Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2021, 17:08 uur
Comebackplaat, metal en reggae/ska albums zijn de enige categorieën waar ik niets heb kunnen inzenden. Electronic en dance hadden inderdaad best gesplitst mogen worden, kwam daar ook plekken tekort
0
geplaatst: 18 januari 2021, 17:11 uur
Teunnis schreef:
Ik kon echt geen enkele comebackplaat bedenken.
Na lang nadenken kwam ik tot twee. Lastige categorie (of gewoon een lastig jaar).Ik kon echt geen enkele comebackplaat bedenken.
De categorieën electronic en dance waren een veldslag.
Ik had hier ook opvallend veel inspiratie. Weet niet of 2020 nou zo'n goed elektronica-jaar was of dat mijn smaak aan het veranderen is. 
1
geplaatst: 18 januari 2021, 17:13 uur
Wat, electronic én dance één categorie? 
Vooruit, ik zal ook nog wat in elkaar flansen. Gelukkig heb ik nu Geert zijn spreadsheet om te gebruiken x

Vooruit, ik zal ook nog wat in elkaar flansen. Gelukkig heb ik nu Geert zijn spreadsheet om te gebruiken x
0
geplaatst: 18 januari 2021, 17:17 uur
Ik had vooral problemen bij pop en folk, niet zozeer bij electronic/dance.
0
geplaatst: 18 januari 2021, 17:35 uur
Waren er überhaupt punk en reggae plaatjes in 2020 eigenlijk? (die volgens MuMe ook het genre stempel hadden)
0
geplaatst: 18 januari 2021, 17:56 uur
De enige punk die ik had was van Bob Mould, maar ja minimaal 3 dus niet genomineerd.
0
geplaatst: 18 januari 2021, 18:35 uur
jordidj1 schreef:

Je bent lekker op tijd!
2
geplaatst: 18 januari 2021, 18:36 uur
jordidj1 schreef:

Nou vooruit, omdat jij het bent

Ik had vandaag trouwens echt een gigantische 'ik wil gewoon dit ene ding doen, maar nu komen er plots allemaal dingen op mijn pad die me hiervan weerhouden'-dag. Ik ben dus nog de laatste lijstjes aan het verwerken, en van 19u tot 20u40 heb ik ook nog mijn wekelijkse toneelles (heb niet eens mijn tekst kunnen herhalen vandaag
) dus de bekendmaking van alle shortlists is sowieso maar voor vanavond laat/morgenvoormiddag!Haha precies
Wandelend cliché sinds ie in de ambtenarij terecht is gekomen!
0
geplaatst: 18 januari 2021, 19:09 uur
Oh, wacht, is de deadline al voorbij? Gretz appte dat ik nog tot morgen had 

