Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
1
geplaatst: 5 december 2021, 14:40 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.imgur.com/6VVtleH.jpg
Staat jullie schoentje al klaar? Ze komen vannacht! Bij ons was de schoen steeds voorzien van een wortel of wat suikerklontjes voor Slecht-Weer-Vandaag en een pintje voor de Piet. En wonder, oh wonder, 's morgens was het pintje leeg.
Voor die arme Sint, zo besef ik nu, zat er nooit iets bij.
Deze cover voor "De Komst van Sinterklaas", stripalbum 7, is één van mijn favoriete.
https://i.imgur.com/6VVtleH.jpg
#142 - Sinterklaas en Zwarte Piet (1996, Samson 6)
Staat jullie schoentje al klaar? Ze komen vannacht! Bij ons was de schoen steeds voorzien van een wortel of wat suikerklontjes voor Slecht-Weer-Vandaag en een pintje voor de Piet. En wonder, oh wonder, 's morgens was het pintje leeg.
Voor die arme Sint, zo besef ik nu, zat er nooit iets bij. Deze cover voor "De Komst van Sinterklaas", stripalbum 7, is één van mijn favoriete.
3
geplaatst: 6 december 2021, 08:15 uur
Ja, lap zeg... Ik probeer zo weinig mogelijk inhaalbewegingen te doen, maar helaas kon ik niet meer bijbenen met Slaapliedje. 
Dus
Een echte klassieker! Zo mysterieus, zo lief en zo droevig. Je voelt de kinderlijke onzekerheid wanneer het licht uitgaat. Wie als kind zag zélf ook geen vreemde vormen in het donker, waarna het nog moeilijk was om in slaap te geraken?
Zou het kunnen dat er twee zeer subtiele versies zijn van dit nummer? Toen ik kamp gaf werd dit liedje ook nog afgespeeld voordat de kindjes in bed moesten kruipen, en toen zei Samson "Het is toch allemaal waar wat jij zegt?" inplaats van "'t Is toch allemaal waar he?" en "Ik wil graag bij jou slapen" inplaats van "Ik wil graag dat je bij me blijft." Ik weet dat het er zeer weinig toe doet, maar ik merk al eens de meest stompzinnige details op.
Enfin, dikke 9 voor deze
Mooi! Niks kan natuurlijk tippen aan Kniktiklaas van Bart Peeters, maar desondanks een schattig nummer. Voor kindjes blijft Sinterklaas iets mysterieus: wie oh wie is toch die man die met Piet op het dak kruipt? Gaat hij door de schoorsteen raken? Zal Slecht-Weer-Vandaag de wortel vinden in de schoen? Het enige wat ik wat mis, is dat Samson "Sinterklaas" verkeerd zou uitspreken. Zou het net nog wat schattiger en kwetsbaarder gemaakt hebben
Ook leuk als Samson al die cadeautjes in zijn schoen vindt
6,5
En, omdat het kan:

Dus
#141 - Slaapliedje (1991, Samson 1)
Een echte klassieker! Zo mysterieus, zo lief en zo droevig. Je voelt de kinderlijke onzekerheid wanneer het licht uitgaat. Wie als kind zag zélf ook geen vreemde vormen in het donker, waarna het nog moeilijk was om in slaap te geraken?
Zou het kunnen dat er twee zeer subtiele versies zijn van dit nummer? Toen ik kamp gaf werd dit liedje ook nog afgespeeld voordat de kindjes in bed moesten kruipen, en toen zei Samson "Het is toch allemaal waar wat jij zegt?" inplaats van "'t Is toch allemaal waar he?" en "Ik wil graag bij jou slapen" inplaats van "Ik wil graag dat je bij me blijft." Ik weet dat het er zeer weinig toe doet, maar ik merk al eens de meest stompzinnige details op.

