MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Ze zingen in ieder geval zonder autotune, dus is er toch nog iets positiefs over te vertellen.
Oja, en die blote buikjes: dat is ook niet vervelend.
Het meest positieve is dat we dit jaar het 15-jarig jubileum vieren van de ontbinding van dit absoluut niet vanwege hun uiterlijk, maar wegens artistieke competenties bij elkaar geraapt troelagroepje. Hoera!
Dat zijn toch drie positieve punten.

Een 3 dus.

Raffish: 5

Net iets minder nietszeggend dan Lifehouse.

3,6

PS: die van Bowie en Chameleons waren zeker geen hits?

Nooit van gehoord. Mocht zo blijven.

3

Titmeister schreef:
PS: die van Bowie en Chameleons waren zeker geen hits?

Bowie wist nog de tipparade te halen, maar daar bleef het inderdaad bij.

4
Tis natuurlijk al een hele tijd geleden, maar hier staat me echt helemaal niks van bij. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik me toen ook niet al te veel bezig hield met wat in de hitlijsten stond en druk bezig was om artiesten te leren kennen binnen of aanverwant mijn muzieksmaak.

Bojoura: 5
Lifehouse: 5
Raffish 5

Anne Murray veel gecoverd (oa een Nederlandstalige cover van Benny Neyman en een van de boyband coverkoningen van Boyzone) en stond vaak op zogenaamd smaakvolle verzamelelpees tussen pakweg She's Always a Woman To Me van Billy Joel en Woman in Love van Barbra Streisand en dat soort liedjes. Mooie melodie. Heb hier wel een zwakje voor. 7,0

Pitbull - I Know You Want Me (Calle Ocho) Zo ongeveer de minst getalenteerde rapper die ooit een internationaal succes werd (Lange Frans telt dus niet). Zelfs Vanilla Ice rapt beter. Flopte dit jaar genadeloos in een featuring op het Eurovisie Songfestival. Voor San Marino. Eindigde als 22e van de 26. 2,9

Taylor Swift - Look What You Made Me Do Zeker niet de beste van Taylor. Zelfs na vier jaar lijkt de tand des tijds hier al aan te vreten. Nog een stukje minder goed dan ik me herinnerde. 4,9

The Doors - Love Her Madly Ben bepaald geen liefhebber maar kan deze best hebben. 6,1

Little River Band - Home on a Monday Ik ken deze band van een paar hits waaronder deze. Ze hebben ze sterker. Kan er niet zoveel mee. 5,1

Bojoura - If It's Tuesday, This Must Be Belgium Dit vind ik nou de leukste uit deze rij, maar daar sta ik waarschijnlijk vrij alleen in. Volgens mij de titelsong van een film of er is een film met dezelfde naam die niks met het liedje te maken heeft. 7,2

Lifehouse - Halfway Gone Die debuutsingle zing ik nog zo mee (hoewel daar verder ook niet zoveel aan is), dit zegt me veel minder en was een opmerkelijk grote hit hier, maar zal wel een rockexcuusje zijn als airplayspeeltje van de commerciele radio. Derdehands Kauwgom zonder smaak. 2,9

Vergeten meidengroepje, vooral nog aangehaald als het over de ook al hard richting vergetelheid gaande ex-lid Eva Simons gaat. Al haar singles floppen tegenwoordig namelijk.. Dat was ooit anders en in tegenstelling tot Raffish had ze zelfs internationaal solosucces. De beste meidengroepen van na pakweg 1980 waren natuurlijk Brits Ik ken er tientallen die leuker waren dan Raffish. Het is overigens zeer onwaarschijnlijk dat dit zonder autotune is. Het werd in deze dagen al veelvuldig gebruikt en als je het goed gebruikt hoor je het helemaal niet, tenzij je heel diep in de materie zit en zelfs dan hoor je het lang niet altijd. Er zijn artiesten die het zelfs inzetten om hun live optredens stabieler te laten klinken. EvilDrSmith 3,9

Raffish- Thursday's Child : 4,5

wavanbuuren
Overgestyleerde, nietszeggende vlakke rommel.

