Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 17:20 uur
Plek 538 voor Mabel met een gemiddelde van 5,70.
Vandaag de debuutsingle van een behoorlijk invloedrijke Britse band uit de 70s en early 80s. Met hun sophisticated dandy als frontman en de glamoureuze wijze waarop ze glamrock met punk(rock) en elektronische muziek verbonden, wisten ze fans vanuit elke muziekhoek te trekken.
What's her name?
705. Roxy Music - Virginia Plain
[1972, #aw11, #hp21]
Vandaag de debuutsingle van een behoorlijk invloedrijke Britse band uit de 70s en early 80s. Met hun sophisticated dandy als frontman en de glamoureuze wijze waarop ze glamrock met punk(rock) en elektronische muziek verbonden, wisten ze fans vanuit elke muziekhoek te trekken.
What's her name?
705. Roxy Music - Virginia Plain
[1972, #aw11, #hp21]
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 17:23 uur
11 weken in de tweede helft van de top-40 bivakkeren is volgens mij wel een unicum.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:27 uur
johan de witt schreef:
11 weken in de tweede helft van de top-40 bivakkeren is volgens mij wel een unicum.
Hij is 2x uitgebracht, 2x een kleine hit geweest.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:32 uur
jordidj1 schreef:
beste Roxy.
beste Roxy.
Nee, bij lange na niet. Ik vind Bryan Ferry een fantastische zanger, maar hier zet ie een nogal geforceerd stemmetje op - hoor hem liever croonen.
6,4
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 20:57 uur
johan de witt schreef:
Ik meende hier eens iets over te hebben gelezen, even googlen levert dit artikel op.11 weken in de tweede helft van de top-40 bivakkeren is volgens mij wel een unicum.
Danny Vera op weg naar Top 40-record | Top 40-nieuws - top40.nl
Vera raakte het record kwijt toen Rollercoaster alsnog de bovenste twintig haalde in de 29ste week.

0
geplaatst: 4 augustus 2021, 17:36 uur
7,87 gemiddeld betekent plek 41 voor Roxy Music.
In 1984 vond er een wisseling van de wacht plaats binnen BZN. Carola Smit volgde de populaire Anny Schilder op die meer tijd aan haar gezin wilde spenderen.
Al gauw werd echter duidelijk dat Anny niet alleen meer tijd in haar gezinsleven wilde stoppen, maar ook in haar solocarrière. Deze poging leverde 4 hitsongs op tussen 1984 en 1989.
De song waar wij naar gaan luisteren kwam uit de koker van Tom Peters, die ook successen kende met onder andere Corry Konings, de Havenzangers, André Rieu, Gerard Joling en Gordon.
706. Anny Schilder- Adieu Chérie
[1988, #aw5, #hp19]
In 1984 vond er een wisseling van de wacht plaats binnen BZN. Carola Smit volgde de populaire Anny Schilder op die meer tijd aan haar gezin wilde spenderen.
Al gauw werd echter duidelijk dat Anny niet alleen meer tijd in haar gezinsleven wilde stoppen, maar ook in haar solocarrière. Deze poging leverde 4 hitsongs op tussen 1984 en 1989.
De song waar wij naar gaan luisteren kwam uit de koker van Tom Peters, die ook successen kende met onder andere Corry Konings, de Havenzangers, André Rieu, Gerard Joling en Gordon.
706. Anny Schilder- Adieu Chérie
[1988, #aw5, #hp19]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.