MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

6,09 voor Sharif en hij staat nu op plek 686.

Captain Stubing, Gopher, Ace.... nee? niemand meer? Tsss... jeugd. Voor ons oudjes gaat er vast wel meer dan een belletje rinkelen.

250 afleveringen (en een hoop specials) werden er gemaakt van de razend populaire serie The Love Boat die tussen 1977 en 1986 mensen aan de buis gekluisterd hield.

In 1990 besloot een Nederlander dat het wel een goed idee was om een beat onder de theme tune van die show te zetten en dat dan uit te brengen als single. Het sloeg nog aan ook. Het bleef bij deze ene hit.

1056. The Pacific Prince - The Love Boat

[1996, #aw6, #hp22]

1055. Sharif Dean
Zelfs nooit geweten wie de artiest is van dit liedje. Voor een letterkundige filosoof is er ook duidelijk lang over de enorm diepgravende songtekst nagedacht.
Misschien wel twintig jaar niet gehoord, maar ik vind 'em prachtig en raakt vol mijn romantische inborst welke ik blijkbaar toch heb. Als mijn vriendin weer terug is van haar vakantie naar haar familie down under, dan gaat dit nummer heel langdurig op de repeatknop en als ze net zo naar mij kijkt als dat zangeresje naar Sharif dan... [censuur].

8

Oh, er komt net een nieuw deuntje binnen. Sodeju... met zo'n Love Boat-verkrachting blijft er van het toch al niet bijster bijzondere liedje én van mijn romantische inborst niet veel meer over.
Blub blub blub...

3

Daar moet je eigenlijk van afblijven.

4

Sharif Dean: 6,8
Pacific Prince: 3,0

3

Love Boat is fun! 90s remixen zijn fun! Dit is de uitzondering.

4

Rudi S schreef:
Daar moet je eigenlijk van afblijven.

Niet eigenlijk...... Daar blijf je gewoon van af.

0

The Pacific Prince - The Love Boat : 3

1

wavanbuuren
Candy - 6
Shariff - 8 (waarom eet een besnorde Phil Collins look-alike in godsnaam die bloemen op in de clip?)
Love Boat - 2

bzg

Toch niet al zolang op repeat staan he?? .

JM, je bent me er eentje.

Paul Carrack - 5,5
Twice As Much - 6,1
Candy Dulfer - 5,3
Sharif Dean - 5,7
The Pacific Prince - 2,2

Shaky

The Pacific Prince eindigt bij de onderste 10 platen in het klassement: 2,5 gemiddeld, plek 1051.

Vandaag een dame die als one hit wonder bestempeld kan worden. In de US wist ze naast één grote hit nog wel een paar mini succesjes te boeken, maar in Nederland was er maar 1 ding (ha!) dat aansloeg. 

Geluk in de liefde of op carrière vlak, ook voor Amerie Mi Marie Nicholson is het of of in plaats van en en. In 2004 begon ze te daten met de manager van haar platenmaatschappij Sony en rond die tijd nam ze ook haar megahit op. Daarna was het meteen voorbij met alle single successen. Met haar relatie ging het stukken beter, de twee zijn nog altijd samen. 

We gaan 17 jaar terug in de tijd voor deze song.

1057. Amerie - 1 Thing

[2005, #aw8, #hp14]

4

Meestal zap ik weg als deze voorbij komt.

6.5

5,5

I plead guilty. It's quite a pleasure.
Heerlijk drumwerk ook. Vooral zelfs.

7,3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:12 uur

geplaatst: vandaag om 02:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.