Enfin, dikke 9 voor deze
Mooi! Niks kan natuurlijk tippen aan Kniktiklaas van Bart Peeters, maar desondanks een schattig nummer. Voor kindjes blijft Sinterklaas iets mysterieus: wie oh wie is toch die man die met Piet op het dak kruipt? Gaat hij door de schoorsteen raken? Zal Slecht-Weer-Vandaag de wortel vinden in de schoen? Het enige wat ik wat mis, is dat Samson "Sinterklaas" verkeerd zou uitspreken. Zou het net nog wat schattiger en kwetsbaarder gemaakt hebben
Ook leuk als Samson al die cadeautjes in zijn schoen vindt
6,5
En, omdat het kan:
2
geplaatst: 6 december 2021, 11:43 uur
Pepino schreef:
Your mind playing tricks on you?
Volgens mij is het altijd al "Ik wil graag dat je bij me blijft" geweest. MAAR ... "t Is toch allemaal waar hé, wat je zegt?" ... doet mij twijfelen. Is het niet eerder omdat dit zo vanzelfsprekend klinkt uit Samson z'n mond, dat onze hersenen dat automatisch invullen? Wat ik kan bevestigen is dat het alvast niet op de heruitgave van "Samson", dus "S&G 1", te horen is. Ook niet in de videoclip. Eigenlijk kan alleen de originele cassette "Samson" uitsluitsel brengen. Maar die heb ik niet meer. Als dat niet de bron is die je toen afspeelde op kamp, kunnen we eigenlijk zo goed als zeker zijn dat er nooit een andere versie is geweest. Mooi! Niks kan natuurlijk tippen aan Kniktiklaas van Bart Peeters, maar desondanks een schattig nummer.
Argh, Kniktiklaas heb ik altijd al een ongelooflijk gezaag gevonden. Het spijt me, Pepino.
Niet slaan alsjeblief. Maar elk excuus om Dag Sinterklaas boven te halen is wél goed natuurlijk. Ik was helemaal gek van de in- en bovenal outro. Dat deuntje, die sfeer, het mysterie, de gezelligheid.
#142 - Sinterklaas en Zwarte Piet (1996, S&G 6)
Een 7 van mij. Goed nummer, ik heb het wel voor de rust in dit lied. Alleen vond ik het vroeger al vreemd dat Samson zei: "Ze komen en ze brengen alles wat ik heb besteld" ... Echt? Alles? Schept dat geen onrealistische verwachtingen bij de kindjes?
Straks nog wat Samson-gerelateerde Sinterklaasdingetjes.

2
geplaatst: 6 december 2021, 13:28 uur
Leuk en vredig Sinterklaasliedje, weet altijd instant een glimlach op mijn gezicht te toveren, zeker na de overvloed aan chocola, marsepein en speculaas van deze ochtend naast mijn schoentje! Gelukkig was Alberto in velden noch wegen te bekennen. 
7,5
Ik heb gisteravond trouwens, naast de wortel, het suikerklontje en het pintje, ook een kopje met een zakje thee en de nodige instructies om water te koken achtergelaten aan de schoorsteen. Bij mij komt de Sint er dus niet zo bekaaid van af, esteban.

7,5
Ik heb gisteravond trouwens, naast de wortel, het suikerklontje en het pintje, ook een kopje met een zakje thee en de nodige instructies om water te koken achtergelaten aan de schoorsteen. Bij mij komt de Sint er dus niet zo bekaaid van af, esteban.

