MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
Allereerst: Gert kijkt in het ballenbad al even demonisch als bij het kampvuur

Lekker nummertje, Amerika! Ik zie het enkele vrienden en ikzelf lang geleden nog zingen.
De kerstshow is charmant om te zien. Die huppelende kinderen met vlaggetjes, hahaha. Ze staken er echt veel werk in he, jammer dat ik er zelf nooit live heb kunnen bij zijn.

6,5

esteban schreef:

(afbeelding)
Maar in welk deurgat staat koning Joop daar? Er is bij mijn weten geen deur rechts naast de kapstok, ook niet in seizoen 1, toen de woonkamer er nog lichtjes anders uitzag.

Arno schreef:
(quote)
Maar in welk deurgat staat koning Joop daar? Er is bij mijn weten geen deur rechts naast de kapstok, ook niet in seizoen 1, toen de woonkamer er nog lichtjes anders uitzag.

Het is een gespiegelde foto die ze gebruikt hebben.

esteban schreef:
(quote)

Het is een gespiegelde foto die ze gebruikt hebben.
Warempel! Wat weet jij niet?

Ik denk gewoon dat ik mij als kind hetzelfde afgevraagd heb over die deur.

Haha die tekst, geweldig! "Een big is dat een varkentje"

7.5

Leuke clip ook uit die kerstshow, alle clichés komen aan bod op het bestormen van overheidsgebouwen na dan

Pepino schreef:
Allereerst: Gert kijkt in het ballenbad al even demonisch als bij het kampvuur

Ik moet je gelijk geven!

Hoewel. De verklaring is natuurlijk dat de pixels zo op elkaar gedrukt zitten dat het ultra-scherp gaat ogen. Wat Gert blijkbaar demonisch maakt. Want ook bij deze de CD eens vastgenomen en ... het oog echt niet zo. Meer nog, ik zou eerder zeggen dat Verhulst nog niet goed wakker is na een zatte avond. Misschien een subtiele hint naar de hit Wakker Worden die op dit album te vinden is?

https://img.discogs.com/WprtWBD4W-WqIEMQdOpJajKbIis=/fit-in/600x947/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-15646272-1595430983-8962.jpeg.jpg

esteban schreef:
Meer nog, ik zou eerder zeggen dat Verhulst nog niet goed wakker is na een zatte avond.

Wellicht net daarom dat hij zich in een ballenbad bevindt met een pratende hond.

Je bent iets op het spoor!

Voor de grap overdreef ik ook een beetje, natuurlijk!

Lol, perfecte gif!

"Hello body"

6,5

6,5

Middelmatige song, puntje erbij voor de live-choreo.

Nooit echt mijn fafje van cd 8 geweest maar is op de één of andere manier toch wel op een goede manier oud geworden. En die liveshow maakt het nog beter, alleen al het idee van Danny daar plat op z'n buik liggend in een iets te klein autootje a.k.a. MY CAR.

7,3

123poetertjes schreef:
Nooit echt mijn fafje van cd 8 geweest maar is op de één of andere manier toch wel op een goede manier oud geworden. En die liveshow maakt het nog beter, alleen al het idee van Danny daar plat op z'n buik liggend in een iets te klein autootje a.k.a. MY CAR.
Ik vraag me trouwens af hoe oud die wulpse Marilyn Monroe-danseres daar is. Minderjarig, gok ik.

Let ook op hoe Gertje op minuut 4:00 heel even uit zijn rol valt, iets fluistert naar Erika en dan bijna vergeet om het refrein weer mee te zingen. Benieuwd wat daar zo dringend gezegd moest worden?

Arno schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe oud die wulpse Marilyn Monroe-danseres daar is. Minderjarig, gok ik.

Het is volgens mij ook nog eens een jongetje! Progressieve shows waren het toch, nontraditional casting lang voordat het bon-ton werd in de film- en musicalwereld.

Arno schreef:
Let ook op hoe Gertje op minuut 4:00 heel even uit zijn rol valt, iets fluistert naar Erika en dan bijna vergeet om het refrein weer mee te zingen. Benieuwd wat daar zo dringend gezegd moest worden?

Nu je het zegt

Ik denk dat ons orakel esteban dat wel kan vertellen, die heeft er in het verleden vast al eens een studie van gemaakt

Arno schreef:

Wel schattig hoe hij ondertussen Samson zit te aaien.

123poetertjes schreef:

Ik denk dat ons orakel esteban dat wel kan vertellen, die heeft er in het verleden vast al eens een studie van gemaakt

Mwoah seg, wat is dat zo, een oorbraaksel?

Ha, maar studies maken over Samson, dat is nu toevallig één van mijn specialiteiten hé. Mijn Miranda zegt dat ook altijd. Pa, zegt ze, zoals jij studies over Samson kunt maken hé, zo ... zooo ... Awel ja, zo maak ik studies over Samson hé.

