Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2021, 17:21 uur
Net als gisteren ook nu slechts één onvoldoende op ruim 20 stemmers. Daarmee komt Talk Talk op plek 25 met een gemiddelde van 7,99.
De song van vandaag is wellicht bekender in de uitvoering van Whitney Houston, maar wij gaan luisteren naar de originele artiest van dit nummer. Ik zeg bewust 'originele artiest' en niet 'originele versie' omdat deze Tennessean het nummer maar liefst drie keer uit bracht: in 1973, 1982 en 1995. Alle drie de keren wist ze er hitlijsten mee te bereiken, maar in Nederland lukte dat alleen de tweede keer.
Deze versie werd opgenomen als onderdeel van de soundtrack voor The Best Little Whorehouse in Texas.
710. Dolly Parton - I Will Always Love You
[1983, #aw11, #hp2]
De song van vandaag is wellicht bekender in de uitvoering van Whitney Houston, maar wij gaan luisteren naar de originele artiest van dit nummer. Ik zeg bewust 'originele artiest' en niet 'originele versie' omdat deze Tennessean het nummer maar liefst drie keer uit bracht: in 1973, 1982 en 1995. Alle drie de keren wist ze er hitlijsten mee te bereiken, maar in Nederland lukte dat alleen de tweede keer.
Deze versie werd opgenomen als onderdeel van de soundtrack voor The Best Little Whorehouse in Texas.
710. Dolly Parton - I Will Always Love You
[1983, #aw11, #hp2]
0
geplaatst: 8 augustus 2021, 17:45 uur
6,5
Lang niet haar beste maar oneindig veel beter dan de coverversie van Whitney Houston.
Lang niet haar beste maar oneindig veel beter dan de coverversie van Whitney Houston.
0
geplaatst: 8 augustus 2021, 21:09 uur
Jammer dat dit de versie is die in Nederland de hitlijsten gehaald heeft. Het origineel - afkomstig van het album Jolene - is zoveel mooier. Evenals het verhaal achter het nummer trouwens.
Originele uitvoering: 8,7
Deze versie: 7,4
Originele uitvoering: 8,7
Deze versie: 7,4
0
geplaatst: 9 augustus 2021, 08:34 uur
Veel beter aanhoorbaar dan die vreselijke cover van Houston, maar ik luister dit nog steeds niet voor mijn plezier.
3,5
3,5
2
geplaatst: 9 augustus 2021, 10:40 uur
Ik ook, wat een prachtige compositie
Whitney, Dolly, het zal me worstje wezen... Maar, Edgar18 heeft - weeral eens- gelijk, de originele versie uit de 70s is de mooiste en had dicht tegen een 10 gezeten. Aan deze kan ik wel een 6,7 kwijt, heel stuk minder...Talk Talk uiteraard een 10. Eén van de beste nummers ooit gemaakt. Zuinige cijfers hier. Wat jij, GrafGantz?
ZZ - 6je
Talk Talk - 10
Dolly - 6,7
0
geplaatst: 9 augustus 2021, 15:28 uur
De originele versie uit 1973 vind ik ook beter, zou 7,5 hebben gekregen.
0
geplaatst: 9 augustus 2021, 17:16 uur
Dolly belandt met haar herkansing slechts zes plaatsen, en 0,19 qua gemiddelde, onder haar eerste kans. 6,76 gemiddeld, plek 293.
De zanger van vandaag komt uit Saint Vincent en de Grenadines en heeft 2 hits op zijn naam staan. 1 daarvan was een wereldhit, laten we die dan ook maar gaan beluisteren vandaag.
In maar liefst 27 verschillende charts wist dit nummer de top 10 te bestormen en in Nederland haalde de song ook de year-end-chart.
Op de lijst 12 Best Dancehall & Reggaeton Choruses of the 21st Century van Billboard staat dit nummer zelfs op 1. Zijn we net zo enthousiast?
711. Kevin Lyttle - Turn Me On
[2003, #aw14, #hp3]
De zanger van vandaag komt uit Saint Vincent en de Grenadines en heeft 2 hits op zijn naam staan. 1 daarvan was een wereldhit, laten we die dan ook maar gaan beluisteren vandaag.
In maar liefst 27 verschillende charts wist dit nummer de top 10 te bestormen en in Nederland haalde de song ook de year-end-chart.
Op de lijst 12 Best Dancehall & Reggaeton Choruses of the 21st Century van Billboard staat dit nummer zelfs op 1. Zijn we net zo enthousiast?
711. Kevin Lyttle - Turn Me On
[2003, #aw14, #hp3]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.