1
geplaatst: 6 december 2021, 18:33 uur
AOVV schreef:
... ook een kopje met een zakje thee en de nodige instructies om water te koken achtergelaten aan de schoorsteen. Bij mij komt de Sint er dus niet zo bekaaid van af, esteban.
... ook een kopje met een zakje thee en de nodige instructies om water te koken achtergelaten aan de schoorsteen. Bij mij komt de Sint er dus niet zo bekaaid van af, esteban.
Dus die arme man moet eerst nog zélf zijn water gaan koken tijdens de drukste nacht van het jaar?
(kidding) Neen, hij mag de attente AOVV bedanken.Gelukkig was Alberto in velden noch wegen te bekennen.
Alberto be like ...
https://i.imgur.com/O1hEw4h.jpg
1
geplaatst: 6 december 2021, 18:40 uur
Leuke tekening! Mooi gedaan.
Zou het?
Ik kan het mij nochtans perfect herinneren, hoe Samson het anders zegt... Maar het zal waarschijnlijk wel ingebeeld zijn. Mandela effect?
Haha, 't is je vergeven
esteban schreef:
Volgens mij is het altijd al "Ik wil graag dat je bij me blijft" geweest. MAAR ... "t Is toch allemaal waar hé, wat je zegt?" ... doet mij twijfelen. Is het niet eerder omdat dit zo vanzelfsprekend klinkt uit Samson z'n mond, dat onze hersenen dat automatisch invullen?
Volgens mij is het altijd al "Ik wil graag dat je bij me blijft" geweest. MAAR ... "t Is toch allemaal waar hé, wat je zegt?" ... doet mij twijfelen. Is het niet eerder omdat dit zo vanzelfsprekend klinkt uit Samson z'n mond, dat onze hersenen dat automatisch invullen? Zou het?
Ik kan het mij nochtans perfect herinneren, hoe Samson het anders zegt... Maar het zal waarschijnlijk wel ingebeeld zijn. Mandela effect?esteban schreef:
Argh, Kniktiklaas heb ik altijd al een ongelooflijk gezaag gevonden. Het spijt me, Pepino.
Haha, 't is je vergeven

3
geplaatst: 6 december 2021, 20:18 uur
Ik begrijp je helemaal, Pepino. Je hebt mij ook aan 't twijfelen gebracht met die "wat je zegt" als aanvulling. Die tekst lijkt zowaar te bestaan, althans in mijn bovenkamer. Zou het dan niet uit een ander liedje ofzo komen? Want alles wijst er toch wel op dat er geen andere versie van 't Slaapliedje is. Enfin, mocht ik er nog aan uit geraken, laat ik het weten. Jij ook toch hé? Of ik slaap niet meer. 
Rond 11 november (Sint Maarten) tot 6 december (Sinterklaas) schiet de verkoop van appelsientjes, mandarijntjes en clementinnekes vast omhoog. In de prille jaren 90 waarschijnlijk nog meer dan nu. Want zelfs bij mij, de toenmalige fruit-hater, werd een poging ondernomen om me mandarijntjes te doen eten toen Samson er stond op te pronken. Als ik het juist heb, zijn deze in 1991 op de markt gekomen.
https://i.imgur.com/2sA3AIu.jpg
https://i.imgur.com/m0Gp2Bn.jpg
Deze versies van bestaande Sint-liedjes kan je terugvinden op de Studio 100 Sinterklaas-show CD. Het zijn nummers die ik niet meeneem in deze "verkiezing", omdat het gevoelsmatig toch niet echt bij de échte reeks Samson & Gert nummers hoort. Het tweede nummer bevat ook andere Studio 100 figuren.
In de televisiereeks kwam de Sint voor het eerst op bezoek in 1990, Bob Davidse (Nonkel Bob) speelde hem toen. Hij zou dat opnieuw doen in 1992 en 1993. In totaal zijn er 7 afleveringen geweest die rond Sinterklaas draaiden. Helaas weinig te vinden YouTube. We de episode "Sinterklaas is Ziek" in belabberde kwaliteit. En ook een ... euh ... nogal bijzondere versie van een andere Sint-aflevering. Jullie mogen het zélf ontdekken.

Nog een (sneller gezongen) live-versie uit de Sint-show van 2018.

