MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Ik ben meer van de (hard)rockende Pat van haar eerste albums (zoals 'Heartbreaker' en 'Treat Me Right', die de vloer aanvegen met dit nummer), maar dit vind ik ook een prachtig, zij het doodgedraaid nummer.
8,2

Alvorens 't herbeluisteren van dit nummer dacht ik dat het makkelijk boven de 8 zou gaan qua score, maar blijkbaar zat ie beter in m'n hoofd.

7

cosmic kid (moderator)
Leuker dan leuk: 7,5

Lastig, ik hoor de kwaliteit, maar het heeft altijd op of over mijn irritatiegrens gezeten.

5

Lou Bega - Mambo No. 5 (A Little Bit Of....): 7
Pat Benatar - Love Is a Battlefield: 7,2

Pat Benatar - Love Is a Battlefield : 6,5

wavanbuuren
Typisch zo'n nummer wat ik in theorie goed zou moeten vinden.
Praktisch gezien deed het me toen al niks en nu nog steeds niet.

6

esteban schreef:
Alvorens 't herbeluisteren van dit nummer dacht ik dat het makkelijk boven de 8 zou gaan qua score, maar blijkbaar zat ie beter in m'n hoofd.

Bij mij precies andersom. Dacht dat ik niet verder dan 5,5 zou komen, vond het een beetje een zeikplaat vroeger, maar nu ik 'm weer eens volledig hoor is het best een lekker nummer.

7

Pat Benatar: 9

Pat doet het goed: 7,2 gemiddeld en daarmee staat ze op plek 239.

Deze hele werkweek nummer 1-hits.
De laatste dus voor deze week.

34 singles werden er uitgebracht door deze Britten, maar slechts hun debuutsingle wist écht impact te maken. Ja ja, hun tweede single werd ook een dikke top 10-hit op veel plekken, maar laten we eerlijk zijn: die zat gewoon in de slipstream van hit 1. 

Daarna was het ook meteen voorbij met grote commerciële singlesuccessen. De komende tien jaar zouden ze nog wel eens een verdwaalde kleine hit ergens in de wereld scoren, maar het was het nummer waar zoveel over te doen is (rechtszaak hier, rechtszaak daar) dat hun naam voor altijd vestigde. 

Het nummer werd nog tig keer gecoverd waaronder de succesvolle versie van Annie Lennox. Of bijvoorbeeld die versie van O'Chi Brown die al eerder in ons topic voorbijkwam dan het origineel.

1166. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale

[1967, #aw25, #hp1]

cosmic kid (moderator)
Een van die nummers die voor mij onlosmakelijk verbonden zijn met de top 100 aller tijden die Veronica in de jaren 80 uitzond. Mede daardoor magisch

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.