MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Lasgo scoort 5,12 gemiddeld en staat daarmee op de 664e plek.

Zijn naam wordt niet genoemd op de singlehoes, maar die stem herkennen we natuurlijk uit duizenden. Mr 'let's stay together' himself was een jaar eerder dankzij een duet met Annie Lennox voor het eerst sinds de 70s weer terug in de hitlijsten en met de hit waar we vandaag naar gaan luisteren pakte hij goed door. Het commerciële singles succes droogde hierna echter snel weer op en enkel in de R&B chart wist hij nog de top 50 te bereiken. 

Dit was overigens, samen met dat duet met Lennox, de enige hitnotering in de Nederlandse Top 40 voor Albert Leornes Greene. Je vraag je toch af hoe dat mogelijk is.

771. Arthur Baker & The Backbeat Disciples - The Message Is Love

[1989, #aw8, #hp8]

In tijden niet meer gehoord. Iets minder goed dan dat m'n geheugen dacht. Lang ook.

6

Over een maand of twee zou ik waarschijnlijk iets hoger geven dan de 6,5 van vandaag.

Lasgo: 4
Arthur Baker: 6

Arthur Baker: (deze is wel jeugdsentiment, al behoren beide Al Green hits zeker niet tot de hoogtepunten uit Greens carriere. Die met Lennox is iets beter (en een compositie van Jackie DeShannon die verrassend veel popklassiekers schreef) Vind ze ook behoorlijk op elkaar lijken. De tekst komt bijna op hetzelfde neer en de nummers hebben een gelijkaardige sfeer) 6,7

Arthur Baker & The Backbeat Disciples - The Message Is Love : 6,5

esteban schreef:
In tijden niet meer gehoord. Iets minder goed dan dat m'n geheugen dacht.

Ook al jaren niet meer gehoord. Voor mij geldt echter juist het tegenovergestelde: stuk beter dan ik me dacht te herinneren.

7,2

wavanbuuren
Het kabbelt rustig voort. Weinig mis mij maar ook weinig opzienbarend. Dat blijkt ook wel uit de overige stemmen, die allemaal in de zelfde bandbreedte bivakeren.

6,5

Al Green scoort een gemiddelde van 6,58 met The Message Is Love en daarmee staat hij op plek 385.

Onder andere Portugal. The Man en James Bay maakten een cover van deze 90's classic. De versie die we (ik neem toch aan) allemaal kennen is die van de band die er een nummer 1-hit in Engeland, Schotland en Ierland mee scoorde.

Deze enfants terribles uit Manchester waren de inspiratiebron voor vele (Britse) bands die volgden, en love them or hate them: belangrijk voor de ontwikkeling van de Britse muziek in de 90's waren ze absoluut.

Ligt dit ons of doet het ons niet veel?

772. Oasis - Don’t Look Back In Anger

[1996, #aw3, #hp33]

Arthur Baker 7,2
De ruzie makende broers 6,9

Blijf deze echt geweldig vinden, niet kapot te krijgen (kijk Wonderwall, zo doe je dat)

9

Het is vooral het refrein en de opbouw daarnaartoe hé, zo simpel en toch zo effectief. Heerlijk!

cosmic kid (moderator)
Eens met Arthur, zelfde cijfer ook: 9

Net niet hun beste, die zou een tien krijgen (maar heeft de top 40 niet gehaald).

Don't Look Back in Anger: 9,9

Een jaar of 25 geleden had ik dit gerust een 10 gegeven,

nu een 7, nou vooruit + een halfje jeugdcement-bonus:

7,5

Arthur Baker & The Backbeat Disciples - The Message Is Love: 7,5
Oasis - Don’t Look Back In Anger: 8,0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:47 uur

geplaatst: vandaag om 06:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.