Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2021, 20:17 uur
Toffe clip vol herinneringen, zoals dat hoort. Het nummer zelf is echter niet al te geweldig, Hip Hip Hip Hoera! als titel ware treffender geweest, als in het geforceerd hip willen klinken.
5
5
1
geplaatst: 20 februari 2021, 02:38 uur
Pepino schreef:
...in samengang dan met bubbels van Samson.
...in samengang dan met bubbels van Samson.
In de jaren 90 kreeg je een bubblo (Samson-Flippo) bij elke fles Samson Bubbles. In totaal waren er 24. Wie had ze allemaal? (en was dus een stiekeme zuipschuit)

https://spakatak.com/tazos/bel/images/samson-bubbles/03.png
https://spakatak.com/tazos/bel/images/samson-bubbles/02.png
https://spakatak.com/tazos/bel/images/samson-bubbles/06.png
https://spakatak.com/tazos/bel/images/samson-bubbles/12.png
https://spakatak.com/tazos/bel/images/samson-bubbles/back.png
Later viel er nog iets anders te verzamelen bij deze kinder-champagne, maar daar kom ik nog op terug.
1
geplaatst: 20 februari 2021, 10:38 uur
"Nu niet, schat. Ik heb een zware kater. Wugh... Gisteren té veel Samson Bubbles gedronken."
0
geplaatst: 20 februari 2021, 16:28 uur
Het verwijzen naar de oude liedjes vond ik wel leuk, daarom een nipte voldoende.
5
5
2
geplaatst: 20 februari 2021, 18:10 uur
Pepino schreef:
Haha, "De Verhuis" staat op Youtube.
Voor iedereen die interesse heeft in de allereerste aflevering:
(embed)
Bedankt, had ik nog nooit gezien! Samson zit Gert wel nogal te dissen zeg. Haha, "De Verhuis" staat op Youtube.

Voor iedereen die interesse heeft in de allereerste aflevering:
(embed)

0
geplaatst: 20 februari 2021, 18:35 uur
True that.
Ik vond de persoonlijkheid van Samson in die eerste jaren op z'n allerbest. Je hoort dat ook in sommige liedjes. Hij had meer een eigen willetje en was ook mondiger. Dat zorgde voor een vaak bijzonder grappige interactie tussen zichzelf en Gert. Daarna is hij toch wat braver geworden (óók goed hoor) en moest hij ook wat plaats maken ten voordele van de meer uitgesproken karakters van de randfiguren.Voor wie zich afvraagt hoe Danny Verbiest de (kleine) stap van die eerste stem naar de meest bekende gemaakt heeft, dat kwam voornamelijk door de muziek. Die stem is automatisch ontstaan tijdens het zingen. Hij moest dat op punt krijgen om andere noten of toonhoogtes te kunnen halen. De Samsonlied-stem beperkte hem daar te veel in.
Jamaar, Esteban, die liedjes zijn toch pas in mei 1991 gekomen, terwijl de afleveringen toch al van september 1990 bezig was? Haja, maar de songs waren wel al héél lang in de maak natuurlijk.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 18:41 uur
Je ziet doorheen de seizoenen de persoonlijkheid van Samson énorm veranderen. Als je kijkt naar Samson in "Burgemeester Samson" (staat op YouTube) en die vergelijkt met hoe hij in de beginjaren was... best opvallend.
Persoonlijk heb ik geen voorkeur. Samson het ondeugend ettertje of Samson de uiterst lieve onschuldige schattige hond, allebei even goed. Wel had ik liever gehad dat Peter Thyssen bleef bij de latere persoonlijkheid, inplaats van hem plots weer te maken zoals hij in het begin was. Zijn versie van Samson is te veel Big in hondenvorm.
Persoonlijk heb ik geen voorkeur. Samson het ondeugend ettertje of Samson de uiterst lieve onschuldige schattige hond, allebei even goed. Wel had ik liever gehad dat Peter Thyssen bleef bij de latere persoonlijkheid, inplaats van hem plots weer te maken zoals hij in het begin was. Zijn versie van Samson is te veel Big in hondenvorm.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 18:48 uur
Wat Peter betreft, dat gevoel heb ik zelf niet echt. Thyssen was dan wel veruit de minste stem, hij had het karakter van Samson best wel in de vingers. Die ligt dichter bij de latere Samson dan bij de vroegere. Allé, vindekik hé. 

