Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 9 juli 2021, 09:33 uur
"Ik lees dat Robbie Krieger ook les heeft gevolgd bij Ravi Shankar, dat was nieuw voor mij." meldt herman. Voor mij ook, dus ben ik het gaan opzoeken en vond een interview met Krieger in The Guardian uit 2012, waarin hij zegt dat hij beïnvloedt is door Shankar via zijn opnames, maar de man pas 5 jaar geleden (in 2007 dus) ontmoet heeft. Een kleine nuance derhalve.
0
geplaatst: 9 juli 2021, 12:00 uur
Geen hoogvlieger, ik was het nummer eigenlijk vergeten en zal wel een middenmotor zijn van hun 'zwakste' album.
6je dus
6je dus
0
geplaatst: 9 juli 2021, 17:59 uur
Universaol soldier 7,2
Black polished chrome 6
Latino chrome 5
Roadhouse Blues 8
Do it 6,2
Black polished chrome 6
Latino chrome 5
Roadhouse Blues 8
Do it 6,2
0
geplaatst: 9 juli 2021, 18:02 uur
Do It: 7,5
Zit tussen een albumvuller en een volwaardige albumtrack in w.m.b. Niet hoogstaand, maar zeker ook niet slecht.
Zit tussen een albumvuller en een volwaardige albumtrack in w.m.b. Niet hoogstaand, maar zeker ook niet slecht.
0
geplaatst: 9 juli 2021, 20:26 uur
Met een 7,4 gemiddeld komt Do It voorlopig op plek 66 uit.
64 | I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997) | 7,4842 | 19 stemmers
65 | Albinoni's Adagio in G Minor (Bonustrack, Waiting for the Sun 40th Ann., 2008) | 7,4700 | 20 stemmers
66 | Do It (The Soft Parade, 1969) | 7,3955 | 11 stemmers
67 | Build Me a Woman (Live) (Absolutely Live, 1970) | 7,3761 | 23 stemmers
68 | She Smells So Nice (L.A. Woman, outtake 2011) | 7,3024 | 21 stemmers
'Do It' zeiden een paar van jullie toen ik het had over Rock Is Dead en waarom ook niet. Op 25 februari 1969 gingen de bandleden van The Doors de Sunset Sound Recorders studio in na een avond dineren en drinken bij een Mexicaans restaurant in de buurt. De band improviseerde er op los, terwijl de bandrecorder meeliep. In iets meer dan een uur komt, bijna de hele rock geschiedenis langs, de wereld van rock 'n roll waar Jim wel een beetje klaar mee was.
Een lange studiojam waarin bekend en onbekend werk langskomt. O.a. delen van Whiskey, Mystics & Men, Love Me Tender, Woman Is a Devil, I Will Never Be Untrue, Mystery Train en Rock Me komen voorbij, terwijl de rode draad wordt gevormd door Rock Is Dead.
The Doors - Rock Is Dead (The Soft Parade, 50th Anniversary, 1969)
Voor de liefhebbers, best te genieten in alle rust met een goed glas bier/wijn/whisky* (* haal door wat niet van toepassing is). Mocht je dit weekend ergens een uurtje over hebben, kan ik het je aanraden. Ik heb hem vanavond voor de vierde keer volledig geluisterd en ik kan er prima van genieten.
Uiteraard hebben jullie ruim de tijd. Zondag- of maandagavond gaan we weer verder.
64 | I Will Never Be Untrue (Live) (Box Set, 1997) | 7,4842 | 19 stemmers
65 | Albinoni's Adagio in G Minor (Bonustrack, Waiting for the Sun 40th Ann., 2008) | 7,4700 | 20 stemmers
66 | Do It (The Soft Parade, 1969) | 7,3955 | 11 stemmers
67 | Build Me a Woman (Live) (Absolutely Live, 1970) | 7,3761 | 23 stemmers
'Do It' zeiden een paar van jullie toen ik het had over Rock Is Dead en waarom ook niet. Op 25 februari 1969 gingen de bandleden van The Doors de Sunset Sound Recorders studio in na een avond dineren en drinken bij een Mexicaans restaurant in de buurt. De band improviseerde er op los, terwijl de bandrecorder meeliep. In iets meer dan een uur komt, bijna de hele rock geschiedenis langs, de wereld van rock 'n roll waar Jim wel een beetje klaar mee was.
