Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 26 januari, 14:27 uur
Liedje van vandaag komt waarschijnlijk iets later. Op weg naar Amsterdam nu voor Bert 'The Machine' Kreischer

Sexyback: 5

Sexyback: 5
0
geplaatst: 26 januari, 17:44 uur
Het gemiddelde voor JT volgt morgen.
Sven Budja, Rüdiger Brans, Sebastian Raetzel begonnen in 2007 als muziekgroep en braken 2 jaar later door met hun voc'n'roll-covers van popsongs.
In Nederland was het enkel hun eerste single die een hit werd. In andere Europese landen volgden nog een aantal kleine hitjes.
1251. The Baseballs - Under My Umbrella
[2010, #aw15, #hp4]
Sven Budja, Rüdiger Brans, Sebastian Raetzel begonnen in 2007 als muziekgroep en braken 2 jaar later door met hun voc'n'roll-covers van popsongs.
In Nederland was het enkel hun eerste single die een hit werd. In andere Europese landen volgden nog een aantal kleine hitjes.
1251. The Baseballs - Under My Umbrella
[2010, #aw15, #hp4]
6
geplaatst: 26 januari, 18:15 uur
0
geplaatst: 26 januari, 18:27 uur
Origineel scoort bij mij al niet erg hoog, maar alles beter dan deze bagger.
3.5
3.5
0
geplaatst: 26 januari, 18:34 uur
Geinige cover, maar ook niets meer dan dat. 't heeft een beetje een brak'n'lol gehalte. Tof idee, krakkemikkig uitgevoerd. Iets voor op de jaarlijkse braderie.
5.5
5.5
2
geplaatst: 26 januari, 18:45 uur
No way? Rockabilly in de Top 40?? Dat moet sinds de Stray Cats niet meer gebeurd zijn. Is natuurlijk ook alleen omdat het een cover is van die achterlijk belachelijk grote megahit, anders was het niet meer dan een noveltysong geweest in de ogen van vele. Maar ik vind het een verdomd leuke, aanstekelijke, swingende en enthousiaste versie en veel leuker dan het matige origineel (dat hiermee bewijst dat het wel een sterke melodie heeft).
Les heeft met zijn zeldzame uitschieter naar boven dan ook volkomen gelijk. Iets rauwer zou het nog beter hebben gemaakt (maar dan zou het geen hit geweest zijn). Maar een van de leukste liedjes die ik tot nu toe heb gehoord in de Top 40 van dit millennium (al is daar niet veel voor nodig).
8
Les heeft met zijn zeldzame uitschieter naar boven dan ook volkomen gelijk. Iets rauwer zou het nog beter hebben gemaakt (maar dan zou het geen hit geweest zijn). Maar een van de leukste liedjes die ik tot nu toe heb gehoord in de Top 40 van dit millennium (al is daar niet veel voor nodig).
8
0
geplaatst: 26 januari, 19:11 uur
Meer novelty dan goed. Hier een 8 voor geven en verder hier met grote regelmaat 1en en 2en strooien is... tja wat is dat eigenlijk...
Maar goed voor dit stukje huiscovervlijt kan ik wel een 6,25 kwijt
Maar goed voor dit stukje huiscovervlijt kan ik wel een 6,25 kwijt
0
geplaatst: 26 januari, 19:22 uur
Het origineel is een geweldig popnummer, het is maar dat jullie het even weten.
Deze krijgt een 5 van me
Deze krijgt een 5 van me
1
geplaatst: 26 januari, 21:37 uur
EvilDrSmith, ben je dronken? Waar is je zure pen als we hem nodig hebben? Voor dit soort werkjes is de term edelkitsch in het leven geroepen. Verbaast me wel dat mensen die oprecht leuk/ goed vinden.
4,0
4,0
0
geplaatst: 26 januari, 22:13 uur
*HIPS!* Ik bewaar 'em voor onverwachte momenten, anders word ik/het voorspelbaar. 
Ik vind het juist wel vermakelijk (én evenzo onbegrijpelijk) dat dit redelijk collectief word afgefakkeld: ik zet 'em nog een keer op. Heerlijke contrabas en pianoriedeltjes!
Ik las wel een vermakelijke sneer: "This isn't even real rockabilly. This is just wannabilly."

Ik vind het juist wel vermakelijk (én evenzo onbegrijpelijk) dat dit redelijk collectief word afgefakkeld: ik zet 'em nog een keer op. Heerlijke contrabas en pianoriedeltjes!
Ik las wel een vermakelijke sneer: "This isn't even real rockabilly. This is just wannabilly."

0
geplaatst: 26 januari, 22:34 uur
Ik vind dit wel leuk, eigenlijk! Ik word er wel vrolijk van 
Een flatteuze 7

Een flatteuze 7
0
geplaatst: 26 januari, 22:41 uur
Gelukkig is het hier bij één gebleven, maar deze is best geinig. 6,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.