menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Plain White T's: 7,5
Al & Annie: 6,0

5

Past totaal niet bij de film though.

Prima nummer, hoor.

7

Ast
6,3

Annie en Al scoren 5,71 gemiddeld en belanden samen op plek 780.

De Noorse dj Kyrre Gørvell-Dahll werkte in 2017 samen met de Amerikaanse Selena Gomez. Dat bleek een gouden greep te zijn want dit nummer werd een kneiter van een hit. Nummer 1-hit in Noorwegen, Kroatië en Libanon, en in meer dan 30 andere landen een dikke top 10-hit.

De critici bestempelde dit nummer tot het beste wat beide artiesten te bieden hebben. Welk cijfer hebben wij hiervoor over?

1074. Kygo & Selena Gomez - It Ain't Me

[2017, #aw29, #hp2]

Welja jôh, je zal maar radio (moeten) luisteren en negenenfokkingtwintig weken lang deze irritante schijtbagger aan moeten horen. Long live cd, lp, zelfs streamingdiensten en beroepen/een leven waarbij je de radio uit kan zetten.
Dus dit is volgens 'kenners' het beste? Dan bewaar ik de 1 nog even.

2

Toch wel serieus het voordeel van de twijfel. Selena Gomez kan mij gestolen worden, maar Kygo z'n typische sound, die 5 jaar later wel een beetje uitgespeeld is, weet me te plezieren. Stole the Show blijf ik een absolute topschijf vinden.

7

3,5

Ik kan de singles van Selena meestal wel hebben; en het oudere werk van Kygo ook, maar op dit nummer werkt de combi m.i. voor geen meter:

4

Verder sluit ik me aan bij de consensus voor Al & Annie:

5

Plain White T's 5

Al Green & Annie Lennox 5,8

Kygo & Selen Gomez 4

2.5

Als dit toch het beste is wil ik het slechtste niet horen
2

Ast
7,3

Kygo en Selena belanden op plek 1016 met 4,12 gemiddeld.

Philip Wallach Blondheim III, heerlijke artiestennaam toch? Dat vond Flipke zelf niet en hij maakte er Scott McKenzie van. 

Hoewel Scott eind 1967 nog een top 30 hitje wist te scoren, staat hij toch echt gewoon bekend om 'die ene song'. De song van een generatie wordt dit ook wel genoemd.

Nu weet ik dat hier heel veel mensen meedoen die van een heel andere generatie zijn; kunnen wij dit nummer ook waarderen?

1075. Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)

[1967, #aw20, #hp1]

Het ultieme hippienummer verdient een duivelse beloning: 6,66

10

Dat jaar werd er waanzinnig veel goede muziek uitgebracht.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.