Een lange studiojam waarin bekend en onbekend werk langskomt. O.a. delen van Whiskey, Mystics & Men, Love Me Tender, Woman Is a Devil, I Will Never Be Untrue, Mystery Train en Rock Me komen voorbij, terwijl de rode draad wordt gevormd door Rock Is Dead.
The Doors - Rock Is Dead (The Soft Parade, 50th Anniversary, 1969)
Voor de liefhebbers, best te genieten in alle rust met een goed glas bier/wijn/whisky* (* haal door wat niet van toepassing is). Mocht je dit weekend ergens een uurtje over hebben, kan ik het je aanraden. Ik heb hem vanavond voor de vierde keer volledig geluisterd en ik kan er prima van genieten.
Uiteraard hebben jullie ruim de tijd. Zondag- of maandagavond gaan we weer verder.
1
geplaatst: 9 juli 2021, 20:33 uur
Do It nog een 7.5
Rock Is Dead moet ik nog eens goed voor zitten maar niet vandaag
Rock Is Dead moet ik nog eens goed voor zitten maar niet vandaag

1
geplaatst: 9 juli 2021, 22:40 uur
afwisselend stukje muziek zullen we zeggen; ben zelf geen liefhebber van gepraat tijdens nummers toch 7,1
0
geplaatst: 10 juli 2021, 08:55 uur
Universal soldier 8.5
Black Polished Chrome 5.5
Roadhouse Blues 8.8
Do it 8.5
Black Polished Chrome 5.5
Roadhouse Blues 8.8
Do it 8.5
1
geplaatst: 10 juli 2021, 11:20 uur
Rock is Dead is wat mij betreft geen song. En een medley kan je het ook nauwelijks noemen, meer een allegaartje. Alleen aardig als je het live meemaakt, want je weet dan niet hoe lang het gaat duren. Grote kans dat je dan na een minuut of 10 even naar de wc gaat, en langs de bar loopt. En 10 minuten later weer.
Geen beoordeling dus.
Geen beoordeling dus.
0
geplaatst: 10 juli 2021, 11:35 uur
The WASP (Texas Radio and the Big Beat): 6,5
Orange County Suite: 9
The End: 8,5
Tightrope Ride: 7
Universal soldier: 8
Black Polished Chrome: 6
Roadhouse Blues: 7
Do It: 6,5
Rock Is Dead: 6,5
Orange County Suite: 9
The End: 8,5
Tightrope Ride: 7
Universal soldier: 8
Black Polished Chrome: 6
Roadhouse Blues: 7
Do It: 6,5
Rock Is Dead: 6,5
1
geplaatst: 10 juli 2021, 12:02 uur
Het is natuurlijk een hele lastige opgave om een jamsessie van ruim een uur te beoordelen als ware het een nummer. Dus alle begrip wanneer je niet tot een beoordeling komt.
Ik had er ook voor kunnen kiezen om de edit van ruim 16 minuten te laten beoordelen, maar die doet de volledige versie veel te kort in mijn beleving.
Vanochtend de keuken gepoetst met Rock Is Dead op de achtergrond en dat maakte een vervelende klus een stuk aangenamer.
Rock Is Dead: 7,3
Ik had er ook voor kunnen kiezen om de edit van ruim 16 minuten te laten beoordelen, maar die doet de volledige versie veel te kort in mijn beleving.
Vanochtend de keuken gepoetst met Rock Is Dead op de achtergrond en dat maakte een vervelende klus een stuk aangenamer.