Op de gezondheid van de Sint!
Rond 11 november (Sint Maarten) tot 6 december (Sinterklaas) schiet de verkoop van appelsientjes, mandarijntjes en clementinnekes vast omhoog. In de prille jaren 90 waarschijnlijk nog meer dan nu. Want zelfs bij mij, de toenmalige fruit-hater, werd een poging ondernomen om me mandarijntjes te doen eten toen Samson er stond op te pronken. Als ik het juist heb, zijn deze in 1991 op de markt gekomen.
https://i.imgur.com/2sA3AIu.jpg
https://i.imgur.com/m0Gp2Bn.jpg
Extra Sinterklaas-liedjes!
Deze versies van bestaande Sint-liedjes kan je terugvinden op de Studio 100 Sinterklaas-show CD. Het zijn nummers die ik niet meeneem in deze "verkiezing", omdat het gevoelsmatig toch niet echt bij de échte reeks Samson & Gert nummers hoort. Het tweede nummer bevat ook andere Studio 100 figuren.
Sint op bezoek!
In de televisiereeks kwam de Sint voor het eerst op bezoek in 1990, Bob Davidse (Nonkel Bob) speelde hem toen. Hij zou dat opnieuw doen in 1992 en 1993. In totaal zijn er 7 afleveringen geweest die rond Sinterklaas draaiden. Helaas weinig te vinden YouTube. We de episode "Sinterklaas is Ziek" in belabberde kwaliteit. En ook een ... euh ... nogal bijzondere versie van een andere Sint-aflevering. Jullie mogen het zélf ontdekken.

Tot slot ...
Nog een (sneller gezongen) live-versie uit de Sint-show van 2018.
1
geplaatst: 6 december 2021, 21:58 uur
Ooh die mandarijnkistjes
Machtig om die verpakking terug te zien, esteban geeft weer warme herinneringen cadeau.
Raar liedje, somber deuntje in de eerste strofes, wordt gelukkig wat beter halverwege waarbij de extra instrumenten op de achtergrond zeker toegevoegde waarde hebben.
Leuk detail dat dit nummer 6/12 is op CD 6.
Op de meeste dagen zou ik deze skippen maar dankzij de timing kan ik er wel van genieten.
Kleine 7
Die Sinterklaasshows van Studio 100 heb ik nooit gezien & sprak me vroeger al weinig aan eigenlijk.
Misschien omdat ik toen al wist dat Sinterklaas niet was wie ik dacht dat het was...
De Sint-episodes van Samson ben ik vergeten maar ik heb wel nog heel fijne herinneringen aan Dag Sinterklaas, voor mij zonder twijfel één van de mooiste Vlaamse televisieseries.
Machtig om die verpakking terug te zien, esteban geeft weer warme herinneringen cadeau.
Raar liedje, somber deuntje in de eerste strofes, wordt gelukkig wat beter halverwege waarbij de extra instrumenten op de achtergrond zeker toegevoegde waarde hebben.
Op de meeste dagen zou ik deze skippen maar dankzij de timing kan ik er wel van genieten.Kleine 7
Die Sinterklaasshows van Studio 100 heb ik nooit gezien & sprak me vroeger al weinig aan eigenlijk.
Misschien omdat ik toen al wist dat Sinterklaas niet was wie ik dacht dat het was...
De Sint-episodes van Samson ben ik vergeten maar ik heb wel nog heel fijne herinneringen aan Dag Sinterklaas, voor mij zonder twijfel één van de mooiste Vlaamse televisieseries.
2
geplaatst: 6 december 2021, 22:14 uur
Sanderkeuh schreef:
https://static.standaard.be/Assets/Images_Upload/2008/06/19/vanLeemhuyzen.jpg?maxheight=280&maxwidth=400&scale=both
1
geplaatst: 7 december 2021, 20:08 uur
https://i.imgur.com/qZsjDEN.png
Hoe kon ik het vergeten!?
Er viel gisteren nog iets te vieren. Want wat hebben we door de jaren heen geleerd? Juist, Samson verjaart op 6 december! Gelukkige verjaardag heel ondeugende maar lieve hond! 
Hoe kon ik het vergeten!?
Er viel gisteren nog iets te vieren. Want wat hebben we door de jaren heen geleerd? Juist, Samson verjaart op 6 december! Gelukkige verjaardag heel ondeugende maar lieve hond! 
1
geplaatst: 7 december 2021, 21:31 uur
Verjaren op Sinterklaas? Ja lap zeg! Een dag minder om cadeautjes te krijgen, de arme Samson. Maar goed, hij wordt hier al een heel jaar gevierd, hij mag niet klagen. 

