MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Billy Ocean - Red Light Spells Danger : 7

Topper! 10

Billy Ocean: 6,7

Nogal een verschil met de meeste van zijn jaren 80 monster(lijke)hits.
7,8

Met 7,397619048 scoort Billy Ocean exact hetzelfde gemiddelde als Van Halen, ook nog eens met hetzelfde aantal stemmers. What are the odds. Billy staat op plek 167.

Deze Britse rockband bracht in totaal 23 singles uit en die wisten eigenlijk allemaal wel ergens een hitlijst te bereiken; dat zien we toch niet zo heel erg vaak.

Wij luisteren vandaag naar een song van hun vijfde album die eerst als b-kantje van So Far Away werd uitgebracht. Het nummer bleek echter enorm aan te slaan en er werd besloten een eigen volwaardige single van uit te brengen.

Onder andere Grant & Forsyth en The Shadows coverden dit nummer, maar laten wij toch maar naar het origineel terug gaan.

1126. Dire Straits - Walk of Life

[1985, #aw8, #hp20]

Ik ben de Dire Straits best wat meer gaan waarderen, vooral de eerste drie platen en Alchemy. Dit blijf ik echter een onverdraaglijk kutnummer vinden, zowel tekstueel als muzikaal. Omdat Twisting by the Pool nóg lager zou scoren, krijgt deze van mij een:

2

Dire Straits: 8,5

Een Dire Straits nummer dat ik nooit echt heel graag gehoord heb. Ons vader is fan, dus ik heb het ook vaak moeten ondergaan als kind. Mijn hersenen zeggen wel dat het meer waard is dan de score die mijn hart er voor over heeft ...

5

7, hun leukste

7.8 Verre van hun beste maar wel een leuk nummer

5,5

Niet bepaald hun beste...

Wel tof.

7,2

Clip is leuker dan het nummer.

5,5

Destijds, ik was 6 of 7, was dit m'n favoriete videoclip. Desondanks geen hoogvlieger in hun oeuvre.

6.2

Lulligheid troef. Toch een krappe voldoende. Al weet ik niet precies waarom.
6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:10 uur

geplaatst: vandaag om 02:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.