Rock Is Dead: 7,3
1
geplaatst: 10 juli 2021, 12:36 uur
Als dit werkelijk een uur lange jam is van een band die na een avondtje stappen nog even de studio in duikt en begint te spelen, is het werkelijk indrukwekkend. Natuurlijk is niet alles heel fantastisch, maar de eenheid die ze uitstralen is geweldig. Het lijkt er op dat ze maar naar elkaar hoeven te kijken om het tempo en daarmee de song(structuur) te veranderen. Een prachtig inkijkje hoe deze band achter de schermen muziek maakt met elkaar, gewoon omdat het leuk is. De versie van 'Whisky, Mystics And Men' vind ik overigens beter dan wat hier eerder is gepresenteerd.
Rock Is Dead: 7,5
Rock Is Dead: 7,5
0
geplaatst: 10 juli 2021, 15:05 uur
Deze band was zo'n fenomenale eenheid en dat is hier goed te horen. Ik geniet inderdaad van "vlieg op de muur" zijn. 7,5
0
geplaatst: 11 juli 2021, 20:10 uur
Het 'monster' van 64 minuten is in 48 uur al door 5 mensen beoordeeld 
Hopelijk komen er nog wat stemmen bij in deze slotweek van The Doors Meter.
67 | Do It (The Soft Parade, 1969) | 7,3433 | 15 stemmers
69 | Rock Is Dead (The Soft Parade, 50the Anniversary Edition) | 7,1800 | 5 stemmers
70 | Little Red Rooster (Alive She Cried, 1983) | 7,1583 | 24 stemmers
71 | Runnin' Blue (The Soft Parade, 1969) | 7,1500 | 23 stemmers
Eerder deze week hadden we met Roadhouse Blues al een fijne 'road trip' klassieker, maar vanavond drukken we het gaspedaal helemaal in, met het titelnummer van het laatste studioalbum mét Jim Morrison. Probeer je maar eens aan de snelheid te houden als L.A. Woman uit je speakers knalt.
Jim's galmende stem werd opgenomen in de badkamer van de studio, waar hij sowieso veel tijd doorbracht met al de alcohol die hij consumeerde.
Tijdens de opnames schreef Jim Morrison Mr. Mojo Risin' op een bord en zo ontstond het idee voor de fenomenale break. John Densmore kwam met het idee voor het langzame, duistere middenstuk, waarna het tempo weer wordt opgevoerd, alsof er wordt toegewerkt naar een (muzikaal) orgasme.
Onderstaande videoclip is gemaakt door Ray Manzarek en werd in 1985 uitgebracht op R-Evolution met veel beeldmateriaal van Doors-klassiekers.
The Doors - L.A. Woman (L.A. Woman, 1971)

Hopelijk komen er nog wat stemmen bij in deze slotweek van The Doors Meter.
67 | Do It (The Soft Parade, 1969) | 7,3433 | 15 stemmers
69 | Rock Is Dead (The Soft Parade, 50the Anniversary Edition) | 7,1800 | 5 stemmers
70 | Little Red Rooster (Alive She Cried, 1983) | 7,1583 | 24 stemmers
71 | Runnin' Blue (The Soft Parade, 1969) | 7,1500 | 23 stemmers
Eerder deze week hadden we met Roadhouse Blues al een fijne 'road trip' klassieker, maar vanavond drukken we het gaspedaal helemaal in, met het titelnummer van het laatste studioalbum mét Jim Morrison. Probeer je maar eens aan de snelheid te houden als L.A. Woman uit je speakers knalt.
Jim's galmende stem werd opgenomen in de badkamer van de studio, waar hij sowieso veel tijd doorbracht met al de alcohol die hij consumeerde.
Tijdens de opnames schreef Jim Morrison Mr. Mojo Risin' op een bord en zo ontstond het idee voor de fenomenale break. John Densmore kwam met het idee voor het langzame, duistere middenstuk, waarna het tempo weer wordt opgevoerd, alsof er wordt toegewerkt naar een (muzikaal) orgasme.
Onderstaande videoclip is gemaakt door Ray Manzarek en werd in 1985 uitgebracht op R-Evolution met veel beeldmateriaal van Doors-klassiekers.
The Doors - L.A. Woman (L.A. Woman, 1971)
1
geplaatst: 11 juli 2021, 22:18 uur
Susan Sarandon.