3
geplaatst: 18 januari 2021, 19:20 uur
ArthurDZ schreef:
Haha precies
Wandelend cliché sinds ie in de ambtenarij terecht is gekomen!
(quote)
Haha precies
Wandelend cliché sinds ie in de ambtenarij terecht is gekomen! Klassiek de schuld doorgeschoven.
0
geplaatst: 18 januari 2021, 19:26 uur
2
geplaatst: 18 januari 2021, 20:25 uur
aerobag schreef:
Waren er überhaupt punk en reggae plaatjes in 2020 eigenlijk? (die volgens MuMe ook het genre stempel hadden)
Neen, er is in 2020 geen enkele punkplaat uitgebracht.
0
geplaatst: 18 januari 2021, 20:30 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2021, 20:34 uur
aerobag schreef:
Waren er überhaupt punk plaatjes in 2020 eigenlijk? (die volgens MuMe ook het genre stempel hadden)
Waren er überhaupt punk plaatjes in 2020 eigenlijk? (die volgens MuMe ook het genre stempel hadden)
Ik had er precies 3
0
geplaatst: 18 januari 2021, 21:02 uur
Ik zie nu overigens dat er toch wel wat meer Punk plaatjes op MusicMeter staan dan ik dacht. Ik had gekeken bij Dogleg, Gulch, Boris en Protomartyr. die hadden allemaal niet het punk genre en toen dacht ik: Laat maar met deze categorie
Maar waarom een Idles dan bijvoorbeeld wel punk is en Protomartyr niet, dat zou iemand mij moeten uitleggen
Maar waarom een Idles dan bijvoorbeeld wel punk is en Protomartyr niet, dat zou iemand mij moeten uitleggen
0
geplaatst: 18 januari 2021, 21:17 uur
Ik las dus dit vandaag om 0:17, vandaar de verwarring
ArthurDZ schreef:
Dus mensen die morgenvoormiddag nog lijstjes opsturen, maken zeer goede kans om nog meegenomen te worden
stay tuned!
Dus mensen die morgenvoormiddag nog lijstjes opsturen, maken zeer goede kans om nog meegenomen te worden
stay tuned!
1
geplaatst: 18 januari 2021, 21:51 uur
aerobag schreef:
Ik zie nu overigens dat er toch wel wat meer Punk plaatjes op MusicMeter staan dan ik dacht. Ik had gekeken bij Dogleg, Gulch, Boris en Protomartyr. die hadden allemaal niet het punk genre en toen dacht ik: Laat maar met deze categorie
Ik voer deze discussie ook regelmatig met mijn eindredacteur en de genres vervagen steeds meer. IDLES heeft het harde opgefokte van de punk, maar dat had een band als The Prodigy ook, maar die valt weer onder electronic en dance. Voor mij hoeven die genre aanduidingen niet zo. Tegenwoordig is 75 % eigenlijk crossover, een band wil toch iets toevoegen, een eigen stempel drukken. Ach, eigenlijk was dat vroeger al, hardrock komt veelal voort uit de blues. Het zijn allemaal mutaties

1
geplaatst: 18 januari 2021, 23:09 uur
aerobag schreef:
Inderdaad, pure willekeur!

Serieus: die van Flat Worms vind ik erg goed, en daar staat wel punk als genre bij. Pears kan ik ook aanbevelen.
0
geplaatst: 18 januari 2021, 23:27 uur
Alright, alle lijstjes zijn geteld, op dit moment rol ik de shortlists eruit.
Iedereen die nu nog met een lijstje komt, is dus helaas te laat.
Of ik jullie vandaag nog alle shortlists bezorg, of morgenvoormiddag, hangt ervan af hoe snel ik moe word!
Iedereen die nu nog met een lijstje komt, is dus helaas te laat.
Of ik jullie vandaag nog alle shortlists bezorg, of morgenvoormiddag, hangt ervan af hoe snel ik moe word!

0
geplaatst: 18 januari 2021, 23:38 uur
Ook niets gewoon he, onze Arthur!
Neen, tof dat je dit allemaal organiseert! Benieuwd naar de shortlists.
Neen, tof dat je dit allemaal organiseert! Benieuwd naar de shortlists.

1
geplaatst: 19 januari 2021, 00:01 uur
ArthurDZ schreef:
Ik heb de drank en de nootjes al klaargezet, dus wat mij betreft mag je aanstonds beginnen!

