MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards

zoeken in:
ArthurDZ schreef:
Ik heb nog snel even de goudsmid uit zijn bed gebeld om extra beeldjes te smeden, hij zegt dat het in orde komt.

Kan ik hieruit opmaken dat je die goudsmeden van tegenwoordig niet meer kunt vertrouwen, aangezien je alle beeldjes tot nog toe in stukken hebt moeten (laten) hakken?

Oh bah. Vergeten een lijstje in te sturen.

Albums: Nederlandstalig

broeder Dieleman - De Liefde Is de Eerste Wet
De Kift - Hoogriet
Eefje de Visser - Bitterzoet
Roosbeef - Lucky
Spinvis - 7.6.9.6.
Typhoon - Lichthuis

Deze categorie was een ware titanenstrijd tussen twee giganten: Roosbeef en De Kift.

Hahaha ok, en nu serieus.

Eefje en Erik in deze categorie, het was verdorie spannender dan de laatste Amerikaanse presidentsverkiezingen! Na vele high profile tv-debatten, smeercampagnes en dergelijke, hebben de stemmers hun keuze gemaakt: Eefje kreeg één stem meer dan Spinnie en mag haar tweede prijs in ontvangst komen nemen. In het voorbijgaan steekt Eefje haar tong uit naar Erik, maar het lachen vergaat haar al snel wanneer ze ziet dat het opnieuw Gretz is die de prijs uitreikt.

Team Eefje: dynamo d, stoepkrijt, AstroStart, Brunniepoo, Gretz, Choconas, stardust_be

En zo, lieve mede-users, zijn alle album-prijzen uitgereikt. Morgenvoormiddag gaan we verder met de liedjes en varia!

Choconas schreef:
(quote)

Kan ik hieruit opmaken dat je die goudsmeden van tegenwoordig niet meer kunt vertrouwen, aangezien je alle beeldjes tot nog toe in stukken hebt moeten (laten) hakken?

Ja ik heb hem gebeld dat het toch niet meer hoeft, de artiesten zien worstelen met de verdeling van hun beeldjes bleek veel betere televisie op te leveren!

Nog even een overzicht van wat er tot nu toe is uitgereikt:

Avant-garde: De Kift - Hoogriet
Bllues/country/roots: Margo Price – That’s How Rumors Get Started
Dance/electronic: Gidge - New Light
Folk: Ichiko Aoba – Adan no Kaze en Phoebe Bridgers - Punisher
Funk/R&B/soul: The Weeknd - After Hours
Hiphop: Run the Jewels – Run the Jewels 4
Jazz: Gard Nilssen's Supersonic Orchestra - If You Listen Carefully the Music Is Yours en Nubya Garcia - Source
Live: Nick Cave - Idiot Prayer en Sigur Rós - Odin's Raven Magic
Metal: Deftones - Ohms en Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi
Punk: IDLES - Ultra Mono
Neoklassiek: Max Richter - Voices
Pop: Eefje de Visser - Bitterzoet
Rock: Bruce Springsteen - Letter to You en Fontaines D.C. - A Hero's Death en Pearl Jam - Gigaton en Phoebe Bridgers - Punisher
Wereld: Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History
Nederlandstalig: Eefje de Visser - Bitterzoet

ArthurDZ schreef:
(quote)

Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History

dankzij mezelf, AOVV en Choconas.

Imma let you finish, but je bent mijn last-minute stem vergeten.

Teunnis schreef:
(quote)

Imma let you finish, but je bent mijn last-minute stem vergeten.

Ach verhip! Nou, dan is de winst plots toch niet nipt meer

Fantastische bekendmakings-stijl! Ik heb me echt kapot gelachen.

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar deze man staat al uren achter een pilaar van het theater zonder ook maar een woord te zeggen en het begint nu een beetje ongemakkelijk te worden:

https://www.meme-arsenal.com/memes/ce8354d875cef7becb4b3b2813aa8c00.jpg

Toppresentatie !!!!

Bij enkele uitslagen heb ik toch wel een vaag vermoeden van fraude. Zijn de post-stemmen uit Japan wel geteld, Arthur?

Heerlijke presentatie ArthurDZ. Jammer dat dit maaar 1x per jaar kan!

We're on award tour with ArthurDZ my man!

Wat een heerlijke presentatie Arthur! Ik heb nu al zin in morgen. Je hebt de lat wel hoog gelegd voor jezelf.