Deze dame probeerde dit nummer voor mij te saboteren. Als een duivel branden zij haar signalen in mijn oorschelpen om te herrijzen,iedere keer wanneer ik dit nummer opzet.
Ik heb echt een bloedhekel, nou dat is wat sterk , maar ik kijk niet graag naar Susan Sarandon . Echt een irriterende persoonlijkheid ( ik heb de beste nog nooit ontmoet dus ik heb het over de actrice,of rollen welke ze speelt. Niet de vrouw zelf) .
Nou was er eens een film waarin ze karakter gaf aan een dame die in haar gloriedagen schijnbaar een hoogtepunt bereikte als zijnde groupie van rockbands. In de gangbare taal heeft dit een andere benaming, die ik niet zal noemen maar in de film werd het gepresenteerd als een prestatie, alsof ze deel uitmaakte van"the scene".
Om een 16jarige zoon van een vriendin te overtuigen hoe cool zij en zijn moeder feitelijk waren in hun jeugdige jaren kwam ze de halve film met quasi interessante feiten over rockbands (zo stelde zij ons onwetenden op de hoogte dat de eerste Zeppelin albums genummerd waren).
Één vol trots genoemde feit was dat mr. Mojo Rising... Jim Morrison betekende, verteld met een gezicht waarbij je verwachtingen waren dat ze zelf 10 jaar in de band had gezeten. Ik kan het nummer niet horen zonder deze kwelgeest erbij te verzinnen. Een diabolisch pact vanuit de krochten van de illuminati om de lol in mijn meest geliefde nummer voor mij te vernietigen.
Is het haar gelukt?
No way, beste Doors nummer ooit!
10
Deze dame probeerde dit nummer voor mij te saboteren. Als een duivel branden zij haar signalen in mijn oorschelpen om te herrijzen,iedere keer wanneer ik dit nummer opzet.
Ik heb echt een bloedhekel, nou dat is wat sterk , maar ik kijk niet graag naar Susan Sarandon . Echt een irriterende persoonlijkheid ( ik heb de beste nog nooit ontmoet dus ik heb het over de actrice,of rollen welke ze speelt. Niet de vrouw zelf) .
Nou was er eens een film waarin ze karakter gaf aan een dame die in haar gloriedagen schijnbaar een hoogtepunt bereikte als zijnde groupie van rockbands. In de gangbare taal heeft dit een andere benaming, die ik niet zal noemen maar in de film werd het gepresenteerd als een prestatie, alsof ze deel uitmaakte van"the scene".
Om een 16jarige zoon van een vriendin te overtuigen hoe cool zij en zijn moeder feitelijk waren in hun jeugdige jaren kwam ze de halve film met quasi interessante feiten over rockbands (zo stelde zij ons onwetenden op de hoogte dat de eerste Zeppelin albums genummerd waren).
Één vol trots genoemde feit was dat mr. Mojo Rising... Jim Morrison betekende, verteld met een gezicht waarbij je verwachtingen waren dat ze zelf 10 jaar in de band had gezeten. Ik kan het nummer niet horen zonder deze kwelgeest erbij te verzinnen. Een diabolisch pact vanuit de krochten van de illuminati om de lol in mijn meest geliefde nummer voor mij te vernietigen.
Is het haar gelukt?
No way, beste Doors nummer ooit!
10
0
geplaatst: 12 juli 2021, 07:15 uur
Do It - 7,5
Rock is Dead - Tja... vooruit, een 6,5
L.A. Woman - 10
Rock is Dead - Tja... vooruit, een 6,5
L.A. Woman - 10
0
geplaatst: 12 juli 2021, 11:43 uur
Ik ga hier geen woord aan vuil maken. Weer een weergaloos geweldig nummer van een van mijn meest favoriete albums aller tijden.
L.A. Woman: 10
L.A. Woman: 10
0
geplaatst: 12 juli 2021, 11:45 uur
Simon77, is het voor jou makkelijk te doen om mij een uitdraai te sturen van al mijn scores in de afgelopen maanden, als we klaar zijn? Dan schrijf ik een eindoverzicht voor mijzelf om te delen.
* denotes required fields.