0
geplaatst: 8 december 2021, 21:05 uur
https://i.imgur.com/lpPIDjo.jpg
Nu de Sint terug naar Spanje is, mag de kerstboom ook officieel gezet worden. En voor wie 'm al lang heeft staan, het is je vergeven. Je krijgt gewoon niets op 6 december 2022.
En ondertussen beginnen ook de radiostations al volop de muziek van eind december te draaien ... Bim! Bam! ... dat is de muziek van Kerstmis.
https://i.imgur.com/lpPIDjo.jpg
#143 - De Muziek van Kerstmis (2002, Samson 12)
Nu de Sint terug naar Spanje is, mag de kerstboom ook officieel gezet worden. En voor wie 'm al lang heeft staan, het is je vergeven. Je krijgt gewoon niets op 6 december 2022.
En ondertussen beginnen ook de radiostations al volop de muziek van eind december te draaien ... Bim! Bam! ... dat is de muziek van Kerstmis.
3
geplaatst: 9 december 2021, 14:36 uur
Het werd maar weer eens tijd voor een inhaalslag 
De Wereld Is Mooi: 6, echt zo slecht nog niet, maar ook wel vrij nietszeggend als Samson-track, dit had een liedje van eender welke kinderact kunnen zijn. Zoals zo vaak met de liedjes van dit duo van na pakweg 2000: ik mis karakter.
(De Six Teens hahaha, met die vroege jaren ’00 nu-achterhaalde hipheid. Het meest opmerkelijke is nog wel dat hun hitje It’s Alright nog af en toe eens door mijn hoofd wil spoken
En dat terwijl dat echt geen favoriet van me was ofzo. Toch best knap.)
(die gitaarriff uit Wij Zijn De 6-Teens is toch gewoon een dikke ripoff van You’re The One That I Want?)
Krakzo De Mattebom: 7.5, leuk faux-reggaedeuntje met, jawel, tonnen karakter.
Lieve Samson: 5.5, cute, maar dit is wel echt voor de allerkleinsten, vind het zelf minder interessant
. Tussen twee haakjes, ben ik de enige die het altijd onbedoeld hilarisch vind wanneer in muziekclipjes met dit soort kinderdeuntjes, de hoofdjes van de deelnemers altijd ritmisch van links naar rechts en terug blijven gaan? Ik weet niet waarom maar dat amuseert me.
Naar Het Circus: 8, deze deed de nostalgiebellen ook wel afgaan in mijn hoofd, Samson & Gert 8 zal er wel eentje uit mijn cassettebandjescollectie geweest zijn! Van dit soort verhalende liedjes (vol, jawel, karakter!) was ik altijd wel fan, jammer dat ze dit soort liedjes amper tot nooit meer maakten na de gouden jaren ‘90.
Samen Ikke En Jij: 7, ja deze is schattig!
Au: 4, aan een iets lager tempo en met iets minder beats was dit wellicht een tof nummer geweest, want ik vind de tekst oprecht leuk. In deze vorm werkt het echter vooral irritatie op, wat een nerveuze boel zeg! En ja ik hoor dit voor het eerst (opnieuw), maar dat gaat zo blijven hoor
Piraten-Potpourri: 9.5, ah, het liedje dat verantwoordelijk is voor het lanceren van de Piet Piraat-franchise
een echte classic, al van bij die brandende kaart aan het begin van het clipje voel ik me opnieuw 6 jaar, genietend van dit nummer maar me afvragend wat ‘potpourri’ in godsnaam is. Een parel van het zuiverste water, deze Samson-prog!
(ook hilarisch hoe ze ratten van kaas en wijn wegjagen blijkbaar tot hun mooiste piraten-herinneringen rekenen, lijkt mij iets minder leuk maar ja, wie ben ik?
)
Samson De Kersthond: 5, niet slecht maar een beetje lui, inderdaad
Supergert en Superhond: 6.5, de Avengers, maar dan met de figuren uit Samson & Gert, dat is nu eens een superheldenfilm waar ik wel naar zou gaan kijken
De Goede-Daden-Man was vroeger mijn favoriete Samson-stripverhaal trouwens, hilarisch van begin tot eind!
De Snijdersbank: 8, heerlijke onzin, inderdaad super euforisch!
Klap Maar In Je Handen: 7.5, ah, weer eentje uit het Plopsaland-moet-gepromoot-worden-tijdperk
Ik vind oprecht een heel leuk liedje! Ook deze is gewoon super euforisch.
Slaapliedje: 9.5, “de nacht is koud en donker, en duurt ook veel te lang”, licht-existentieel en hartverwarmend liedje, ik hou bijvoorbeeld van die warme synths, maar sowieso zit dit muzikaal super goed in elkaar. Een persoonlijke favoriet!
Sinterklaas En Zwarte Piet: 8, dit liedje zong mijn mama ook graag met ons op 5 december
ik denk dat zij sommige liedjes even leuk vond als wij, achteraf gezien. Fun fact: mijn vader had geen probleem met onze Samson & Gert-cassetjes, maar een schurfthekel aan onze albums van De Smurfen, dat waren albums die we geen twee keer na elkaar op mochten zetten in de auto 
De Muziek Van Kerstmis: 6.5, viel me nog erg goed mee, deze! En toen was ik plots weer helemaal mee

