MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

2 wat een kutmuziek

Wij hoeven niet zo nodig mee met Gers en eenzaam fiets hij naar plek 1052. 3,95 gemiddeld.

September is begonnen, maar hier in het zuiden is het nog bloedheet. Laten we dus nog even een beetje in de zomersfeer blijven met deze Britse band die meteen een dikke wereldwijde nummer 1-hit scoorde met hun allereerste single.

Je zou maar met je eerste single één van de best verkopende singles aller tijden uitbrengen. Een zege, maar ook weer die dekselse vloek die we al vaker zagen. Na deze song scoorde Mungo Jerry nog slechts 3 kleine jaartjes hits alvorens ze geruisloos het podium verlieten. Baby Jump werd in de UK zelfs nog een nummer 1-hit, maar de kans dat je dat nummer noemt wanneer je on the spot gevraagd wordt een Mungo Jerry nummer te noemen is vast nihil.

We gaan dus luisteren naar 'die ene song die iedereen kent' van deze band.

1103. Mungo Jerry - In the Summertime

[1970, #aw16, #hp1]

Uit de tijd dat een (dé) zomerhit nog niet synoniem staat voor tonale ellende en muzikale bagger.
Ik ben meer van de mineurmuziek dan van de majeur, maar er zijn uitzonderingen, zoals deze Mungo.

7,5

Ik kan me nog herinneren dat deze song in ons muziekboek stond in de brugklas. 6,8

Zeker Les de Groot, deze moesten we nog klassikaal zingen. Volgens mij was dat niet zo'n succes. wat een zuinig cijfer trouwens!

Mungo Jerry: 6,8

Gers: 5,5
Mungo: 7,5

cosmic kid (moderator)
Ja, dit is lekker. Het zou niet in mijn eigen Top 2000 staan maar kan ik desondanks altijd wel horen: 7

Gers Pardoel 2,5

Mungo Jerry 7

Wat Cosmic Kid zegt.

8

Ontbreekt zeker niet in m'n zomer-playlist.

8

8,5 geweldig dit!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.