MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Eminem & Dr. Dre: 7,0

wavanbuuren
Ik heb een gruwelijke hekel aan kinderhitjes.

Dat gezegd hebbende:

Demis - 1
Irene - 7,5
Eminien en Dr Dre - 7,7

Eminem & Dr. Dre bemachtigen een plekje in onze top 500. Met 6,71 gemiddeld staan ze op plek 491.

Dit nummer was alweer de 4e nummer 1-hit (van de 5) die deze Amerikanen in hun thuisland scoorden. Het is uitgegroeid tot hun grootste klassieker, doet het goed in verschillende lijstjes en de lyrics worden in allerlei verschillende vakgebieden gebruikt als voorbeeld / casestudy.

Onder andere Lee Towers, Nancy Sinatra en Passenger waagden zich aan een cover, maar laten we toch maar naar het origineel gaan luisteren.

1191. Eagles - Hotel California

[1977, #aw14, #hp8]

9,5

Tijdloos met een weergaloze dubbele gitaarsolo, songs van dit kaliber vind je niet terug in de huidige top-40. De cover van Lee Towers wil ik niet horen.

Een nummer waarbij mijn vader steeds de volumeknop helemaal open draaide. Als klein manneke vond ik de melodie best mooi, maar meer ook niet. Nu, zoveel jaar later, snap ik het wel. Ik draai bij deze even aan de volumeknop.

9

Honderden keren te vaak gehoord en honderden keren volgen er ook nog... Neemt niet weg dat het erg goed is.

9

De eerste vier minuten en twintig seconden zijn lekkere classic rock: een 7,5.
De daaropvolgende twee minuten en tien seconden zijn een dikke 10, zeker het moment dat de gitaar invalt na die zin 'you can check-out any time you like, but you can never leave': die gitaarlick is een 11. Hoe afgekloven, uitgekauwd en kapotgedraaid ook: het blijft kippenvel.
x̄ = 8,34

4 (maar ik heb wel hogere cijfers voor andere Eagles tracks hoor)

Voor mij het enige echt goeie nummer van de Eagles.
Ook al is de gitaarsolo inmiddels verworden tot een Cliché met een hoofdletter, dat maakt het niet minder goed. Sterker nog: het feit dat het een cliché geworden is, is een bewijs van de iconische status ervan.

8,5

cosmic kid (moderator)
koosknook schreef:
Honderden keren te vaak gehoord en honderden keren volgen er ook nog... Neemt niet weg dat het erg goed is.

9

Ik vind dit wel een treffende redenatie. Het cijfer ook: 9

Eagles - Hotel California : 10

Eagles: 9,7

Nooit echt iets mee gehad, al hebben Eagles slechtere.

6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.