MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Helemaal tip-top! Mogelijk was het wel een top-tip.

7

Enige Jewel-nummer dat ik te pruimen vind. Al die janknummers kunnen me gestolen worden

Jewel - Intuition : 6,5

Foolish Games is buitencategorie, dit nummer is niet meer dan middenmoot

Wat Kees-Jan zegt: 6,5

6
Ik heb ook wel een zwak voor Foolish games en Hands.
Maar op 1 of andere manier slaat haar stem vs produktie hier wel een beetje als een tang op een varken, je kan horen dat dit niet haar genre is, dus net zo gemaakt als de clip met die reclame verwijzingen

Ik had in de 90s haar eerste twee albums in huis gehaald: leuke variant op Heather Nova e.d.
Een paar jaar later kwam ik een nieuw nummer tegen, Ik weet niet of het dit nummer was, maar ik kreeg een halve rolberoerte: what the flying f*** is dit voor kinderachtige Britney Spearsbagger?
Heel goed mogelijk dat het dit nummer was. Gelukkig is ze wel ver-schrik-ke-lijk lekker om naar te kijken (and she knows it). De zanglijn van het refrein trekt het nog net op naar een 4.

Nee, geef mij dan maar de échte Jewel.

GrafGantz schreef:
7

Enige Jewel-nummer dat ik te pruimen vind. Al die janknummers kunnen me gestolen worden

Toen ik dit las, dacht ik meteen: ja! Intuition!

En dat is 'm inderdaad.

7

wavanbuuren
Beach Boys - 7,5
Peret - 6
Jewel - 7,3

Ast
6,3

5,91 voor Jewel, ze staat op plek 752 met haar 2e entry in dit topic.

Simon Ellis (later bekend geworden als producer en musical director voor onder andere Spice Girls en S Club 7), Nick Beggs (voormalig Kajagoogoo) en Austin Howard startten in 1987 een band die maar weinig voeten aan de grond kreeg. In hun thuisland sloeg hun muziek eigenlijk niet aan, en ze leken meer succes op Europees vasteland te hebben.

Toch was het na deze ene single wel op. Ze hadden nog wel optredens en een fanbase, maar het grote publiek was er snel op uitgekeken. Hun album flopte en dat leidde tot grote onderlinge spanningen in de band. Ze gingen dan ook relatief snel uit elkaar. Deze hit zal echter niemand ze ooit meer kunnen afpakken:

1099. Ellis, Beggs & Howard - Big Bubbles, No Troubles

[1988, #aw7, #hp16]

Nooit van deze formatie gehoord.
Maar het liedje ken ik dan weer wel. Maar zeker al een jaar of dertig niet meer gehoord. Fascinerend hoe je brein werkt en hoe sterk een geheugen soms is, want een nummer dat ik vorige week heb geluisterd zou ik vandaag al niet meer kunnen herkennen.
Nick Beggs wás Kajagoogoo, maar ís o.a. van de livebands van Kim Wilde en Steven Wilson. Hij post soms verrekte lollige dingen op zijn Facebook. Benieuwd hoe hij op dit nummer terugkijkt. Eigenaardig, loom sfeertje: ik kan er wel naar luisteren.

6,8

Jewel 5
Ellis, Beggs & Howard 6,1

Echt heel lang niet gehoord.

7.3

Ellis, Beggs & Howard: 6,3

Nog nooit eerder gehoord, wel een lekker nummer.

7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:22 uur

geplaatst: vandaag om 14:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.