Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 12 juni 2021, 11:56 uur
Alles aan dit liedje klopt. Van de gedempte begin akkoorden, tot de solo's. Krieger kon geweldige nummers schrijven, maar met Jim aan zijn zijde, ben ik geneigd te schrijven. Dat filter was kennelijk een voorwaarde voor hem, en Manzarek, om dat beetje extra aan een song mee te geven. Wat ik geweldig vindt aan Love Her Madly is de dynamiek in het nummer, die prachtige intermezzo stukjes en het heeft een aantal eigenlijk o zo simpele maar 100% effectieve loopjes. Wat het afmaakt, is een piano en orgel. Dan is er Jim Morrison die het nummer fantastisch zingt.Je hoort de technische beperking van en zelfs de schade die zijn stem al heeft opgelopen, maar hij excelleert. Het enige waar ik over twijfel, is of ik het nummer een 9,9 of een 10 moet geven. Is het echt de absolute top van The Doors? Dan bedenk ik me met hoeveel plezier ik het jarenlang met mijn vorige band heb gespeeld en ben ik er wel uit.
Love Her Madly: 10
Love Her Madly: 10
0
geplaatst: 12 juni 2021, 14:52 uur
Slipped my mind , ik heb nu mijn best gedaan en het een paar keer goed geluisterd.
Muzikaal is het eigenlijk niet bijzonder, de erg leuke gitaar solo daargelaten. Qua zang is dit denk ik het ergste wat ik gehoord heb van desbetreffend album. Het lijkt gewoon op een liedje van Sesamstraat van eind jaren 70.
3
Love her madly, yes i do
9.8
Muzikaal is het eigenlijk niet bijzonder, de erg leuke gitaar solo daargelaten. Qua zang is dit denk ik het ergste wat ik gehoord heb van desbetreffend album. Het lijkt gewoon op een liedje van Sesamstraat van eind jaren 70.
3
Love her madly, yes i do
9.8
1
geplaatst: 12 juni 2021, 21:05 uur
Love Her Madly mengt zich in de strijd om het podium en pakt vooralsnog enigszins verrassend het zilver met een 9,45 gemiddeld. Maar ik verwacht nog wel een stuk of tien beoordelingen dus er kan nog van alles gebeuren. Maar voorlopig staat Love Her Madly daar toch maar mooi.
01 | People Are Strange (Strange Days, 1967) | 9,4864 | 22 stemmers
02 | Love Her Madly (L.A. Woman, 1971) | 9,4500 | 13 stemmers
03 | Light My Fire (The Doors, 1967) | 9,3778 | 27 stemmers
04 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
05 | Waiting for the Sun (Morrison Hotel, 1970) | 9,2385 | 26 stemmers
Naast een aantal toppers en een handvol draakjes. hebben jullie ook nog wat onbekendere pareltjes te goed, Althans in mijn beleving zijn het pareltjes. Zoals het nummer van vandaag waar we tot maandagavond van mogen genieten. Onder andere verschenen op het live-album Backstage and Dangerous dat begin 2002 uitkwam. Maar eerder ook al verschenen op The Box Set uit 1997. Opgenomen tijdens een oefensessie in het Aquarius Theatre in Hollywood op 22 juli 1969. Ik ben benieuwd wat jullie overhebben voor I Will Never Be Untrue.
The Doors - I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997)
Maandagavond gaan we weer verder, dus ruim tijd om te luisteren en in te halen.
01 | People Are Strange (Strange Days, 1967) | 9,4864 | 22 stemmers
02 | Love Her Madly (L.A. Woman, 1971) | 9,4500 | 13 stemmers
03 | Light My Fire (The Doors, 1967) | 9,3778 | 27 stemmers
04 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
05 | Waiting for the Sun (Morrison Hotel, 1970) | 9,2385 | 26 stemmers
Naast een aantal toppers en een handvol draakjes. hebben jullie ook nog wat onbekendere pareltjes te goed, Althans in mijn beleving zijn het pareltjes. Zoals het nummer van vandaag waar we tot maandagavond van mogen genieten. Onder andere verschenen op het live-album Backstage and Dangerous dat begin 2002 uitkwam. Maar eerder ook al verschenen op The Box Set uit 1997. Opgenomen tijdens een oefensessie in het Aquarius Theatre in Hollywood op 22 juli 1969. Ik ben benieuwd wat jullie overhebben voor I Will Never Be Untrue.
The Doors - I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997)
Maandagavond gaan we weer verder, dus ruim tijd om te luisteren en in te halen.