ArthurDZ schreef:
De prijs voor beste rockalbum geef ik zelf uit handen. Voor ik de winnaar aankondig, kijk ik nog even streng naar mijn mede-users in de zaal. "Ik heb toch meer dan genoeg benadrukt" begin ik, "dat het constant zo close was dat echt IEDERE STEM telde". Ik laat mijn blik nogmaals door de zaal glijden. Sommige users, waaronder chevy93, wenden beschaamd hun blik af.
Ter verdediging: dit lijstje 'beste' rockalbums kent wel een erg hoog 'bij gebrek aan beter'-gehalte. Van die vier is Phoebe Bridgers nog de beste denk ik, maar het beste rockalbum?

Als King ArthurDZ hier niet met de publieksprijs voor Beste MuMe Presentator aan de haal gaat, breken er vast rellen uit! TOP!

Leuk dit soort initiatieven!
Hopelijk groeit het in de toekomst tot iets groots uit, MusicMeter is wel toe aan een beetje vernieuwing.

Don Cappuccino schreef:

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar deze man staat al uren achter een pilaar van het theater zonder ook maar een woord te zeggen en het begint nu een beetje ongemakkelijk te worden:

(afbeelding)

BRILJANT

Net als de presentatieskills van ArthurDZ

We gaan weer verder, joepie! En dat doen we met de categorie...

Nummers: Avant-garde

Genomineerden (winnaar in het schuin):

De Kift - Baragouine
De Kift - Hoogriet
Lyra Pramuk - New Moon
The Microphones - Microphones in 2020
William Basinski - O, My Daughter, O, My Sorrow

Tijdens het afroepen van deze categorie stoten we op technische problemen: het hysterische gehuil van Phil Elverum van The Microphones blijft het geluid van de micro maar overstijgen. Uiteindelijk krijgt AOVV Phil even stil door te zeggen dat hij in de nummers-categorie vast meer kans maakt dan in de albumcategorie, dat De Kift hier met zichzelf concurreert, en dat alles nog niet verloren is. Slechte zet: wanneer De Kift voor de tweede keer het podium op mogen in plaats van Phil, slaan bij hem de stoppen door. Hij slaat een lege champagnefles stuk op tafel, en komt dreigend afgelopen op het tafeltje van deric raven, likeahurricane, dynamo d, herman, Gretz en Choconas, de users die De Kift naar hun tweede winst van de avond gebracht hebben. De security komt tussenbeide, en Phil brengt de rest van de avond naast Teunnis door. De dwangbuizen zijn nu wel bijna op, dus dat gaat nog spannend worden.

Nummers: Blues, country, roots

Chris Stapleton - Cold
Danny Vera - The Weight
Margo Price - Letting Me Down
Margo Price - Twinkle Twinkle

Het wordt wel een oranjefeestje zo hoor, nu mag ook Danny Vera een Jordy mee naar huis nemen. Gelukkig was de sfeer bij de artiesten in deze categorie bijzonder collegiaal: Margo Price klapt harder dan iedereen, en ook Chris lijkt er vrede mee te hebben dat hij vandaag zonder Jordy's naar zijn ranch terugkeert. Alleen het paard van Chris steigert kwaad, en gallopeert stande pede de zaal uit.

Danny mag bedanken: blur8, dynamo d, DjFrankie, Johnny Marr, esteban en mezelf

Oh boy daar gaan we weer, zou hij nog wat controversieels zeggen, die Arthur 'Gervais' DZ?

Nummers: dance, electronic

Against All Logic - Fantasy
Bicep - Atlas
Caribou – Never Come Back
Ela Minus - megapunk
Ela Minus - They Told Us It Was Hard, but They Were Wrong.
Grimes - 4ÆM
Kate NV - Plans
Purple Disco Machine feat. Sophie and the Giants - Hypnotized

De grote deceptie, of waarom Teunnis ook zonder zijn schandelijk gedrag bij de uitreiking voor beste popalbum terecht in een dwangbuis zit op dit moment.

Atlas en Hypnotized gingen namelijk de hele tijd nek aan nek. Kreeg de ene een stem binnen, dan volgde niet veel later een stem voor de andere. Tot we vlak voor de deadline een soevereine winnaar leken te hebben: Bicep haalde zijn zesde stem binnen en liet de Paarse Discomachine zo finaal achter zich. Leek het. Tot Teun, die eerder voor Bicep had gestemd, toch last minute overliep naar megapunk van Ela Minus, die zo van één naar twee stemmen ging. En zo hebben we dus alwéér een ex-aquo.