De Wereld Is Mooi: 6, echt zo slecht nog niet, maar ook wel vrij nietszeggend als Samson-track, dit had een liedje van eender welke kinderact kunnen zijn. Zoals zo vaak met de liedjes van dit duo van na pakweg 2000: ik mis karakter.
(De Six Teens hahaha, met die vroege jaren ’00 nu-achterhaalde hipheid. Het meest opmerkelijke is nog wel dat hun hitje It’s Alright nog af en toe eens door mijn hoofd wil spoken
En dat terwijl dat echt geen favoriet van me was ofzo. Toch best knap.)(die gitaarriff uit Wij Zijn De 6-Teens is toch gewoon een dikke ripoff van You’re The One That I Want?)
Krakzo De Mattebom: 7.5, leuk faux-reggaedeuntje met, jawel, tonnen karakter.
Lieve Samson: 5.5, cute, maar dit is wel echt voor de allerkleinsten, vind het zelf minder interessant
. Tussen twee haakjes, ben ik de enige die het altijd onbedoeld hilarisch vind wanneer in muziekclipjes met dit soort kinderdeuntjes, de hoofdjes van de deelnemers altijd ritmisch van links naar rechts en terug blijven gaan? Ik weet niet waarom maar dat amuseert me.Naar Het Circus: 8, deze deed de nostalgiebellen ook wel afgaan in mijn hoofd, Samson & Gert 8 zal er wel eentje uit mijn cassettebandjescollectie geweest zijn! Van dit soort verhalende liedjes (vol, jawel, karakter!) was ik altijd wel fan, jammer dat ze dit soort liedjes amper tot nooit meer maakten na de gouden jaren ‘90.
Samen Ikke En Jij: 7, ja deze is schattig!
Au: 4, aan een iets lager tempo en met iets minder beats was dit wellicht een tof nummer geweest, want ik vind de tekst oprecht leuk. In deze vorm werkt het echter vooral irritatie op, wat een nerveuze boel zeg! En ja ik hoor dit voor het eerst (opnieuw), maar dat gaat zo blijven hoor
Piraten-Potpourri: 9.5, ah, het liedje dat verantwoordelijk is voor het lanceren van de Piet Piraat-franchise
een echte classic, al van bij die brandende kaart aan het begin van het clipje voel ik me opnieuw 6 jaar, genietend van dit nummer maar me afvragend wat ‘potpourri’ in godsnaam is. Een parel van het zuiverste water, deze Samson-prog!(ook hilarisch hoe ze ratten van kaas en wijn wegjagen blijkbaar tot hun mooiste piraten-herinneringen rekenen, lijkt mij iets minder leuk maar ja, wie ben ik?
) Samson De Kersthond: 5, niet slecht maar een beetje lui, inderdaad
Supergert en Superhond: 6.5, de Avengers, maar dan met de figuren uit Samson & Gert, dat is nu eens een superheldenfilm waar ik wel naar zou gaan kijken
De Goede-Daden-Man was vroeger mijn favoriete Samson-stripverhaal trouwens, hilarisch van begin tot eind! De Snijdersbank: 8, heerlijke onzin, inderdaad super euforisch!
Klap Maar In Je Handen: 7.5, ah, weer eentje uit het Plopsaland-moet-gepromoot-worden-tijdperk
Ik vind oprecht een heel leuk liedje! Ook deze is gewoon super euforisch. Slaapliedje: 9.5, “de nacht is koud en donker, en duurt ook veel te lang”, licht-existentieel en hartverwarmend liedje, ik hou bijvoorbeeld van die warme synths, maar sowieso zit dit muzikaal super goed in elkaar. Een persoonlijke favoriet!
Sinterklaas En Zwarte Piet: 8, dit liedje zong mijn mama ook graag met ons op 5 december
ik denk dat zij sommige liedjes even leuk vond als wij, achteraf gezien. Fun fact: mijn vader had geen probleem met onze Samson & Gert-cassetjes, maar een schurfthekel aan onze albums van De Smurfen, dat waren albums die we geen twee keer na elkaar op mochten zetten in de auto 
De Muziek Van Kerstmis: 6.5, viel me nog erg goed mee, deze! En toen was ik plots weer helemaal mee

