MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
Hell yeah! Move over, Slipknot.

6,5

Deze deed me wel nog een belletje rinkelen! Wederom een leuk liedje

7

Niet gek trouwens dat ze uiteindelijk teruggrepen naar deze muziek, in de jaren '80 was Samson al into hardrock

ArthurDZ schreef:
Niet gek trouwens dat ze uiteindelijk teruggrepen naar deze muziek, in de jaren '80 was Samson al into hardrock

Ja, die kwam ik ook tegen tijdens 't googelen. Nooit geweten. Een goede reminder dat ik hun werk eens moet beluisteren op Spotify.

"Woah seg Gertje, waar zijn al die andere fietsklemmen, zo?"

"Stemmen, Samson."

7

Geestig

Blijft wel in je hoofd hangen. "Ontzettend lange haren en striemende gitaren"

"Dat is de Sam- son Hard Rock Band!"

Ja, dat herken ik, weinig S&G liedjes die niet in je hoofd gaan kruipen. Het is muziek van de duivel!

Puntjes niet vergeten hé.

Toffe clip.

6,5

Vanavond volgt een nieuwe, ik verwacht nog wat puntjes.

dumb_helicopter schreef:
Blijft wel in je hoofd hangen. "Ontzettend lange haren en striemende gitaren"

Blad, steen, schaar: stemmen maar!

Oioioi nou veelzijdig zijn ze wel in elk geval

6

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png

#1 - Wij Gaan Beginnen (1993 - S&G 3) 7.39 (11 stemmen)
#2 - Octaaf De Klusjesman (1997 - S&G 7) 5.96 (10 stemmen)
#3 - De Wijde Wereld (1991 - Samson 1) 7.12 (10 stemmen)
#4 - Amerika (1998 - S&G 8 ) 6.72 (9 stemmen)
#5 - Hard Rock (1999 - S&G 9) 6.75 (8 stemmen)

#6 -Samen Delen (Samson 2, 1992)

Na de striemende gitaren, een eerder emotioneel Samson-lied. Met misschien wel de mooiste boodschap van allemaal. Uiteraard een nummer waar Stef Bos achter zit. Meer nog, het werd in 1992 de benefiet-song van Artiesten voor Somalië, naar aanleiding van de immense hongersnood en armoede aldaar.

De bijhorende videoclip bevat dan ook enkele Vlaamse artiesten als Will Tura, Helmut Lotti, The Radios (Bart Peeters), Gunther Neefs, Johan Verminnen, Margriet Hermans, Isabelle A en Koen Crucke in Alberto-outfit. De Nederlandse fans zegt het mogelijk weinig, maar in 1992 was dat zowat de A-list van de Vlaamse zangers en zangeressen.

De (afwijkende) single-versie gaat als volgt:

Maar hier beoordelen we natuurlijk de échte Samson-versie. En die staat niet op YouTube. (althans, die video bevat de verkeerde audio) Daarom kan je de voorbijkomende nummers vanaf nu ook beluisteren via de bijhorende Spotify-lijst.

Wow, die benefietversie zegt me zo goed als niets. Kan natuurlijk niet tippen aan het origineel. Isabelle A had ik trouwens bijna niet herkend. Ze lijkt wel 12.

Dikke 9 voor deze topschijf.

"Sheiring is keiring hé."

Hoe je een serieus thema op een kindvriendelijke, mooie manier naar voren kan brengen… Tja, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

“Samen Delen” werd gespeeld op een Kerstshow die ik had op video. Ik zie nog voor mij hoe tijdens het lied kinderen grote opblaas-wereldbollen naar elkaar wierpen. Ja, oké: de symboliek lag er vingerdik op, maar toch werkte het.

7,5

Dit nummer kon mij oprecht raken als kind, ik werd er wel eens triest van. Naar mijn gevoel werkt de naïeve onschuld van Samson veel beter bij de tekst. Daarom hoefden de overige artiesten voor mij niet. Wel was ik vroeger onder de indruk van die samenwerking met deze namen. Het geeft ook aan hoe groot S&G op heel korte tijd geworden waren. Gelukkig is de CD-versie enkel met ons favoriete duo, dat nummer krijgt van mij een ...

8

Ontroerend nummer, inderdaad, vooral in zijn eenvoud en onschuld. De benefietversie laat ik maar links liggen.

8

Pepino schreef:
“Samen Delen” werd gespeeld op een Kerstshow die ik had op video. Ik zie nog voor mij hoe tijdens het lied kinderen grote opblaas-wereldbollen naar elkaar wierpen. Ja, oké: de symboliek lag er vingerdik op, maar toch werkte het.

Hé, dan hadden wij dezelfde Kerstshow-video Ofwel hebben ze dit nummer met die choreografie meerdere jaren gedaan

Mooi gevoelig nummer met een mooie boodschap, maar het is nog geen De Wijde Wereld (vind het refrein wat underwhelming eerlijk gezegd, daar had meer ingezeten)

7

Sorry, maar dit is echt mierzoet en het ligt er zo dik op dat ik er een afkeer van krijg. De S&G versie is iets beter dan de benefiet, maar toch één van hun minste: 4.5

dumb_helicopter schreef:
Sorry, maar dit is echt mierzoet en het ligt er zo dik op dat ik er een afkeer van krijg. De S&G versie is iets beter dan de benefiet, maar toch één van hun minste: 4.5

Ik begrijp die mening ergens wel. Als kind vond ik “Samen Delen” (ondanks de korte lengte) wat traag en saai, een beetje overdreven sentimenteel zelf; maar de appreciate begon te groeien met het ouder worden.

Hard Rock: 5,5
Samen Delen: 4

Simon77 schreef:
Hard Rock: 5,5

Maar dan wel klagen dat Slayer het niet haalt in de ladder.

Dan zal de cover van de single vast even melig bevonden worden.

http://i.imgur.com/SwAo3qn.jpg

Ik vind 'm eigenlijk heel mooi. Een goede keuze om dit door een kind te laten tekenen: zoiets raakt een stuk meer.

True that.

Misschien interessant om de reeds gepasseerde nummers te rangschikken op score in plaats van chronologie?

Komt nog. Alles op z'n tijd.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Hé, dan hadden wij dezelfde Kerstshow-video Ofwel hebben ze dit nummer met die choreografie meerdere jaren gedaan

Mooi gevoelig nummer met een mooie boodschap, maar het is nog geen De Wijde Wereld (vind het refrein wat underwhelming eerlijk gezegd, daar had meer ingezeten)

Right! Ik herinner mij hetzelfde beeld, vaag. Dat moet dan toch (vanaf) de 4de Kerstshow geweest zijn, denk ik. De eerste drie had ik VHS en in die show zit het niet. Voor mij is De Wijde Wereld ook beter. Die had ik een halfje méér moeten geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:08 uur

geplaatst: vandaag om 05:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.