieso de keuze van Oranssi Pazuzu waanzinnig moeilijk en ik denk dat als Oranssi Pazuzu maar één nummer in de running had gehad ze misschien de winnaar waren geworden.
Toch ben ik al blij dat Oranssi Pazuzu, een band die zelfs voor metalbegrippen best wel extreem en vooruitstrevend is, het zo goed doet in de Jordy's/jaarlijsten/MusicMeter in het algemeen. Ik luister al naar ze sinds 2011 en ze verdienen het succes dat ze momenteel hebben compleet.

Geen enkele ruzie in het metalkamp. We zijn met alle metal-genomineerden de dag daarna naar het pretpark gegaan. Alleen Wintherr van Paysage d'Hiver vond zichzelf te cool om mee te gaan en keerde snel terug naar zijn grot in Zwitserland. We hadden Serena Cherry van Svalbard als ware pretpark-expert bij ons, waardoor we nergens in de wachtrij hebben hoeven te staan.
0
geplaatst: 28 februari 2021, 13:04 uur
Don Cappuccino schreef:
Alleen Wintherr van Paysage d'Hiver vond zichzelf te cool om mee te gaan
Alleen Wintherr van Paysage d'Hiver vond zichzelf te cool om mee te gaan
Des te beter, want dat lijkt me ook niet echt een gezellige figuur!

5
geplaatst: 28 februari 2021, 13:11 uur
Nummers: pop
Charli XCX - visions
Donny Benét - Mr Experience
Eefje de Visser - De Parade
Eefje de Visser - Stilstand
Kate NV - Plans
Matt Berninger - One More Second
Perfume Genius - On The Floor
Sufjan Stevens - My Rajneesh
Matt Berninger zit al de hele avond op zijn ongemakken: hij kwam als winnaar uit de bus toen de leden van musicmeter hun 2020-jaarlijstjes ingaven, maar voor de Jordy's kon hij slechts één nominatie in de wacht slepen, en enkele leden van het electoraat kijken hem ook al de hele avond vuil aan. Zijn gebruikelijke beschermheer Gretz heeft het ook al de hele tijd te druk met Eefje om veel tijd met hem door te brengen, en zijn maatjes van The National zijn er ook al niet. Dus zit Matt stil alleen aan een tafeltje in een uithoek van de zaal, het ene biertje na het andere achterover te slaan. Kate NV, die zal de Jordy wel winnen, denkt hij. Of anders Eefje, of Charli. Groot is dan ook zijn verbazing wanneer hij plots beseft dat de hele zaal naar hem kijkt. Of hij zijn Jordy voor beste popnummer in ontvangst zou willen nemen, wordt hem nogmaals gevraagd. 'one more second' prevelt Matt, maar valt dan in een dronkemansslaap. Enkele vrijwilligers leggen hem op het bedje naast Koenr in de EHBO-tent. Matt draait zich om in zijn slaap en slaat zijn arm om Koen. Koen zucht: dit was niet het soort avond dat hij voor ogen had.
Terug in de zaal probeert Gretz nog even van de gelegenheid gebruik te maken om Eefje te troosten met haar eerste verlies van de avond. Maar hij is te laat: wanneer hij haar vindt, ligt ze al in de gespierde armen van Donny Benét. Kate NV geeft Donny een voetmassage, terwijl Charli hem druiven voert. Wat een held! Wanneer Teunnis dit laatste ziet, moet hij een derde dwangbuis om.
Haatmails om deze winst kunnen gestuurd worden naar de volgende users: Shaky, SBube, deric raven, likeahurricane, dumb_helicopter, Gretz (duh) en stardust_be
Charli XCX - visions
Donny Benét - Mr Experience
Eefje de Visser - De Parade
Eefje de Visser - Stilstand
Kate NV - Plans
Matt Berninger - One More Second
Perfume Genius - On The Floor
Sufjan Stevens - My Rajneesh
Matt Berninger zit al de hele avond op zijn ongemakken: hij kwam als winnaar uit de bus toen de leden van musicmeter hun 2020-jaarlijstjes ingaven, maar voor de Jordy's kon hij slechts één nominatie in de wacht slepen, en enkele leden van het electoraat kijken hem ook al de hele avond vuil aan. Zijn gebruikelijke beschermheer Gretz heeft het ook al de hele tijd te druk met Eefje om veel tijd met hem door te brengen, en zijn maatjes van The National zijn er ook al niet. Dus zit Matt stil alleen aan een tafeltje in een uithoek van de zaal, het ene biertje na het andere achterover te slaan. Kate NV, die zal de Jordy wel winnen, denkt hij. Of anders Eefje, of Charli. Groot is dan ook zijn verbazing wanneer hij plots beseft dat de hele zaal naar hem kijkt. Of hij zijn Jordy voor beste popnummer in ontvangst zou willen nemen, wordt hem nogmaals gevraagd. 'one more second' prevelt Matt, maar valt dan in een dronkemansslaap. Enkele vrijwilligers leggen hem op het bedje naast Koenr in de EHBO-tent. Matt draait zich om in zijn slaap en slaat zijn arm om Koen. Koen zucht: dit was niet het soort avond dat hij voor ogen had.
Terug in de zaal probeert Gretz nog even van de gelegenheid gebruik te maken om Eefje te troosten met haar eerste verlies van de avond. Maar hij is te laat: wanneer hij haar vindt, ligt ze al in de gespierde armen van Donny Benét. Kate NV geeft Donny een voetmassage, terwijl Charli hem druiven voert. Wat een held! Wanneer Teunnis dit laatste ziet, moet hij een derde dwangbuis om.
Haatmails om deze winst kunnen gestuurd worden naar de volgende users: Shaky, SBube, deric raven, likeahurricane, dumb_helicopter, Gretz (duh) en stardust_be
1
geplaatst: 28 februari 2021, 13:13 uur
Met Urantia het beste nummer van de plaat, wat mij betreft. De echte klik met Oranssi Pazuzu is bij mij nog een beetje uitgebleven, maar als hier een nummer van Atavist had gestaan (Loss!), dan had ik daar op gestemd. Geldt ook voor sommige nummers van Ahklys.
2
geplaatst: 28 februari 2021, 13:14 uur
OMG!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
M'n boi wint hem 
https://media.giphy.com/media/bpNc51WL79VCXX6Aqk/giphy.gif
https://i.vgy.me/UFDnfo.gif
What's next voor The Dark Lord from Cincinnati?
Entree maken in de Top 2000
M'n boi wint hem 
https://media.giphy.com/media/bpNc51WL79VCXX6Aqk/giphy.gif
https://i.vgy.me/UFDnfo.gif
What's next voor The Dark Lord from Cincinnati?
Entree maken in de Top 2000
0
geplaatst: 28 februari 2021, 13:17 uur
Ik verlaat de zaal wel. Anders komen we nog dwangbuizen te kort.
0
geplaatst: 28 februari 2021, 13:18 uur
Ik kan maar beter in de EHBO-tent blijven liggen gok ik zo.
* denotes required fields.