menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
5,0

17 jaar alweer? ik vind dat nogal confronterend.

7

Liedje van vandaag komt waarschijnlijk iets later. Op weg naar Amsterdam nu voor Bert 'The Machine' Kreischer

Sexyback: 5

Justin T: 6

Het gemiddelde voor JT volgt morgen.

Sven Budja, Rüdiger Brans, Sebastian Raetzel begonnen in 2007 als muziekgroep en braken 2 jaar later door met hun voc'n'roll-covers van popsongs.

In Nederland was het enkel hun eerste single die een hit werd. In andere Europese landen volgden nog een aantal kleine hitjes.

1251. The Baseballs - Under My Umbrella

[2010, #aw15, #hp4]

7

Geinige cover

6,5

8 deze is 100 keer ɓeter dan het ellendige origineel

Eerder ruk 'n roll. Les de Groot spuugt en kotst en schijt hier pure zeiver op ons neer.

1,5

Origineel scoort bij mij al niet erg hoog, maar alles beter dan deze bagger.

3.5

Geinige cover, maar ook niets meer dan dat. 't heeft een beetje een brak'n'lol gehalte. Tof idee, krakkemikkig uitgevoerd. Iets voor op de jaarlijkse braderie.

5.5

3

No way? Rockabilly in de Top 40?? Dat moet sinds de Stray Cats niet meer gebeurd zijn. Is natuurlijk ook alleen omdat het een cover is van die achterlijk belachelijk grote megahit, anders was het niet meer dan een noveltysong geweest in de ogen van vele. Maar ik vind het een verdomd leuke, aanstekelijke, swingende en enthousiaste versie en veel leuker dan het matige origineel (dat hiermee bewijst dat het wel een sterke melodie heeft).
Les heeft met zijn zeldzame uitschieter naar boven dan ook volkomen gelijk. Iets rauwer zou het nog beter hebben gemaakt (maar dan zou het geen hit geweest zijn). Maar een van de leukste liedjes die ik tot nu toe heb gehoord in de Top 40 van dit millennium (al is daar niet veel voor nodig).

8

Meer novelty dan goed. Hier een 8 voor geven en verder hier met grote regelmaat 1en en 2en strooien is... tja wat is dat eigenlijk...

Maar goed voor dit stukje huiscovervlijt kan ik wel een 6,25 kwijt

4

Het origineel is een geweldig popnummer, het is maar dat jullie het even weten.

Deze krijgt een 5 van me

6.5

EvilDrSmith, ben je dronken? Waar is je zure pen als we hem nodig hebben? Voor dit soort werkjes is de term edelkitsch in het leven geroepen. Verbaast me wel dat mensen die oprecht leuk/ goed vinden.

4,0

Inspiratieloze bagger van de bovenste plank

2

Edgar18 schreef:
EvilDrSmith, ben je dronken? Waar is je zure pen als we hem nodig hebben?
*HIPS!* Ik bewaar 'em voor onverwachte momenten, anders word ik/het voorspelbaar.
Ik vind het juist wel vermakelijk (én evenzo onbegrijpelijk) dat dit redelijk collectief word afgefakkeld: ik zet 'em nog een keer op. Heerlijke contrabas en pianoriedeltjes!
Ik las wel een vermakelijke sneer: "This isn't even real rockabilly. This is just wannabilly."

Ik vind dit wel leuk, eigenlijk! Ik word er wel vrolijk van
Een flatteuze 7

Gelukkig is het hier bij één gebleven, maar deze is best geinig. 6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:56 uur

geplaatst: vandaag om 20:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.