MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
1. Ill Considered - First Light
2. Imarhan - Achinkad
3. Jaubi - Raga Gurji Todi
4. Abstract Mindstate - A Wise Tale
5. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)

1. Jaubi - Raga Gurji Todi
2. Ill Considered - First Light
3. Imarhan - Achinkad
4. Abstract Mindstate - A Wise Tale

Alleen met Sinead O'Brien nog niet zo'n klik, maar de rest is behoorlijk fijn.

Als we de deadline op overmorgenochtend zetten wil ik de presentatie deze keer overigens wel op me nemen!

Tof hoi123, ik kijk er alvast naar uit!

1. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit
2. Imarhan - Achinkad
3. Abstract Mindstate - A Wise Tale
4. Ill Considered - First Light
5. Nilüfer Yanya - stabilise

6. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
7. Fred Again.. X The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)
8. Jaubi - Raga Gurji Todi
9. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
10. Alberta Balsam - Cascade

11. Irène Drésel - Stupre
12. Sinead O'Brien - Kid Stuff

Sterke finale.

hoi123 schreef:
Als we de deadline op overmorgenochtend zetten wil ik de presentatie deze keer overigens wel op me nemen!

I take it

Gretz schreef:
Eerste keer m'n favoriete band weer eens de finale haalt wil ik hem wel presenteren

Ook jammer van Ruth, daar had ik meer van verwacht.

Ging Geert hem niet al presenteren? aerobag

Dat dacht ik eerst ook te lezen, maar tenzij Ill Considered zijn favoriete band is denk ik dat hij niet van plan is te presenteren.

1. Doja cat
2. Irene
3. Nilufer
4. Abstract
5. Sinéad

1. Ill Considered - First Light
2. Fred Again.. X The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)
3. Nilüfer Yanya - stabilise
4. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
5. Irène Drésel - Stupre

1. Nilüfer Yanya - stabilise
2. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
3. Irène Drésel - Stupre
4. Sinead O'Brien - Kid Stuff

1. Irène Drésel - Stupre
2. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit
3. Alberta Balsam - Cascade
4. Jaubi - Raga Gurji Todi
5. Abstract Mindstate - A Wise Tale
6. Ill Considered - First Light

panjoe (moderator)
1. Irène Drésel - Stupre
2. Alberta Balsam - Cascade
3. Abstract Mindstate - A Wise Tale
4. Jaubi - Raga Gurji Todi
5. Imarhan - Achinkad

6. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
7. Ill Considered - First Light
8. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit
9. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)

Leuke finale! Mooie ontdekkingen ook van Abstract Mindstate en Sinead O'Brien bijv.

1. Abstract Mindstate - A Wise Tale
2. Sinead O'Brien - Kid Stuff
3. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
4. Alberta Balsam - Cascade
5. Nilüfer Yanya - stabilise

1. Fred Again.. X The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)
2. Jaubi - Raga Gurji Todi
3. Imarhan - Achinkad
4. Ill Considered - First Light
5. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit

6. Nilüfer Yanya - stabilise
7. Alberta Balsam - Cascade
8. Irène Drésel - Stupre
9. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
10. Abstract Mindstate - A Wise Tale
11. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
12. Sinead O'Brien - Kid Stuff

Geen ladder waar ik warm voor loop. En dan vond ik het ook nog eens lastig hem in de goede volgorde te schuiven. Zo dan maar voor vandaag. Nilüfer Yanya had wat hoger kunnen scoren, ware het niet dat opvolger midnight sun zo'n heerlijk nummer is. Daar verbleekt deze toch een beetje bij.

1. Fred Again.. X The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)
2. Sinead O'Brien - Kid Stuff
3. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
4. Alberta Balsam - Cascade
5. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit

1. Irène Drésel - Stupre
2. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit
3. Sinead O'Brien - Kid Stuff
4. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)
5. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More

Helemaal geen verkeerde maandfinale om het jaar mee af te sluiten! De nummers in de top 8 verdienen allemaal punten, de twee daaronder zijn ook nog aardig, alleen met de onderste twee heb ik niet zoveel.

01. Ill Considered - First Light
02. Abstract Mindstate - A Wise Tale
03. Jaubi - Raga Gurji Todi
04. Nilüfer Yanya - stabilise
05. Aili x Transistorcake - Genki (Biesmans Remix)

06. Sinead O'Brien - Kid Stuff
07. Imarhan - Achinkad
08. Alberta Balsam - Cascade

09. Caterina Barbieri feat. Lyra Pramuk - Knot of Spirit
10. Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More

11. Irène Drésel - Stupre
12. Fred Again.. X The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)

ik ga de uitslag berekenen!

aerobag schreef:
ik ga de uitslag berekenen!

