MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.makeagif.com/media/3-30-2016/ytCt-P.gif
https://i.makeagif.com/media/3-30-2016/mvQyjE.gif
#38 - Bowlen (2000, Samson & Gert 10)

Een baan en een bal met drie gaten. Ja, dat is zowat de juiste omschrijving. Wie is er nu aan de beurt? Jullie. Kom op met die punten. Nooit geweten dat hier een clip voor bestond.

8

Haha geweldig dit! Clip is ook erg leuk

Tof nummer! Hilarische clip ook, bonuspunt!

8

Grappig ook dat bij Samson & Gert een spelletje bowlen écht alleen maar uit elk 1x gooien bestaat.

6

En dat is inclusief bonuspunt voor de zeer leuke clip. Flauw liedje, misschien zelfs een skip-nummer. Neen, niet slaan aub.

Clipje is inderdaad entertainender dan het nummer.

6

Daarnet Samson van Regina Spektor op StuBru en de presentator kon het niet laten een Samson & Gert-referentie te maken: "Ik dacht dat Bobientje het liefje van Samson was, het blijkt Regina Spektor te zijn."

Het clipje doet het hem inderdaad. Vooral Alberto steelt weer de show. Let op vanaf 2:06, hoe hij Octaaf zit uit te lachen, maar dan - uit het niets - heel boos wordt wanneer de Burgemeester hem aantikt dat het zijn beurt is.

7

"Albert, 't is aan u!"

"Ten eerste: 't is Albertooooooo!"

Overigens de TOP 30 rats vergeten te posten vorige keer. Misschien hoopte ik onbewust nog op wat inhaalbewegingen. Soit, dan krijgen jullie binnen een paar nummers gewoon meteen de huidige TOP 40. Opgelost.

123poetertjes, je kan nog steeds inhalen. Zien we jou nog eens?

Ja komaan 123poetertjes, spoel het verlies van Hasta La Raiz door met wat goede oude Samson-vrolijkheid!

#39 - Ik Moet Plassen (2003, Samson & Gert 13)

We hebben het allemaal wel al eens ervaren. Als je moet gaan, moet je gaan! En voor een hond van 30 jaar oud zal het plobreem alleen maar groter worden. Geen YouTube-video voor deze, dus luisteren kan via de Spotify-lijst. Wel vond ik deze video van een familie onderweg met een wiebelend manneke, hij moest effectief dringend plassen ... De ouders zorgden voor 't juiste liedje ter afleiding.

Ergens een grappig liedje, maar doet mij niet zo veel.

Leuk filmpje, jammer dat de GPS het refrein verbrodde

5,5

Ik moest plassen plassen plassen want de bel doet het niet... oh nee wacht, dat nummer bestaat niet

Deze vind ik wel extreem meh, 4.5

Ik moet even wat inhalen...

Wij Komen Naar Jou, één van mijn eerste kennismakingen denk ik. Fijn nummer, maar vijf minuten is wel lang.

7

Patatjes, echte klassieker. 'Met stoofvlees', dat vond ik als 'Ollander maar vreemd.

8

Bowlen

7, eens met bovenstaande commentaren, maar toch mag ik niet nummer wel.

Ik werd dan weer aangenaam verrast door Ik Moet Plassen. Dat refrein krijg ik in ieder geval niet uit mijn hoofd, leuk en vlot nummer met zeer hoog meezinggehalte. In tegenstelling tot het flauwe bowlen. De veel te lage scores maken dat ik een halfje méér geef uit sympathie, nah! Eén van de betere uit die periode.

7.5

I dunno, waarschijnlijk ga ik over x aantal tijd grote spijt hebben van mijn score. Ik ben er niet altijd even goed in

Je zal er niet van kunnen slapen!

Je hebt niet helemaal ongelijk. Het refrein is wel catchy. Maar de puntjes zijn gegeven, dus misschien dat ik wat milder ben in een volgend leven.