Wanneer ik dit vertel tijdens de uitreiking van de Jordy voor beste dance/electronic-nummer, besluiten we unaniem met de hele zaal om Teun nog een tweede dwangbuis om te doen, dat zal hem leren. Maar... voor de rest van de avond zal Ela Minus wel af en toe met grote, verliefde ogen in Teuns richting kijken. Ela valt nu eenmaal op foute mannen en megapunks.

Team Bicep: yeahyeahyeah, dynamo d, aERodynamIC, stoepkrijt, Johnny Marr

Team Discomachine: SBube, dumb_helicopter, DjFrankie, esteban, Gretz

Jullie zijn me een stel chauvinisten bij elkaar...

Nee, ik ben positief verrast dat De Kift veel waardering krijgt. Hoogriet behoort tot de betere albums van de band.

*zwaait lief naar Ela (toen Charli even naar de bar liep)*

Aaaah, toch jammer dat Atlas niet wat overtuigender is gewonnen *stankface*

Nummers: Folk

Adrianne Lenker - Zombie Girl
Eartheater - Below The Clavicle
Ichiko Aoba - Amuletum (守り哥)
Ichiko Aoba - Dawn in the Adan
Phoebe Bridgers - I Know the End

#justiceforPhoebe. Nadat de Smelly Cat-zangeres haar award voor beste folkplaat al moet delen met Ichiko Aoba, en haar award voor beste rockplaat met zowat de helft van de andere genomineerden, mag ze nu eindelijk eens helemaal alleen naar het podium lopen om de Jordy voor beste folksong te gaan ophalen. Ze haalde maar liefst 13 stemmen op voor I Know The End, 6 maar dan haar dichtste concurrent, Ichiko met Amuletum. Dat is een recordaantal stemmen dat in geen enkele andere categorie is voorgekomen. Wanneer aERodynamIC dit vermeld wanneer hij Phoebe het beeldje overhandigt, maakt de man in de gele colbert die al de hele tijd achteraan in de zaal achter een pilaar in stilte staat toe te kijken, plots eindelijk lawaai: een soort tevreden gespin. Gretz knows the feeling.

Phoebe mag de volgende users op haar blote knietjes danken: blur8, SBube, ranja, aERoydnamIC, dumb_helicopter, DjFrankie, stoepkrijt, Johnny Marr, AstroStart, herman, Brunniepoo, Gretz, en stardust_be

Wow, zo'n landslide overwinning. Had ik beter toch nog een puntje gegeven aan Zombie Girl, of zelfs Below The Clavicle want dat is ook een bloedmooie song.

Nummers: Funk, soul, R&B

Alicia Keys - Underdog
Celeste - Stop This Flame
Chloe x Halle - Forgive Me
Lianne La Havas - Bittersweet
Lianne La Havas - Paper Thin
Monophonics - Last One Standing
Monophonics - Suffocating
SAULT - Free
SAULT - Wildfires
SZA - Good Days
The Weeknd - Blinding Lights

De leden van SAULT snappen er niks meer van, wanneer catdog (toegezegd om een award uit handen te geven, maar toch vergeten stemmen, stom hoor ) niet hen, maar alweer die The Weeknd op het podium roept. Ook Lianne is verdrietig, en legt haar hoofd op de troostende schouder van Koenr, die al de hele avond zijn charmes op standje 11 heeft staan (en me wekenlang de oren van de kop gezeurd heeft of hij niet alsjeblieft aan het tafeltje van Lianne mocht aanschuiven tijdens de ceremonie). Koen is even in de zevende hemel, maar dat duurt niet lang: even later moet hij met spoed naar de EHBO-tent gebracht worden met acute verstikkingsverschijnselen. De krullenbos van Lianne had bijna een nieuw slachtoffer geclaimed.

Verantwoordelijk voor de tweede overwinning van Abel: SBube, dumb_helicopter, DjFrankie, esteban, Teunnis

Ok... da's er wel wa over Arthur en Abel, het moet grappig blijven. Geen Lianne??? Of zelfs SAULT of Monophonics niet? Damn bruv.

Het is nu toch wel duidelijk dat deze verkiezing gestolen is, een regelrechte farce!

Hoeveel heeft die Abel in hemelsnaam betaald, zodat Lianne en SAULT hun beeldjes mislopen!?

Eerherstel voor Abel. Erg prettig.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.