2
geplaatst: 13 juni 2021, 11:58 uur
Mooi om zo verrast te worden met een pareltje. Ik ga het niet opzoeken, maar dit klinkt als een nummer van Sam Cooke, Solomon Burke of een vroege Otis Redding. Het laat zien hoe dicht blues, rock and roll en soul tegen elkaar aan zitten qua schema's. Het is de manier waarop je speelt die het verschil maakt. Het laat weer eens horen hoe goed The Doors de verschillende genres beheersten. Jim heeft die zalvende domineesstem niet die sommige soulzangers wel hebben, maar komt een heel eind. De andere drie houden zich geweldig in en spelen volkomen in dienst van Jim en het nummer. Tegelijkertijd tovert Robbie het ene na het andere melodietje uit zijn helder klinkende gitaar. Dit nummer is ook een beetje betoverend.
I Will Never Be Untrue: 8,5
I Will Never Be Untrue: 8,5
1
geplaatst: 13 juni 2021, 13:13 uur
Love Her Madly: 9.5
I Will Never Be Untrue:9.0 (als deel van Angels And Sailors op An American Prayer vind ik het nog wat beter)
I Will Never Be Untrue:9.0 (als deel van Angels And Sailors op An American Prayer vind ik het nog wat beter)
0
geplaatst: 13 juni 2021, 14:34 uur
Als GROOT liefhebber van Otis mag ik dit graag horen. Enige minpuntje is het gesproken stukje ,dat komt niet zo lekker uit de verf (wat toch eigenlijk vrij opmerkelijk is voor een Jim Morrison)
Het is slechts een minimaal puntje van kritiek.
Ik ben enthousiast
9
Het is slechts een minimaal puntje van kritiek.
Ik ben enthousiast
9
1
geplaatst: 13 juni 2021, 14:39 uur
spinout schreef:
Ik kon me niet meer herinneren dit nummer ooit eerder gehoord te hebben , maar (ik heb het even gecheckt) inderdaad daar staat hij gewoon op! In een versie nog wel die helemaal terug lijkt te gaan naar het Robert Johnson tijdperk. Mooie tip spinout

1
geplaatst: 13 juni 2021, 15:59 uur
spinout schreef:
Daar kende ik het ook van inderdaad, maar op Angels and Sailors is de muziek wel heel minimaal aanwezig, vandaar dat ik hem heb overgeslagen. Maar wel een hoogtepunt op An American Prayer I Will Never Be Untrue:9.0 (als deel van Angels And Sailors op An American Prayer vind ik het nog wat beter)

0
geplaatst: 14 juni 2021, 17:00 uur
Zo, volgens mij ben ik nu weer helemaal bij:
I'm Horny, I'm Stoned: 6
My Wild Love: 7
Bird of Prey: 7
Dead Cats, Dead Rats (Live): 6
Ship of Fools: 8,5
Back Door Man: 9
Albinoni's Adagio in G Minor: 6,5
A Feast of Friends: 7
Wishful Sinful: 7,8
It Slipped My Mind: 6,8
Love Her Madly: 8,5
I Will Never Be Untrue (Live): 7
I'm Horny, I'm Stoned: 6
My Wild Love: 7
Bird of Prey: 7
Dead Cats, Dead Rats (Live): 6
Ship of Fools: 8,5
Back Door Man: 9
Albinoni's Adagio in G Minor: 6,5
A Feast of Friends: 7
Wishful Sinful: 7,8
It Slipped My Mind: 6,8
Love Her Madly: 8,5
I Will Never Be Untrue (Live): 7
0
geplaatst: 14 juni 2021, 19:34 uur
Choconas schreef:
Zo, volgens mij ben ik nu weer helemaal bij:
Correct Zo, volgens mij ben ik nu weer helemaal bij:

0
geplaatst: 14 juni 2021, 19:41 uur
Dertien stemmers bezorgen I Will Never Be Untrue een 7,7 gemiddeld en daarmee positioneert het nummer zich voorlopig keurig bij de eerste vijftig.
44 | Wild Child (The Soft Parade, 1969) | 7,7818 | 22 stemmers
45 | A Feast of Friends (An American Prayer, 1978) | 7,7688 | 16 stemmers
46 | I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997) | 7,7154 | 13 stemmers
47 | You Make Me Real (Morrison Hotel, 1970) | 7,6635 | 26 stemmers
48 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,6607 | 28 stemmers
Vandaag wil ik het met jullie hebben over subtropische ruggen, gekenmerkt door zonnige luchten, kalme wind en weinig neerslag. Je vindt deze ruggen zowel rond de 30 °C noorderbreedte als de 30 °C zuiderbreedte. De breedtegraden van het paard worden deze ook wel genoemd. Er bestaand verschillende theorieën over het ontstaan van deze naam, Horse Latitudes in het Engels. De bekendste, maar misschien niet de meest logische, verklaring is dat paarden (al dan niet ernstig verzwakt door de lange reis) overboord werden gegooid om het schip lichter te maken op toch maar optimaal te kunnen profiteren van de lichte wind. Jim zag een afbeelding waarop een paard overboord werd gegooid op een boek staan en schreef dit gedicht erover. Veel meer dan een gedicht is het ook niet, maar aangezien het een 'losstaand' nummer is op Strange Days laat ik hem toch maar over aan jullie beoordeling.
The Doors - Horse Latitudes (Strange Days, 1967)
44 | Wild Child (The Soft Parade, 1969) | 7,7818 | 22 stemmers
45 | A Feast of Friends (An American Prayer, 1978) | 7,7688 | 16 stemmers
46 | I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997) | 7,7154 | 13 stemmers
47 | You Make Me Real (Morrison Hotel, 1970) | 7,6635 | 26 stemmers
48 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,6607 | 28 stemmers
Vandaag wil ik het met jullie hebben over subtropische ruggen, gekenmerkt door zonnige luchten, kalme wind en weinig neerslag. Je vindt deze ruggen zowel rond de 30 °C noorderbreedte als de 30 °C zuiderbreedte. De breedtegraden van het paard worden deze ook wel genoemd. Er bestaand verschillende theorieën over het ontstaan van deze naam, Horse Latitudes in het Engels. De bekendste, maar misschien niet de meest logische, verklaring is dat paarden (al dan niet ernstig verzwakt door de lange reis) overboord werden gegooid om het schip lichter te maken op toch maar optimaal te kunnen profiteren van de lichte wind. Jim zag een afbeelding waarop een paard overboord werd gegooid op een boek staan en schreef dit gedicht erover. Veel meer dan een gedicht is het ook niet, maar aangezien het een 'losstaand' nummer is op Strange Days laat ik hem toch maar over aan jullie beoordeling.
The Doors - Horse Latitudes (Strange Days, 1967)
0
geplaatst: 14 juni 2021, 20:29 uur
I Will Never Be Untrue (Live) 6.9
Horse Latitudes 6 idd lastig om uit z'n verband te luisteren.
Horse Latitudes 6 idd lastig om uit z'n verband te luisteren.
1
geplaatst: 14 juni 2021, 20:36 uur
Als ik Horse Latitudes hoor, kan ik het niet vermijden iets anders te horen dan : Voordat je verdergaat naar YouTube

0
geplaatst: 14 juni 2021, 20:43 uur
Moeilijk los te zien van Moonlight Drive, dat hier gelijk op volgt. Maar vooruit, een 7.
0
geplaatst: 14 juni 2021, 20:59 uur
Horse Latitudes: 7 (maar is inderdaad alleen genietbaar als onderdeel van het album)
0
geplaatst: 14 juni 2021, 21:03 uur
Songs with Horse in the Title K.O. - MusicMeter.nl Hier kun je hem een ronde verder stemmen in de legendarische Songs with Horse in the Title K.O. 

* denotes required fields.