Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2021, 17:10 uur
Uprising kwam in 2020 tot een gemiddelde van 6,73. Deze Time Is Running Out komt tot 6,41 en dat is goed voor een 423e plek.
De dame waar we vandaag naar gaan luisteren kwam voor het eerst in juni 2020 in dit topic voorbij. Nu gaat ze het opnieuw proberen met een klassieker.
In Nederland wist ze 13x de Top 40 te bereiken, in Amerika maar liefst 88x. Wat moet je nog over dit nummer zeggen? Meervoudig Grammy-winnaar, opgenomen in de Grammy Hall of Fame, strijdlied voor de feministische beweging, geregeld uitgeroepen tot beste R&B-song aller tijden, en ga zo maar door. Een monument uit de popgeschiedenis, daar kun je alleen maar respect voor hebben.
745. Aretha Franklin - Respect
[1967, #aw12, #hp11]
De dame waar we vandaag naar gaan luisteren kwam voor het eerst in juni 2020 in dit topic voorbij. Nu gaat ze het opnieuw proberen met een klassieker.
In Nederland wist ze 13x de Top 40 te bereiken, in Amerika maar liefst 88x. Wat moet je nog over dit nummer zeggen? Meervoudig Grammy-winnaar, opgenomen in de Grammy Hall of Fame, strijdlied voor de feministische beweging, geregeld uitgeroepen tot beste R&B-song aller tijden, en ga zo maar door. Een monument uit de popgeschiedenis, daar kun je alleen maar respect voor hebben.
745. Aretha Franklin - Respect
[1967, #aw12, #hp11]
1
geplaatst: 12 september 2021, 17:50 uur
Ik vind dit altijd vreselijk neurotisch geschreeuw. Ontzettend overgewaardeerde artiest, wat mij betreft.
2
2
0
geplaatst: 12 september 2021, 18:22 uur
7,8
Verre van haar beste nummer, maar nog steeds beter dan de meeste andere songs die hier voorbij komen.
Verre van haar beste nummer, maar nog steeds beter dan de meeste andere songs die hier voorbij komen.
0
geplaatst: 12 september 2021, 22:14 uur
Muse - Time Is Running Out : 5,5
Aretha Franklin - Respect : 7,5
Aretha Franklin - Respect : 7,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 september 2021, 11:09 uur
Amy - 5
Muse - 8,8
Aretha - 5 (Think is nog erger, Say a Little Prayer zou een 8,5 krijgen ofzo)
Muse - 8,8
Aretha - 5 (Think is nog erger, Say a Little Prayer zou een 8,5 krijgen ofzo)
0
geplaatst: 13 september 2021, 11:18 uur
Edgar18 schreef:
Precies dit. En haar versie is ook niet eens de beste uitvoering van het nummer.
7,4 hier
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 september 2021, 16:25 uur
starbright boy schreef:
Komt die associatie misschien door deze destijds goed verkochte verzamel CD die ik laatst voor 95 cent niet kon laten liggen bij de kringloop (deel 3 inmiddels ook opgeduikeld) ? What's Up? (1993)
Something Happens krijgt een 8
Jim Bakkum een 3,1
(quote)
Komt die associatie misschien door deze destijds goed verkochte verzamel CD die ik laatst voor 95 cent niet kon laten liggen bij de kringloop (deel 3 inmiddels ook opgeduikeld) ? What's Up? (1993)
Something Happens krijgt een 8
Jim Bakkum een 3,1
Ik zie nu zelfs dat die nummers na elkaar komen op die CD. Dan zal dat het ongetwijfeld zijn. Iets met de ongrijpbare krochten van het brein.
0
geplaatst: 13 september 2021, 16:25 uur
JoaMuse schreef:
Scherpe score van johan de witt. ArthurDZ zal stevig uit de hoek moeten komen om daar nog onder te kunnen duiken!
Scherpe score van johan de witt. ArthurDZ zal stevig uit de hoek moeten komen om daar nog onder te kunnen duiken!
Oei, deze tag even helemaal gemist. Maar je had je nergens zorgen over moeten maken hoor Joa, alsof ik vrijwillig uit mezelf naar Muse ga luisteren

Aretha krijgt 7,5. Fijn nummer dat ik recentelijk meer ben gaan waarderen (bedankt Jordy's, Musicmeters eigen Grammy Awards) maar nog steeds behoort het niet tot mijn favoriete soul classics.
0
geplaatst: 13 september 2021, 17:22 uur
2
geplaatst: 13 september 2021, 17:26 uur
Het gemiddelde voor Respect volgt morgen.
Vandaag het enige ooit uitgebrachte nummer als single van deze gelegenheidsband. Het werd een wereldwijde hit en de videoclip was een begrip in de late 90s.
Ondertussen zijn we een jaar of 23 verder. Kunnen we dit nog waarderen? (ik vermoed van wel)
746. Stardust - Music Sounds Better with You
[1998, #aw13, #hp13]
Vandaag het enige ooit uitgebrachte nummer als single van deze gelegenheidsband. Het werd een wereldwijde hit en de videoclip was een begrip in de late 90s.
Ondertussen zijn we een jaar of 23 verder. Kunnen we dit nog waarderen? (ik vermoed van wel)
746. Stardust - Music Sounds Better with You
[1998, #aw13, #hp13]
1
geplaatst: 13 september 2021, 18:24 uur

De soundtrack van mijn tienerjaren, iconische videoclip! Ik ben niet zo van de tienen, maar kom...
10
Al staat Lady van Modjo, om in dezelfde sfeer te blijven, nog net dat tikkeltje hoger op mijn ranklijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.