Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2022, 17:21 uur
Martha maakt weinig indruk, maar lijkt ons ook niet te storen: 5,96 op plek 739.
Jennifer Warnes doet het vooral goed als ze duetten mag zingen. Voor haar samenwerkingen met Joe Cocker en Bill Medley wist ze zelfs beide keren een Grammy te winnen. Daarnaast zong ze ook nog samen met Gary Morris, Chris Thompson, Leonard Cohen en Harry Belafonte.
Harold George Bellanfanti Jr., die al in 1956 doorbrak, is de succesvolste Jamaicaans-Amerikaanse artiest aller tijden. De laatste keer dat hij een hitlijst wist te bereiken was met deze samenwerking. Vooral in Oostenrijk en België was dit nummer erg populair.
1093. Harry Belafonte & Jennifer Warnes - Skin to Skin
[1989, #aw6, #hp21]
Jennifer Warnes doet het vooral goed als ze duetten mag zingen. Voor haar samenwerkingen met Joe Cocker en Bill Medley wist ze zelfs beide keren een Grammy te winnen. Daarnaast zong ze ook nog samen met Gary Morris, Chris Thompson, Leonard Cohen en Harry Belafonte.
Harold George Bellanfanti Jr., die al in 1956 doorbrak, is de succesvolste Jamaicaans-Amerikaanse artiest aller tijden. De laatste keer dat hij een hitlijst wist te bereiken was met deze samenwerking. Vooral in Oostenrijk en België was dit nummer erg populair.
1093. Harry Belafonte & Jennifer Warnes - Skin to Skin
[1989, #aw6, #hp21]
0
geplaatst: 23 augustus 2022, 17:26 uur
Ondanks de populariteit in België, blijkbaar, kan ik me dit nummer totaal niet herinneren. Erg vind ik 't niet.
4
4
0
wavanbuuren
geplaatst: 24 augustus 2022, 09:07 uur
Meer een opvullertje voor een musical of iets dergelijks.
5
5
1
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:05 uur
Met een 6.0 als hoogst uitgedeeld cijfer, valt deze samenwerking tussen Belafonte en Warnes duidelijk niet in de smaak. Plek 971 voor het duo met een gemiddelde van 4,72.
De Brit Paul Spencer staat bekend onder zijn artiestennaam die tevens gebruikt werd als naam voor zijn driemansformatie die eind jaren 90 / begin 00s een paar hits scoorde.
In Finland, Duitsland, Hongarije, Ierland, Schotland en Engeland wist deze song, die ook voor het WK voetbal '98 werd gebruikt, een top 5-positie te scoren.
1094. Dario G - Carnaval De Paris
[1998, #aw10, #hp6]
De Brit Paul Spencer staat bekend onder zijn artiestennaam die tevens gebruikt werd als naam voor zijn driemansformatie die eind jaren 90 / begin 00s een paar hits scoorde.
In Finland, Duitsland, Hongarije, Ierland, Schotland en Engeland wist deze song, die ook voor het WK voetbal '98 werd gebruikt, een top 5-positie te scoren.
1094. Dario G - Carnaval De Paris
[1998, #aw10, #hp6]
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:45 uur
Na een opleving in je nummerkeuze zitten we nu weer even in een zomerdip.
1093. Harry Belafonte & Jennifer Warnes: nooit eerder gehoord, maar zo mogelijk nog irritanter en compositorisch veel nietszeggender dan dat hemeltergende duetje dat Jennifer ooit had met Bill Medley.
Een dusdanige lamlendige, grijze muis dat ik mijn katten erop afstuur. Go get 'em Bert & Ernie!
2,5
1094. Dario G: ik had een of andere houseflauwekularrangement verwacht, maar al heb ik niks met dit bekende deuntje, qua arrangement vind ik het verrassend aardig, creatief en smaakvol gedaan.
Oh, nu snap ik pas waarom ik dit deuntje zo goed ken. Jemig...
6
1093. Harry Belafonte & Jennifer Warnes: nooit eerder gehoord, maar zo mogelijk nog irritanter en compositorisch veel nietszeggender dan dat hemeltergende duetje dat Jennifer ooit had met Bill Medley.
Een dusdanige lamlendige, grijze muis dat ik mijn katten erop afstuur. Go get 'em Bert & Ernie!
2,5
1094. Dario G: ik had een of andere houseflauwekularrangement verwacht, maar al heb ik niks met dit bekende deuntje, qua arrangement vind ik het verrassend aardig, creatief en smaakvol gedaan.
Oh, nu snap ik pas waarom ik dit deuntje zo goed ken. Jemig...
6
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:16 uur
Voetbal kon mij altijd al gestolen worden, weg ermee! Maar in de zomer van 1998, ik zou toen 16 worden, kreeg Dario G zélfs mij enthousiast. En alweer zo'n fijne clip na het fantastische Sunchyme.
8.5
8.5
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 20:07 uur
Zo, dit nummer + deze clip zijn absoluut jeugdsentiment, lang niet meer gehoord. Het springt wat van de hak op de tak, maar vind het nog steeds wel een bijzonder fijn nummer, dat goed de sfeer van een wk weergeeft. Ook mazzel voor Dario G dat het het laatste wk was dat Schotland meedeed - anders hadden ze geen excuus om een doedelzak te gebruiken 
8,5

8,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.