2

starbright boy schreef:
Het is overigens zeer onwaarschijnlijk dat dit zonder autotune is. Het werd in deze dagen al veelvuldig gebruikt en als je het goed gebruikt hoor je het helemaal niet, tenzij je heel diep in de materie zit en zelfs dan hoor je het lang niet altijd. Er zijn artiesten die het zelfs inzetten om hun live optredens stabieler te laten klinken. EvilDrSmith 3,9

Ik was volgens jou dus toch te naïef en is ook dit wanproduct nog plastieker dan ik vreesde?
Het klinkt wel plausibel, niet iedereen hoeft tenslotte met een autotune meteen te klinken zoals Cher.
Dan gaat er bij deze weer een punt vanaf en scoort het nummer bij mij geen 3, maar een 2 Shaky

Dit is niks voor mij.

3

Shaky schreef:

De nieuwe week is weer aangebroken en vooruit, deze week doen we 'dagen van de week songs'.

Ik kondigde dit thema al niet met al teveel enthousiasme aan omdat ik de bui eigenlijk al een beetje voelde aankomen; dit gaan niet alleen maar toppertjes worden. Tot dusver hebben de maandag en dinsdag songs het nog prima gedaan, maar de woensdag en donderdag liedjes verre van. Zo belandt Raffish op plek 762 met een gemiddelde van 4,42. Iets zegt mij dat de vrijdag song ook niet in de buurt van onze top 10 in het klassement gaat komen.....

Jutta Gusenburger  en Norbert Berger kwamen met elkaar in aanraking toen de band van Norbert een zangeres zocht. Het klikte goed tussen de twee en al gauw besloten ze niet alleen de band te verlaten om het als duo te gaan maken, maar ook om in het huwelijksbootje te stappen. 

Dit Duitse koppel wist tussen 1973 en 1975 maar liefst 5 hits in de Nederlandse Top 40 te scoren. In 1988 eindigde het sprookje: zowel hun huwelijk als hun muzikale samenwerking werden beëindigd. 

In hun thuisland behoren ze tot schlager royalty, maar slaat hun muziek ook hier aan?

821. Cindy & Bert - Freitagabend

[1973, #aw2, #hp31]

Ast
De nieuwe plaat moet ik nog even laten bezinken. Wel alvast die van gisteren: Raffish 6,0

Cindy & Bert - Freitagabend : 5

Ik hou best wel van slacher, maar deze vind ik niet geweldig.

In haar eentje haalt Cindy zelfs een hoger cijfer als die vier troela's van hierboven bij elkaar, en dat zonder autotune!
Knap gedaan van Cindy, ook zonder noemenswaardige hulp van Bert, die met zijn schwanzwürst diep weggedoken achter/in/naast/onder Cindy een beetje murmelend en schwaffelend een tweede stem opzet in dit schwiereschwaaischlagertje. Het halve puntje is voor de modulatie rond 2'00".

2,5

821. Cindy & Bert - Freitagabend Laat ik het zo zeggen, niet elke schlager is du van peter maffay. En dan nog een weetje waarvoor je gek moet zijn omdat te weten (of helemaal into schlager,maar dat ben ik echt niet), morgen kunnen Cindy en Bert weer met deze plaat (een pak leuker trouwens) maar dan wel een Nederlandse vertaling, want dan heet het jawel zaterdagavond. Filmpje is uit Klassewerk, waarvan de kleine starbright boy een trouwe kijker was. En zondag kunnen ze weer met hun grootste hit in Nederland (en die is ook knap vervelend) Zou Shaky ons drie keer Cindy en Bert aandoen of krijgen we morgen gewoon de jaren '90 klassieker van Whigfield?

starbright boy schreef:
Zou Shaky ons drie keer Cindy en Bert aandoen?

https://i.gifer.com/EABu.gif

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.