'Bowlen' is voor mij vooral nostalgie. Ik kan mij nog perfect het clipje herinneren als 'ie pas uitkwam. Mijn broer en ik hadden toen tranen in de ogen van't lachen wanneer Alberto over de baan gleed. Zoiets beïnvloedt je score wel wat

Tof, vrolijk liedje nog wel.

6

#40 - Wij Gaan Vliegen (2014, Single)

Een dikke hit bij de huidige generatie kinderen die bij meerdere generaties aansloeg. Duidelijk ook te merken tijdens de Kerstshow en zomershows, waar naast de jonge fans ook ouders en grootouders vollenbak meedoen met dit nummer, inclusief dansje. Dit nummer is zo goed als meteen een vaste waarde gevonden in 't repertoire voor de live-shows. Maar wat vinden wij van deze single?

In de clip nemen Alberto en de burgemeester het op tegen Samson en Gert in een kindvriendelijke videogame.

5,5

Ben ik weer met mijn zure scores Qua melodie is het best aardig, maar het heeft gewoon zoiets ongeïnspireerd ook, ik weet niet. Maar een moderne Samson-klassieker dus? Dan zal het wel aan mij liggen zeker

Wat een lelijke clip zeg wil je dat het lijkt op een retro-game, wees dan consistent en hou alles (behalve de mensen) in pixels. Maar nu is het een reusachtige mix van pixels, 3D en clipart. Samson lijkt ook soms énorm veel groter dan anders?

Dan het liedje zelf. Eigenlijk zit Arthur er niet zo ver naast dat het wat ongeïnspireerd klinkt. Het ritme, de melodie en de tekst lijken op 'Het Vliegerlied'. (zeker vanaf 0:33)

Wat dan weer een Nederlandse versie is van het Duitse 'Fliegerlied' (2010)

Credit where credit is due: mijn vriendin had dit ontdekt, niet ik

Maar... stiekem vind ik het nog wel een oké Samson nummer. Dus ik ga het toch een 6 geven. Ook al was "Wij gaan copy-pasten" een betere titel geweest, zowel bij het nummer als de clip

4

Dit is echt wel tenenkrommend.

Zoals Pepino al aangeeft, de clip is inderdaad een allegaartje van van alles en nog wat. Dat vliegerding vind ik er muzikaal dan weer niet echt op gelijken. Maar liedjes met zulke onzinnige meedoe-refreintjes zijn natuurlijk niet nieuw. In de relatief recente Bosschaert-jaren zijn er wel een paar nummers uitgekomen in die trant. En ze sloegen (bijna) allemaal aan. Dus de formule, want dat is het inderdaad wel, werkt I guess?

Op schoolfeesten en in kleuterklassen al een paar keer zien passeren, maar het grappigste vond ik toch dat het ook in het rusthuis tegenover mij al heb horen weerklinken tijdens de activiteiten. Wat jammer dat ik die oudjes dan niet kan zien. Ik vermoed dat het vrij makkelijke dansje doenbaar is voor de gemiddelde bejaarde.

Eerst een halfje erbij omwille van het meedoe-gehalte van het nummer en het feit dat dit hele zalen mee krijgt. En vervolgens een halfje eraf omdat ik inhoudelijk het Samson-gehalte mis, dit had een lied van eender wie kunnen zijn.

6

Ben het wel eens met esteban hierboven. Ik zou kunnen zeggen dat het geen hoogvlieger is, maar dat zou wel erg flauw zijn binnen de context natuurlijk.

6

I see what you (almost) did there.

PS: De extraatjes en/of weetjes staan nu al drie rondes op een laag pitje, maar die komen zeker en vast terug hoor. We hebben immers nog 160 nummers te gaan. Ik herhaal... 160!

Oeps, op een of andere manier was dit topic uit Mijn Updates gevallen. Kleine inhaalbeweging dus:

- Zangles: 6
- Wij komen naar jou: 9
- Patatjes: 8
- Bowlen: 4
- Ik Moet Plassen: 5
- Wij Gaan Vliegen: 4

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.