Met andere woorden: Geen idee. En ik heb ook geen Miranda. Mogelijk zegt hij tegen Erika: "Moest jij nu niet met je nek aan 't dansen zijn?" Waarop ze meteen de opdracht uitvoert.

Voor wie het tussen al de nonsens door mocht gemist hebben, we beoordelen momenteel de song Amerika (YouTube). Ik verwacht nog een paar vaste stemmers.

In de stripreeks van Samson & Gert (album 18, verhaal 2) krijgen onze vrienden bezoek van een Amerikaan, meerbepaald de burgemeester van Big Deal. Samson & Gert worden cowboys en maken een saloon van hun huis. Octaaf en Jeannine worden Indianen, Alberto een bankier / hulpsheriff en onze eigen burgemeester uiteraard sheriff. Het hele dorp moet zich aanpassen aan het bezoek. Dat zorgt uiteraard voor de nodige chaos.

https://i.imgur.com/YncFbKm.jpg

Ah, die strip heb ik ook thuis liggen. Fijn verhaal! Over het algemeen telkens wel leuke scenario's.

Deze had ik ook in mijn collectie idd! De Samson & Gert-strips vond ik destijds eigenlijk even leuk als de serie, ik blijf er eveneens een zwak voor hebben. Iedereen krijgt lekkere limonade zoals in de Far West

Haha, geweldig. Ik heb die stripjes al zeker 15 jaar niet meer uitgehaald, maar ze moeten nog ergens in mijn boekenkast verstopt zitten. Wel meteen heel herkenbaar. Dat lettertype is ook echt a sign of the times.

Aardig liedje, leuke tekst.

6

Welja, inderdaad. Er werd wat neergekeken op die strips omdát het om Samson ging, maar dat was volledig onterecht. In mijn jeugd massa's stripreeksen verslonden. (ik wou striptekenaar worden) En dan durf ik toch wel zeggen dat de S&G reeks verrassend onderhoudend was op alle mogelijke vlakken, de kwaliteit was constant. Bedrieglijk simplistisch. Mooi verzorgd tekenwerk van Wim Swerts (naar Jean-Pol qua stijl) en z'n studio (inkleuring), zeer vlotte scenario's met een goede komische timing en tijdloze humor die voor alle leeftijden geschikt was, ook al waren het maar mini-verhalen.

Wat ik zo leuk vond aan de strips, was dat het met veel respect voor het bronmateriaal gemaakt werd. Dat buurt-gevoel bleef enorm aanwezig, alsook de eigenheid van en de interactie tussen de personages. Ondanks het feit dat ze het Samson universum helemaal open trokken. Zo kreeg je vooral in het begin bewerkingen van episodes uit de reeks, maar daar kon in de strip véél meer mee gedaan worden.
Eigenlijk waren die verhalen beter uitgewerkt dan in de serie. Later werden er ook geheel eigen verhalen verzonnen of verhalen geïnspireerd door S&G-liedjes. Of omgekeerd. Soms was een strip eerder en zag je dat later ergens anders in terug.

Dat figuren als Marie (de kuisvrouw van de burgemeester) en boer Teun ook een gezicht kregen, was eveneens plezant. En bovenal, dat álle figuren gewoon aanwezig bleven. Ook al waren ze in 't echt overleden of uit de reeks verdwenen. Enkel mijnheer Chocomousse ontbrak.

Als kind had ik slechts een handvol albums in eigen bezit. Zo'n twee jaar geleden de hele reeks in bijna nieuwstaat op de kop kunnen tikken voor anderhalve euro per album. Ik blijf fan!

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png

#1 - Wij Gaan Beginnen (1993 - S&G 3) 7.39 (11 stemmen)
#2 - Octaaf De Klusjesman (1997 - S&G 7) 5.96 (10 stemmen)
#3 - De Wijde Wereld (1991 - Samson 1) 7.12 (10 stemmen)
#4 - Amerika (1998 - S&G 9) 6.72 (9 stemmen)

#5 - Hard Rock (Samson & Gert 9, 1999)

Gisteren bedacht ik hoezeer mijn Samson-avatar vloekt met die andere thread die ik organiseer. (Nieuw in De Alternatieve Hitlijst) * Hoewel. Daar komen al eens striemende gitaren voorbij. En wie waagde zich ook wel eens aan stoerdere muziek? Juist, onze helden. Iedereen denkt natuurlijk automatisch aan de immens populaire hit over domme katten die néén zeggen en snottebellen (Eih, das vies!), maar er is ook nog die andere song. Let's rock!

* Maar Gertje, eigenlijk is dat toch zo een beetje als een piepende suikerdame? Neen, geniepige sluipreclame Samson. Goed gezien beste vriend.

Haha, die was me volledig onbekend maar als metalliefhebber heel vermakelijk om eens langs te zien komen.
Die clip alleen al.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.