MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
7.5

Ik word oud, wtf is een solid harmonia?

Solid Harmonie 4,5

Roger Glover and Guests 5,8

Ast
The Whispers: 6,5
Solid HarmoniE: 6,8
Roger Glover: 7

Verdeeldheid onder het publiek bij Roger Glover. Gemiddeld levert dat 6,90 en de 401e plek op.

Amanda Koçi noemt een waslijst aan artiesten die haar het meest hebben beïnvloed in haar eigen muziek, maar Mariah Carey voert die lijst aan. Daarnaast vindt ze het belangrijk dat ze vrouwenemancipatie zoveel mogelijk naar voren laat komen in haar songs.

Haar succesperiode in de hitlijsten begon in 2018 en duurde vooralsnog tot 2021. Haar singles uit 2022 zijn tot nu toe geen succes, maar deze dame is pas net begonnen en wanneer haar nieuwe album in januari 2023 uitkomt zullen daar ongetwijfeld weer een aantal hits uit voortkomen. 

Voor nu gaan we twee jaar terug in de tijd. 

1151. Ava Max - Kings & Queens

[2020, #aw19, #hp3]

De Queen van de samples ... Sweet but Psycho vond ik goed. De rest ... OK, maar heel snel beu.

5.8

You give love a bad name
3.5

Ava krijgt een 5,5 Max.

7,2

Niet zo goed als Sweet But Psycho maar nog wel redelijk tof.

Finn schreef:
You give love a bad name
3.5
Ah, scherp! Ik zat bij het intro/refrein al te denken: waar doet het me aan denken? Ik was er zelfstandig nooit opgekomen: te ver verwijderd van mijn comfortzone. Dit liedje, voor alle duidelijkheid.

4 (bonuspuntje vanwege de "gitaarsolo" en sowieso het gebruik van een elektrische gitaar)

Ik had best zonder deze zeiver in mijn leven gekund 3

Ava Max - Kings & Queens : 4

7, inclusief een bonuspunt voor de rol in de ontmanteling van FvD.

wavanbuuren
Shaky schreef:
Daarnaast vindt ze het belangrijk dat ze vrouwenemancipatie zoveel mogelijk naar voren laat komen in haar songs.

Toch vreemd dat ze dat denkt te moeten doen door in de clip vooral veel decandentie en verhevenheid uit te stralen, zoals de mannen doen die ze zal verachten, maar dat volledig terzijde.

5,8

Haar woorden wavanbuuren, ik ben slechts de boodschapper

Kings & Queens:

5

wavanbuuren
Daar ken ik jouw virtuele versie inmiddels goed genoeg voor Shaky

Ast
7,5

5,30 voor Ava Max, ze staat op plek 921.

Tussen 1978 en 2018 bracht deze rockband uit Los Angeles 14 studio albums uit. De eerste 13 deden het uitstekend en er kwamen dan ook de nodige hitsingles uit voort.

Wij gaan terug naar het jaar dat ze hun laatste hit in de reguliere US Chart wisten te scoren. Verder deed dit nummer het eigenlijk alleen maar echt goed in twee landen. Inderdaad: België en Nederland.

Joseph Williams schreef al eerder een song over / voor deze dame, deze tweede song (met elementen van die eerste) werd hier een behoorlijke hit.

1152. Toto - Pamela

[1988, #aw9, #hp9]

8 why not

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.