MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
wavanbuuren
6,4

Ast
7,3

De 503e plek voor de Gipsy Kings met een gemiddelde van 6,60.

Deze popgroep uit Kent, Engeland, scoorde 3 top 30 hits in de UK. Ze hebben geregeld geprobeerd door te breken in Amerika, maar daar wisten ze amper tot niet in te slagen.

Het was vooral Noorwegen waar ze gek waren op deze band. Drie top 10 hits in een dik jaar tijd was het gevolg.

Wij gaan luisteren naar hun veruit grootste hit.

1059. Chicory Tip - Son of My Father

[1972, #aw10, #hp4]

8

Is dit nou synthpop avant la lettre?

Oh, maar wie zie ik bij de componisten staan? Ene G. Moroder. Kijk eens aan: niet eens verrassend als je de muziek hoort.
Maar gottegot, wat een überlullig deuntje.
Heel vermakelijk.

7

7,25

Gypsy Kings - 4,5 - heel irritant gevonden altijd
Chicory Tip - 6,2

Ohhhhh Gary, Gary!

6,5

6.6

7

7.5

Nooit eerder gehoord, begin leek op California girls

6,2

En nog een 4 voor The Gypsy Kings

Chicory Tip - Son of My Father : 7,5

wavanbuuren
6

Ast
6

Chicory Tip scoort 6,95 gemiddeld en staat op plek 351.

Deze jongeman uit Yorkshire, Engeland, brak door dankzij het televisieprogramma Britain's Got Talent. Dankzij die show scoorde hij een enorme hit in 2016 met een cover van een Robyn-song. Het nummer behaalde tig keer de platina status in allerlei landen en dit zette zijn carrière in gang, althans....

In 2021 volgde nog een dikke hit in samenwerking met Lost Frequencies, maar sindsdien wisten zijn singles geen hitlijsten meer te bereiken.

Terug naar zijn grootste moment of fame.

1060. Calum Scott - Dancing on My Own

[2016, #aw19, #hp7]

Kleffe cover waarbij mijn gevoelens zich op geforceerde wijze gemanipuleerd voelen ... En toch, het werkt gewoon. De ene dag kan ik het al beter hebben dan de andere. Vandaag ben ik mild. Het nummer van Robyn zou zeker een 8.5 scoren. Deze een ...

7

Calum Scott - Dancing on My Own : 6,5

cosmic kid (moderator)
Ene oor in, andere oor uit.......6

Gruwelijk aanstellerige kutversie van een bloedirritante jankbuil. Zijn stem lijkt wel een computer, zo iel en snerpend is het bewerkt. Die uithalen: brrrrr!
Eindelijk weer een nummer waar ik agressief van word om zoveel wanstaltige, glijerige troep. Zelfs nog liever die Love Boat-verkrachting. Echt, wat een bagger.

1

4.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.