0
geplaatst: 20 februari 2021, 19:03 uur
Valt me ook op dat hij 'gij/ge' ook nog gebruikt in het begin. Dat is ondenkbaar in de latere seizoenen. En ook voor alle andere personages.
Gert is trouwens maar 22 jaar oud in die eerste afleveringen. Laat dat even bezinken.
Gert is trouwens maar 22 jaar oud in die eerste afleveringen. Laat dat even bezinken.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 19:15 uur
De gij/ge (oa) heeft vast ook te maken met de toenmalige haast dictatorische sfeer bij de BRT, volgens de acteurs werden ze regelmatig voor het minste op de vingers getikt. Ooit zelfs omdat er met brood gegooid werd in een aflevering, dat vonden ze van bovenaf niet kunnen.
Voor een 22-jarige wist die Gert wel bijzonder goed waar hij mee bezig was. Komt ook veel volwassener over dan zijn leeftijd. Of ik maak de fout om hem met mijn 22-jarige zelve te vergelijken en trek zo een verkeerde conclusie, dat kan ook.
Voor een 22-jarige wist die Gert wel bijzonder goed waar hij mee bezig was. Komt ook veel volwassener over dan zijn leeftijd. Of ik maak de fout om hem met mijn 22-jarige zelve te vergelijken en trek zo een verkeerde conclusie, dat kan ook.

0
geplaatst: 20 februari 2021, 20:12 uur
Pepino schreef:
Zijn versie van Samson is te veel Big in hondenvorm.
Zijn versie van Samson is te veel Big in hondenvorm.

Betsy was, na K3, toch ook wel een beetje een jeugdliefde.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 20:56 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
Breaking news: De NASA-Marsverkenner heeft leven ontdekt! Groene tenen, korte benen, lange tanden, gele handen, zo zien de bewoners er uit. Althans volgens Samson & Gert. In 1991 maakten zij al kennis in de aflevering 'Marsmannetjes'. Later dat jaar waren er ook nog eens 'Signalen van Mars'. Later zongen ze er een liedje over. Er is nog méér Mars, maar dat is voor morgen.
https://walter.trakt.tv/images/episodes/002/007/741/screenshots/thumb/963237c9ed.jpg.webp
(Signalen van Mars)
* Ik doorbreek bij deze eventjes mijn regel om uit alle albums een nummer te laten langskomen alvorens opnieuw uit een zelfde album te kiezen. Deze kon ik niet laten liggen.
#26 - Mannetjes Van Mars (1998, Samson & Gert 8 )
Breaking news: De NASA-Marsverkenner heeft leven ontdekt! Groene tenen, korte benen, lange tanden, gele handen, zo zien de bewoners er uit. Althans volgens Samson & Gert. In 1991 maakten zij al kennis in de aflevering 'Marsmannetjes'. Later dat jaar waren er ook nog eens 'Signalen van Mars'. Later zongen ze er een liedje over. Er is nog méér Mars, maar dat is voor morgen.
https://walter.trakt.tv/images/episodes/002/007/741/screenshots/thumb/963237c9ed.jpg.webp
(Signalen van Mars)
* Ik doorbreek bij deze eventjes mijn regel om uit alle albums een nummer te laten langskomen alvorens opnieuw uit een zelfde album te kiezen. Deze kon ik niet laten liggen.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 10:12 uur
Oef, deze zat ver! Ik heb het gevoel dat dit vroeger een grote favoriet van me was, nu vind ik hem gewoon leuk
7
7
1
geplaatst: 21 februari 2021, 14:52 uur
Het deuntje en het ritme van deze doet mij aan andere tracks en tunes denken.
Het begindeuntje, werd dat niet gebruikt bij de Samson Jukebox, vóór Ketnet uiteindelijk overschakelde naar De Ketnet Kroket?
Het ritme, die "Mars - Mars - Man-ne-tjes van Mars - groene tenen, korte benen", doet mij enorm denken aan Funky Monkey van M-Kids. Jahaa, dit nummer was veel eerder, en het zal toeval zijn dan leentjebuur, maar ik geef het toch maar mee
Voor de rest vind ik het nummer wel leuk, maar niet zo bijzonder. Ik ga mee met Arno en geef ook een 6.
Het begindeuntje, werd dat niet gebruikt bij de Samson Jukebox, vóór Ketnet uiteindelijk overschakelde naar De Ketnet Kroket?
Het ritme, die "Mars - Mars - Man-ne-tjes van Mars - groene tenen, korte benen", doet mij enorm denken aan Funky Monkey van M-Kids. Jahaa, dit nummer was veel eerder, en het zal toeval zijn dan leentjebuur, maar ik geef het toch maar mee