Sloeber, jij durft

Johnny Marr schreef:
(quote)

Sloeber, jij durft

hij ligt al bij hoi123, je kan me niet meer stoppen

Cześć, dzień dobry en witaj! Na een chaotische overstap bevind ik mij nu in een gammele Flixbus richting Polen, waar ik de komende maanden zal vertoeven (in Polen dan, niet in de Flixbus). Aangezien ik niks anders in de planning had voor de komende acht uur heb ik besloten om jullie door deze finale heen te loodsen, en mijn koptelefoon hard genoeg te zetten dat mijn medepassagiers ook kunnen genieten van al het moois dat we deze maand met z'n - even tellen - achtentwintigen bij elkaar hebben gesprokkeld. Toch weer een mooi aantal, ondanks het feit dat het voorlopige einde van corona ons weer het huis uit heeft laten gaan. Grote liefde aan deze groep mensen voor het insturen:

123poetertjes, aerobag, Arrie, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Cervantes, Choconas, Coma Cat, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, JoaMuse, Johnny Marr, niels94, pauljojo, panjoe,Ploppesteksel,, Poek, Snoeperd, The Eraser, Teunnis, Titmeister, VladTheImpaler, yeahyeahyeah en natuurlijk mijzelf.

12. Nilüfer Yanya - stabilise (22 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: Gretz)

Dat noem ik nou toevallig: een artiest genaamd Nilüfer komt langs terwijl ik op het punt sta om de Pools-Duitse grens te overschrijden. Deze Turks-Barbadiaans-Iers-Britse gitaarbelofte hebben we alweer drie edities geleden met z'n allen leren kennen, toen ze met In Your Head een zevende plaats in de maandfinale van juli wist te veroveren - nogal een prestatie wat mij betreft, gezien het legendarische niveau daarvan. Sindsdien is deze 27-jarige Londenaar een indie darling geworden, en de online hype voor haar nieuwe album, waarmee ze samen gaat werken met Big Thief-producer Andrew Sarlo, is goed aanwezig. Op deze vooruit gesnelde single zijn er echter maar weinig bluegrassviooltjes te vinden: stabilise is een claustrofobische, opgejaagde jam waar maar weinig van de losheid van In Your Head in te vinden is. Helaas scoort Yanya deze keer voor de Song van het Jaar-jury niet hoog genoeg op basisprincipes twee en drie zoals geformuleerd door presentatiegod Titmeister om verder dan de laatste plek te komen. Onterecht, vindt m'n buschauffeur Władysław volgens mij: sinds ik het nummer op heb gezet is 'ie minstens twintig kilometer per uur sneller gaan rijden, terwijl hij iets mompelt over zijn trots over de toenemende zichtbaarheid van vrouwen in de Britse gitaarrockscene. Komt goed uit, ben ik weer sneller in Krakau.

Jammer, Nilüfer had een beter lot verdiend dan hekkensluiter. Wat jij, Gretzional?

Johnny Marr schreef:
Jammer, Nilüfer had een beter lot verdiend dan hekkensluiter. Wat jij, Gretzional?

Ja, een paar van haar grootste fans hebben niet op op deze finale meegestemd. Dat scheelt zo een paar plekken.

Herkansing in de Grote Finale, dan moet Nilü nog wel een sprongetje kunnen maken

En anders gewoon Midnight Sun naar grote hoogten brengen in Song van het Jaar 2022 (is het nieuwe topic al open aerobaggy?)

11. Sinead O'Brien - Kid Stuff (26 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Arrie, nummer 1 van: AstroStart)

Er was eens een kind van twee Ieren,
Wiens liedjes velen kon plezieren.
Haar accent was heel tof,
AstroStart gaf haar lof,
Maar in dit spel kon ze niet zegevieren.

...Zo valt het lot van deze uit Limerick afkomstige muzikante samen te vatten. Aan haar connecties kan het niet liggen: de naar Londen verhuisde dichteres-turned-rockster is begonnen met muziek maken na een succesvolle poëzie-voordracht in de legendarische Windmill; momenteel is ze één van de vele veelbelovende namen rondom het Speedy Wunderground-label, en werkt ze met producer Dan Carey, die we kennen van grote acts zoals black midi, Squid en Fontaines DC. Na drie jaar lang singles droppen komt ze in juni van dit jaar eindelijk met een debuutalbum, maar Kid Stuff zal hier niet opstaan. Onterecht, vindt de bus: de vrouw die drie plekken achter me zit begint op haar stoel te bewegen bij O'Brien's catchy, hoekige gitaarhooks, en merkt op dat de meditatieve tekst haar een beetje doet denken aan Hard Drive van Cassandra Jenkins. Of die dan tenminste wel hoog gescoord heeft in dit topic, vraagt ze. Dat dan weer wel, vertel ik haar. Ze slaakt een zucht van verlichting.

Dit vind ik dan wel weer een terechtere positie, het enige nummer (samen met Stupre dan) in de finale waar ik wat minder mee kon. Ik hoor het niet zo, wat jullie?

Van mij had Sinead nog niet voorbij hoeven komen, ik vind dat echt wel een lekker nummer. Maar wel eens over Stupre, daar kan ik ook weinig mee.

Opvallend dat jij er minder mee kan, Johnny. Bijv. Scratchcard Lanyard had je ooit wel in je finale top 5 (eind 2020) en dat zit toch een beetje in dezelfde hoek (met die praatzang, catchy gitaren).

Ja, Dry Cleaning was inderdaad ook zo'n beetje de eerste referentie die ik had toen ik Kid Stuff voor het eerst hoorde.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:36 uur

geplaatst: vandaag om 16:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.