0
geplaatst: 9 december 2021, 14:53 uur
Gargamel de tovenaar is voor ons het grootste gevaar!
Een olifant, een olifant, eet heel graag nootjes uit je hand. En een aap, en een aap eet graag bananen!
Doepidoep-pidoebidoepdoepdoep, doepidoep-pidoepi-yeahyeah, Doepidoep-pidoebidoepdoepdoep, kben de Ruimtesmuhuurf!
Hier in Smurfenland woont een knappe kop, als je problemen hebt, dan lost hij ze voor je op! (Grote Smurf)
Wie kan er nu iets tegen de Smurfen-CD's hebben?
Mijn zus had er één van, ik denk dat het mapje met bovenstaande nummers op het bureaublad van mijn hersenen staan, want ze komen in een vingerknip naar boven.
Een olifant, een olifant, eet heel graag nootjes uit je hand. En een aap, en een aap eet graag bananen!
Doepidoep-pidoebidoepdoepdoep, doepidoep-pidoepi-yeahyeah, Doepidoep-pidoebidoepdoepdoep, kben de Ruimtesmuhuurf!
Hier in Smurfenland woont een knappe kop, als je problemen hebt, dan lost hij ze voor je op! (Grote Smurf)Wie kan er nu iets tegen de Smurfen-CD's hebben?
Mijn zus had er één van, ik denk dat het mapje met bovenstaande nummers op het bureaublad van mijn hersenen staan, want ze komen in een vingerknip naar boven.
1
geplaatst: 9 december 2021, 15:04 uur
esteban schreef:
Mijn zus had er één van, ik denk dat het mapje met bovenstaande nummers op het bureaublad van mijn hersenen staan, want ze komen in een vingerknip naar boven. Hij vond die versnelde stemmetjes vervelend denk ik
verder is het gelukkig een toffe peer hoor 
0
geplaatst: 9 december 2021, 15:07 uur
Misschien wel een algemeen dad-thing, want als ik het mij goed herinner was dat hier net hetzelfde. Samson CD's werden wél gesmaakt en mochten een hele autoreis lang afgespeeld worden. 