4
geplaatst: 19 januari 2021, 00:20 uur
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/d93890a/2147483647/strip/true/crop/640x360+0+60/resize/1280x720!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsharing.wkbw.com%2Fsharekshb%2Fphoto%2F2016%2F02%2F15%2FYouTube_redcarpet_1455555686702_31934282_ver1.0_640_480.jpg
Zijn jullie klaar? In deze ronde bepalen we welke artiesten aan de haal gaan met een van onze felbegeerde Jordy Awards. Dat gaat zo:
- Ik post zo alle geshortliste werken per categorie. Dat gaan een hele hoop posts worden, maar vrees niet: ik zal ook een apart overzichtstopic aanmaken waarin ze allemaal nog eens duidelijk opgelijst zullen staan.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 album/nummer/artiest/hoes per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Kies je ervoor om elk jouw onbekend album in de categorieën waarvoor je wil meestemmen meermaals te beluisteren? Of éénmaal? Of hou je het bij het beluisteren van enkele (populaire) nummers? Dat bepaal je wat mij betreft helemaal zelf (en valt ook niet te controleren), zolang je maar voor jezelf kan zeggen dat je een goed beeld hebt van alle genomineerde werken/artiesten in de categorieën waarvoor je stemt.
- Iedereen is welkom, ook al heb je niet deelgenomen aan ronde 1. Ook jouw stem doet er toe, beste stille meelezer! Want als ronde 1 iets heeft bewezen, dat is het wel dat de verschillen consequent heel miniem waren. Elke stem telt zwaar mee en kan het verschil betekenen tussen 'mijn favoriet wint' en 'mijn favoriet wint niet'
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met vrijdag 26 februari 2021 om 23u59. In het weekend van 27 – 28 februari presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy’s 2020!
Geadresseerden (opnieuw, PM me gerust als je niet meer door mij getagd wil worden hier):
aERodynamIC, Arno, Don Cappuccino, MRDammann, deric raven, Shaky, Johnny Marr, LuukRamaker, bennerd, niels94, AstroStart, DjFrankie, ranja, yeahyeahyeah, heicro, SBube, hoi123, AOVV, likeahurricane, dynamo d, stoepkrijt, aerobag, blur8, Koenr, Barney Rubble, Choconas, Teunnis, Gretz, jordidj1, 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , andré ,, arcade monkeys , , , Arrie , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , dumb_helicopter , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marrissey , , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , , laxus11 , , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , Scorpion_21 , , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , Lura, , erwinz, Slowgaze, Ataloona, Masimo
Ronde 2: de shortlists/het kiezen van de winnaars per categorie
Zijn jullie klaar? In deze ronde bepalen we welke artiesten aan de haal gaan met een van onze felbegeerde Jordy Awards. Dat gaat zo:
- Ik post zo alle geshortliste werken per categorie. Dat gaan een hele hoop posts worden, maar vrees niet: ik zal ook een apart overzichtstopic aanmaken waarin ze allemaal nog eens duidelijk opgelijst zullen staan.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 album/nummer/artiest/hoes per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Kies je ervoor om elk jouw onbekend album in de categorieën waarvoor je wil meestemmen meermaals te beluisteren? Of éénmaal? Of hou je het bij het beluisteren van enkele (populaire) nummers? Dat bepaal je wat mij betreft helemaal zelf (en valt ook niet te controleren), zolang je maar voor jezelf kan zeggen dat je een goed beeld hebt van alle genomineerde werken/artiesten in de categorieën waarvoor je stemt.
- Iedereen is welkom, ook al heb je niet deelgenomen aan ronde 1. Ook jouw stem doet er toe, beste stille meelezer! Want als ronde 1 iets heeft bewezen, dat is het wel dat de verschillen consequent heel miniem waren. Elke stem telt zwaar mee en kan het verschil betekenen tussen 'mijn favoriet wint' en 'mijn favoriet wint niet'
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met vrijdag 26 februari 2021 om 23u59. In het weekend van 27 – 28 februari presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy’s 2020!
Geadresseerden (opnieuw, PM me gerust als je niet meer door mij getagd wil worden hier):
aERodynamIC, Arno, Don Cappuccino, MRDammann, deric raven, Shaky, Johnny Marr, LuukRamaker, bennerd, niels94, AstroStart, DjFrankie, ranja, yeahyeahyeah, heicro, SBube, hoi123, AOVV, likeahurricane, dynamo d, stoepkrijt, aerobag, blur8, Koenr, Barney Rubble, Choconas, Teunnis, Gretz, jordidj1, 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , andré ,, arcade monkeys , , , Arrie , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , dumb_helicopter , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marrissey , , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , , laxus11 , , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , Scorpion_21 , , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , Lura, , erwinz, Slowgaze, Ataloona, Masimo
1
geplaatst: 19 januari 2021, 00:28 uur
Eerst nog even een eerbetoon aan onze gesneuvelde helden: de categorieën waar helaas te weinig volk op is afgekomen om tot een goede shortlist te komen
(een goede shortlist = minstens drie werken/artiesten worden minstens door twee users genoemd. Het maximum aantal albums per categorie is 10, het maximum aantal nummers/artiesten/hoezen per categorie is 12. Dus uiteraard geldt, hoe meer er gestemd is in elke categorie, hoe hoger die ondergrens om genomineerd te worden wordt)
Maar goed, de gevallenen zijn:
Albums:
Reggae/ska
Score
Heruitgave/archief
Nummers:
Reggae/ska
Neoklassiek
Score
Wereld
Toch bedankt aan de mensen die deze categorieën een succes hebben proberen maken! Dat het niet gelukt is, ligt niet aan jullie (maar aan uw hardvochtige mede-user)
(een goede shortlist = minstens drie werken/artiesten worden minstens door twee users genoemd. Het maximum aantal albums per categorie is 10, het maximum aantal nummers/artiesten/hoezen per categorie is 12. Dus uiteraard geldt, hoe meer er gestemd is in elke categorie, hoe hoger die ondergrens om genomineerd te worden wordt)
Maar goed, de gevallenen zijn:
Albums:
Reggae/ska
Score
Heruitgave/archief
Nummers:
Reggae/ska
Neoklassiek
Score
Wereld
Toch bedankt aan de mensen die deze categorieën een succes hebben proberen maken! Dat het niet gelukt is, ligt niet aan jullie (maar aan uw hardvochtige mede-user)

