Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 16:34 uur
Wat vroeger dan normaal gesproken. Ik zal dan ook tot morgen wachten met het gemiddelde voor Good Vibrations, maar dat die heel hoog gaat eindigen zal geen verrassing zijn.
Pedro Pubill Calaf wist 2x de Nederlandse hitlijst te bereiken, beide keren in 1971. Drie jaar later deed hij namens Spanje mee aan het Eurovisie Songfestival. Hij bracht tegen de 30 studio albums uit en overleed precies 8 jaar geleden aan longkanker.
Dit was zijn grootste succes:
1097. Peret - Borriquito
[1971, #aw13, #hp1]
Pedro Pubill Calaf wist 2x de Nederlandse hitlijst te bereiken, beide keren in 1971. Drie jaar later deed hij namens Spanje mee aan het Eurovisie Songfestival. Hij bracht tegen de 30 studio albums uit en overleed precies 8 jaar geleden aan longkanker.
Dit was zijn grootste succes:
1097. Peret - Borriquito
[1971, #aw13, #hp1]
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 10:36 uur
Dus het nummer dat collectief wordt beschouwd als een van de beste nummers aller tijden haalt een vierde plaats in de Top 40 en dit nummer behaalde een eerste plaats? Jaja, de Top40-consument heeft een neusje voor kwaliteit.
In ieder geval een wipneusje voor (vr)olijke gekkigheid en dat valt toch ook, een beetje, te prijzen.
7
In ieder geval een wipneusje voor (vr)olijke gekkigheid en dat valt toch ook, een beetje, te prijzen.
7
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 17:24 uur
Peret scoort 6,05 gemiddeld en belandt daarmee op plek 716. Good Vibrations weet het prachtige gemiddelde van 8,19 te scoren. Daarmee gooien ze Radiohead uit onze top 20 om zelf die 20e plek in te nemen.
Eerder dit jaar kwam haar 13e studio album uit, maar wij gaan bijna 20 jaar terug in de tijd naar een song die de nummer 1-positie in de US Dance Chart wist te bereiken.
Behalve in de US waren het vooral de Australiërs en de Nederlanders die dit nummer goed konden pruimen.
Dit was overigens de laatste single voor Jewel waar ze een Gouden Plaat mee wist te scoren.
1098. Jewel - Intuition
[2003, #aw9, #hp5]
Eerder dit jaar kwam haar 13e studio album uit, maar wij gaan bijna 20 jaar terug in de tijd naar een song die de nummer 1-positie in de US Dance Chart wist te bereiken.
Behalve in de US waren het vooral de Australiërs en de Nederlanders die dit nummer goed konden pruimen.
Dit was overigens de laatste single voor Jewel waar ze een Gouden Plaat mee wist te scoren.
1098. Jewel - Intuition
[2003, #aw9, #hp5]
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 18:19 uur
Oei. Zegt me echt helemaal niets. *krabt aan hoofd* En dit heeft het goed gedaan in België? *gaat kijken* Toch niet, het is de tip-lijst niet voorbij geraakt en kwam TOP 40 niet binnen. Met geen enkel nummer trouwens, vandaar dat ze me niets zegt, I guess.
Ik vind het helaas maar een flauwe typische early zeroes worp.
5
Ik vind het helaas maar een flauwe typische early zeroes worp.
5
1
geplaatst: 28 augustus 2022, 18:23 uur
Ahhh klopt, ik dacht dat er Toplijst stond, maar er stond blijkbaar Tiplijst. Ach ja, als het beestje maar een naam heeft. Ik pas het aan esteban.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.