Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2022, 17:10 uur
7,22 voor Mungo Jerry. Daarmee staan zij op plek 218.
Ook dit weekend nog enkel nummer 1-hits.
De singles die deze groep uitbracht tussen 1997 en 2000 deden vrijwel niets in de hitlijsten (hoogtepunt: 1x een 53e plek in de UK). Vanaf 2001 begon hun succes plotseling grote vormen aan te nemen: ze scoorden uit het niets een dikke nummer 1-hit en ze bleven ontzettend goed scoren tot ongeveer 2011.
Wij gaan terug naar één van hun allergrootste commerciële successen. Dit nummer stamt uit 2009 en je werd he-le-maal knettergek gemaakt door de airplay die deze song kreeg. We zijn ondertussen 13 jaar verder.. hoe scoort deze song nu?
1104. The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
[2009, #aw26, #hp1]
Ook dit weekend nog enkel nummer 1-hits.
De singles die deze groep uitbracht tussen 1997 en 2000 deden vrijwel niets in de hitlijsten (hoogtepunt: 1x een 53e plek in de UK). Vanaf 2001 begon hun succes plotseling grote vormen aan te nemen: ze scoorden uit het niets een dikke nummer 1-hit en ze bleven ontzettend goed scoren tot ongeveer 2011.
Wij gaan terug naar één van hun allergrootste commerciële successen. Dit nummer stamt uit 2009 en je werd he-le-maal knettergek gemaakt door de airplay die deze song kreeg. We zijn ondertussen 13 jaar verder.. hoe scoort deze song nu?
1104. The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
[2009, #aw26, #hp1]
0
geplaatst: 3 september 2022, 17:29 uur
Haat/Liefde. Goed nummer, no doubt. Gevoelsmatig werd dit echter jaren aan een stuk zodanig vaak door m'n strot geramd, dat overplayed een understatement lijkt.
6
6
0
geplaatst: 3 september 2022, 17:59 uur
0,5 mijn minst favoriete nummer ooit misschien wel, sorry liefhebbers 

0
geplaatst: 3 september 2022, 18:01 uur
4.3 BEP heeft wel een paar leuke singles maar deze teveel gehoord en vind hem ook nog eens matig.
0
geplaatst: 3 september 2022, 18:06 uur
Shaky schreef:
De singles die deze groep uitbracht tussen 1997 en 2000 deden vrijwel niets in de hitlijsten (hoogtepunt: 1x een 53e plek in de UK).
De singles die deze groep uitbracht tussen 1997 en 2000 deden vrijwel niets in de hitlijsten (hoogtepunt: 1x een 53e plek in de UK).
Daar zit overigens een hoop leuks tussen! Hun eerste twee albums, zonder Fergie nog, zijn wat mij betreft erg vermakelijk.
0
geplaatst: 3 september 2022, 18:17 uur
2 no thanks,the feeling die ik hierbij krijg, zijn kotsneigingen
0
geplaatst: 3 september 2022, 19:45 uur
Het voordeel dat je sinds 1991 nooit meer doelbewust radio luistert, is dat je een nummer geen megaziljoen keer hebt geluisterd. Hooguit door onbedoeld meeluisteren een paar triljoen keer. Ik kan me derhalve de kotsneigingen wel voorstellen als dit destijds dag in dag uit je oren terroriseerden. Maar nu ik 'em voor het eerst weer in een jaar of tien hoor, denk ik: mwoah... ik had 'em beroerder gedacht. Wel vrolijk en energiek. Wel een beetje te veel en te lang hetzelfde: een edit van drie minuten zou mogelijk minder brokjes omhoog halen.
5
5
0
geplaatst: 3 september 2022, 22:25 uur
Meeste BEP-singles kon ik weinig mee, maar dit is gewoon een lekker feestnummer. Veel op gedaan ook; 13 jaar geleden alweer - ik word oud 
7,8
7,2 voor Mungo Jerry

7,8
7,2 voor Mungo Jerry
0
geplaatst: 4 september 2022, 04:30 uur
Mungo Jerry - In the Summertime : 8
The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling : 7
The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling : 7
0
geplaatst: 4 september 2022, 17:10 uur
The Black Eyed Peas halen nog net onze top 800. Plek 799 met 5,74 gemiddeld.
Laatste nummer 1-hit voor deze ronde:
I Got You Babe, The Beat Goes On, All I Ever Need Is You; jullie weten wel, die écht bekende songs van dit duo in de US? Nee hoor, in Nederland en België niet. Hier was het een song die in de US nog niet eens de top 20 bereikte.
Little Man was in de lage landen het prijsnummer van dit koppel. Niet alleen hier hoor, zo anders waren de muziekluisteraars hier nu ook weer niet. Dit nummer deed het sowieso geweldig in Europa en wordt ook gewoon gezien als één van hun grootste hits, maar dat Europa vs US verschil blijft toch opvallend om te zien.
Hoe dan ook; kennen jullie deze nog?
1105. Sonny & Cher - Little Man
[1966, #aw16, #hp1]
Laatste nummer 1-hit voor deze ronde:
I Got You Babe, The Beat Goes On, All I Ever Need Is You; jullie weten wel, die écht bekende songs van dit duo in de US? Nee hoor, in Nederland en België niet. Hier was het een song die in de US nog niet eens de top 20 bereikte.
Little Man was in de lage landen het prijsnummer van dit koppel. Niet alleen hier hoor, zo anders waren de muziekluisteraars hier nu ook weer niet. Dit nummer deed het sowieso geweldig in Europa en wordt ook gewoon gezien als één van hun grootste hits, maar dat Europa vs US verschil blijft toch opvallend om te zien.
Hoe dan ook; kennen jullie deze nog?
1105. Sonny & Cher - Little Man
[1966, #aw16, #hp1]
0
geplaatst: 4 september 2022, 17:26 uur
Andermaal een bewijs dat de smaak van de (gemiddelde) Europeaan beter is dan die van de Amerikaan.
Veel leuker dan hun wel okaye US megahits.
8
Veel leuker dan hun wel okaye US megahits.
8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.