Voor de rest vind ik het nummer wel leuk, maar niet zo bijzonder. Ik ga mee met Arno en geef ook een 6.
1
geplaatst: 21 februari 2021, 15:56 uur
6.8
Doet me denken aan een leuke strip met Octaaf die omdat hij een raket naar Mars wil bouwen de beloofde klusjes bij zijn vrienden verwaarloosd, waarna ze hem doen geloven dat hij op Mars is beland en de verklede Marsmannetjes hem verplichten om deze klusjes te doen. Nog zo dom niet, S&G.
Doet me denken aan een leuke strip met Octaaf die omdat hij een raket naar Mars wil bouwen de beloofde klusjes bij zijn vrienden verwaarloosd, waarna ze hem doen geloven dat hij op Mars is beland en de verklede Marsmannetjes hem verplichten om deze klusjes te doen. Nog zo dom niet, S&G.

4
geplaatst: 21 februari 2021, 17:07 uur
Merci dumb_helicopter, zo moet ik het verhaal niet meer samenvatten.
Het Mars-extraatje voor vandaag was inderdaad het 11de album in de stripreeks: Reis naar Mars. Dit verscheen in 1996. Zéér tof mini-verhaal met bijzonder leuke situatiehumor.
https://i.imgur.com/X5qAWIL.jpg
Goed dat je mij er doet aan denken!
Deze video had ik opgeslagen als weetje, maar ik was hem ondertussen alweer vergeten. Het was inderdaad de intro van de Samson Jukebox!
Het Mars-extraatje voor vandaag was inderdaad het 11de album in de stripreeks: Reis naar Mars. Dit verscheen in 1996. Zéér tof mini-verhaal met bijzonder leuke situatiehumor.https://i.imgur.com/X5qAWIL.jpg
Pepino schreef:
Goed dat je mij er doet aan denken!
Deze video had ik opgeslagen als weetje, maar ik was hem ondertussen alweer vergeten. Het was inderdaad de intro van de Samson Jukebox!
1
geplaatst: 21 februari 2021, 17:58 uur
Wow, ik sta er wel van versteld dat het effectief zo is, en dat je het nog kan vinden als Youtube-video!
Leuk! Ik vond die Jukebox echt veel toffer dan dat "Het sterretje, hartje of driehoekje" gedoe 
Leuk! Ik vond die Jukebox echt veel toffer dan dat "Het sterretje, hartje of driehoekje" gedoe 
0
geplaatst: 21 februari 2021, 19:00 uur
Hé, wat een leuk nummer! Erg uitbundig op muzikaal vlak, en de tekst is in feite zo onnozel dat het gewoonweg amusant is. De bliepjes van de "marsmannetjes" zijn ook erg tof gedaan. 
7,5
PS: tof stripalbum inderdaad, en die blik van meneer Spaghetti in de post van esteban hierboven spreekt boekdelen.

7,5
PS: tof stripalbum inderdaad, en die blik van meneer Spaghetti in de post van esteban hierboven spreekt boekdelen.

1
geplaatst: 21 februari 2021, 20:08 uur
Ja hé!
Ik ben sowieso al erg voor elektronische trielalaatjes van die aard, dus dat vind ik een heel tof element in de song. Een 6.5 was wat mij betreft genoeg voor deze, maar kijk, het enthousiasme heeft mij weten te overtuigen.7
0
geplaatst: 22 februari 2021, 21:37 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
Boempatat! Gert wil drummen in een band. That's it. That's the post. Puntjes uitdelen maar.
#27 - Drummer (2000, Samson & Gert 10)
Boempatat! Gert wil drummen in een band. That's it. That's the post. Puntjes uitdelen maar.
1
geplaatst: 22 februari 2021, 23:00 uur
0
geplaatst: 23 februari 2021, 04:45 uur
Dat zei ik toch? 
Je hebt helemaal gelijk, ik was niet goed wakker. ;°)
Eens trouwens. Tof refrein, maar de tussenstrofes zijn soms iets minder vlot. Al bij al leuke song.
6.5

Je hebt helemaal gelijk, ik was niet goed wakker. ;°)
Eens trouwens. Tof refrein, maar de tussenstrofes zijn soms iets minder vlot. Al bij al leuke song.
6.5
0
geplaatst: 23 februari 2021, 09:58 uur
7,5, inclusief nostalgiebonus. Ik had dit nummer overigens ouder geschat.
1
geplaatst: 23 februari 2021, 15:32 uur
Ik kan me voorstellen dat de mensen in drommen stonden aan te schuiven om deze hit te aanhoren, al mag dit Drummer dan soms een beetje drammerig klinken.
Neen, zonder gein: gewoon een tof liedje.
6,5
Neen, zonder gein: gewoon een tof liedje.
6,5
* denotes required fields.