MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Ast
Sister Sledge: 7
Justin Timberlake: 6,8
The Baseballs: 7,3
Manfred Mann's Earth Band: 7,3

Plek 227 voor Manfred Mann's Earth Band. Volgende week ga ik ze live in concert zien, ontzettend veel zin in. Hopelijk kan ik het nog concert hoger geven dan de (ook al mooie) 7,26 die ze hier scoren voor Spirits in the Night.

In de 70s was deze Texaan vooral succesvol in de countrymuziek. Vanaf de 80s behaalde hij geregeld de hitlijsten als onderdeel van een gelegenheidsduo. Zo scoorde hij hits met onder andere Kim Carnes, Sheena Easton, James Ingram en een dame die al drie jaar geen echt hitlijst succes meer had gehad.

De samenwerking tussen deze twee, toen al, oudgedienden was een schot in de roos. Ze brachten afzonderlijk van elkaar al sinds de jaren 50 singles uit, en in de 80s werd er besloten dat ze eens samen een single moesten uitbrengen. Deze wereldhit was het gevolg.

1253. Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands in the Stream

[1983, #aw9, #hp4]

6,5

Ik vind deze wel nog leuk, eigenlijk. Geschreven door de Bee Gees, trouwens.

7

Manfred Mann - 7,1
Kenny Rogers & Dolly Parton - 6,8

In 1983 vond ik dit ver-schrik-ke-lijk, poepchagrijnig werd ik ervan.
Erger dan dit kon gewoon niet, the lowest of the low.
W.A.T. E.E.N. B.A.G.G.E.R.
Soms zou ik willen dat ik nog net zo'n uitgesproken, ongezouten en naïeve mening had als tienjarig jochie.
(Die heb ik ook wel, maar niet (meer) voor Dolly).

7

10

Geweldig nummer, zonder enig cynisme.

Voor Manfred nog een nette 7.

8,2 klassieker natuurlijk

EvilDrSmith schreef:

Die heb ik ook wel

Ik wou al zeggen

Ken & Dol
6,25

The Baseballs 4
Manfred Mann's Earth Band 7,2
Kenny & Dolly 3

Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands in the Stream : 9

Manfred Mann's Earth Band 6,1
Kenny & Dolly 7,9

Ast
7,8

9,5 lekker heur

Dolly en Kenny belanden op plek 428 met 6,9 gemiddeld. Een goede tien plekken daarboven staat Dolly met haar best scorende solo-entry, dus echt hoge ogen gooien countrysterren niet in ons klassement.

Net als gisteren gaan we ook vandaag luisteren naar een artiest die rond de 80s succesvolle gelegenheidsduo's ging vormen en wereldwijd de hitlijsten bestormde. 

Haar duo-successen begonnen met een song samen met Donna Summer (nr 1-hit in de US), toen volgden twee US top 10-hits met Barry Gibb, een matig succesje met Kim Carnes en de song waar wij naar gaan luisteren die het in Europa erg goed deed.

1254. Barbra Streisand & Don Johnson - Till I Loved You

[1988, #aw11, #hp4]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:53 uur

geplaatst: vandaag om 05:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.