0
geplaatst: 19 januari 2021, 00:31 uur
Niet genoeg nominaties in de categorie wereld??
Jammer ook voor Koffee en Sevana. Hopelijk volgend jaar een herkansing.
3
geplaatst: 19 januari 2021, 00:32 uur
Albums: avant-garde
Het Franse woord voor bullshit (aldus ene John L. uit Liverpool) was ook bijna een gesneuvelde categorie geworden. Tot ie op de valreep gered werd door wat laatstemmers! Het minimum aantal stemmen die nodig waren om een nominatie in de wacht te slepen, bleef wel laag: 2 stuks. Toch is één album erin geslaagd door 5 users genoemd te worden. 19 verschillende albums werden genoemd.
And the nominees are:
CocoRosie - Put the Shine On
De Kift - Hoogriet
Kaja Draksler Octet - Out for Stars
Lyra Pramuk - Fountain
The Microphones - Microphones in 2020
Koenr schreef:
Bij wereldnummers (
) werd op 25 liedjes gestemd. Helaas, slechts één liedje werd door 2 users genoemd. Bij wereldalbums is het gelukkig een ander verhaal!
2
geplaatst: 19 januari 2021, 00:38 uur
Albums: blues, country, roots
De shortlistdrempel voor deze categorie was eveneens 2. Sterker nog, slechts één van onderstaande albums kreeg van 3 users een nod! En toch werden er 53 verschillende albums genoemd, de cowboys in deze categorie waren dus stuk voor stuk verrekte eigenzinnig
And the nominees are:
Bonny Light Horseman - Bonny Light Horseman
Chris Stapleton - Starting Over
Colter Wall - Western Swing & Waltzes and Other Punchy Songs
Danny Vera - The New Now
Jason Isbell and The 400 Unit - Reunions
Joe Bonamassa - Royal Tea
Jonathan Wilson - Dixie Blur
Margo Price - That’s How Rumors Get Started
Steve Earle & The Dukes - Ghosts of West Virginia
Sturgill Simpson - Cuttin' Grass - Vol. 1
* denotes required fields.