1
geplaatst: 9 december 2021, 15:28 uur
esteban schreef:
Misschien wel een algemeen dad-thing, want als ik het mij goed herinner was dat hier net hetzelfde. Samson CD's werden wél gesmaakt en mochten een hele autoreis lang afgespeeld worden.
Ofwel dat, ofwel zijn wij eigenlijk halfbroers

0
geplaatst: 9 december 2021, 16:10 uur
Ik ben toch meer een Sint- dan een Kerstaanhanger. Al is het maar om het geweldige Dag Sinterklaas van Hugo Matthysen.
Tof liedje, meer ook niet voor mij.
6
Tof liedje, meer ook niet voor mij.

6
0
geplaatst: 9 december 2021, 16:56 uur
Oja, nog even terug naar De Muziek van Kerstmis. Van alle Samson-kerstliedjes vind ik dit één van de betere, vooral het refrein dan. Ook al komt het niet in de buurt van twee toppers die nog moeten komen. Aangenaam nummer, het beste van héél de 12de CD ook.
7.5
Hupla, nog een live-versie en een instrumentale versie in de Kerstmedley van 't Bratislava Symphony Orchestra.
7.5
Hupla, nog een live-versie en een instrumentale versie in de Kerstmedley van 't Bratislava Symphony Orchestra.
1
geplaatst: 9 december 2021, 17:59 uur
Bedankt voor je leuk inhaalbericht, Arthur! Tot over een maand weer, ofzo… 

0
geplaatst: 10 december 2021, 21:13 uur
Ohnee, die Smurfen CD's vond ik als kind al vreselijk.
Oké voor 1 of 2 liedjes maar voor de reden die Arthur zegt, die versnelde stemmetjes zijn héél irritant..
#143 - De Muziek van Kerstmis (2002, Samson 12)
Het refrein vind ik hier eigenlijk minder, tekst ligt me niet zo, maar 't is zeker wel een sfeervol Kerstliedje.
7
Oké voor 1 of 2 liedjes maar voor de reden die Arthur zegt, die versnelde stemmetjes zijn héél irritant.. #143 - De Muziek van Kerstmis (2002, Samson 12)
Het refrein vind ik hier eigenlijk minder, tekst ligt me niet zo, maar 't is zeker wel een sfeervol Kerstliedje.
7
0
geplaatst: 10 december 2021, 21:35 uur
Daarin moet ik je wel gelijk geven. De smurfen CD's zijn van mijn jongere zus haar (jullie) generatie en ik vond dat gewoon geinig, zonder meer. Na één keer zo'n volledig album mocht er van mij gerust iets anders opgezet worden.
De teksten zijn wel blijven hangen.
De teksten zijn wel blijven hangen.
0
geplaatst: 11 december 2021, 17:29 uur
https://i.imgur.com/HrNLoOJ.jpg
Sabena begot! Move over K3 Airlines, er is maar één song over het pilotenleven dat een vermelding waard is. Niet alleen staat Samson & Gert hun logo op de vliegtuigzitjes, het aanbod van drank en snoep bestaat uit Samsonade, SamsonBubbles en Samson-koeken ... Maar wat ze met die VHS banden in de lucht doen?
* Covertekening stripalbum 9, Octaaf Piloot.
https://i.imgur.com/HrNLoOJ.jpg
#144 - Piloot (1999, S&G 9)
Sabena begot! Move over K3 Airlines, er is maar één song over het pilotenleven dat een vermelding waard is. Niet alleen staat Samson & Gert hun logo op de vliegtuigzitjes, het aanbod van drank en snoep bestaat uit Samsonade, SamsonBubbles en Samson-koeken ... Maar wat ze met die VHS banden in de lucht doen?
* Covertekening stripalbum 9, Octaaf Piloot.
0
geplaatst: 12 december 2021, 14:40 uur
Muzikaal heel tof nummer, leuke geluidjes, catchy refrein. Fijn detail dat ze bij het refrein na de 2de strofe het instrumentaal wat intomen, zorgt net voor genoeg variatie om het interessant te houden.
Strofes zijn minder maar ze houden het gelukkig lekker kort.
7.5*
Strofes zijn minder maar ze houden het gelukkig lekker kort.
7.5*
* denotes required fields.