MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
I got friday on my mind, maar niet bij deze...

2

starbright boy, ik haal uit je verhaal dat het geen 10 is, maar welk cijfer hang je eraan?

Zal ik dit olijke duo dan hun eerste voldoende geven? Gewoon, omdat het kan.

6

Shaky schreef:

In hun thuisland behoren ze tot schlager royalty, maar slaat hun muziek ook hier aan?

Ik begin ondertussen te denken van Jawohl.

Hier dan nog een 5je

3,73 voor onze Duitse vrienden die daarmee op plek 795 eindigen.

Het ging nog even tussen twee songs, maar een simpel kop-of-munt moment zorgde ervoor dat deze song van Italiaans/Deense komaf de gelukkige is geworden.

De dame die deze op song zingt is geen zangeres, maar werkte als model toen ze werd overgehaald door een dj in één van de clubs waar ze actief was om te gaan zingen. Ze dook de studio in, maar een goede take van het hele nummer zat er niet tussen dus besloot de producer om de betere stukjes uit alle verschillende opnamemomenten aan elkaar te plakken om tot een zo goed mogelijke versie te komen. Een enorme hit was het gevolg.

In de nasleep van de toch wel behoorlijke stempel die ze op de mid-90's drukte volgde er nog een paar hitjes, maar al snel raakte ze in de vergetelheid. Hoe dan ook, deze hit pakt niemand haar meer af.

822. Whigfield - Saturday Night

[1994, #aw12, #hp7]

Cindy und Bert 2
Whigfield 3

Cindy und Bert - 1,2
Whigfield - 6,3

Whigfield: 7,3

Dus toch Whigfield en niet Dennie Christian en Mieke met hun Cindy & Bert-cover. Het was in de jaren '90 redelijk algemeen bekend dat ze echt niet kon zingen en er gingen verhalen dat haar eigen stem hooguit in de mix zat die je op de CD hoorde en dat Ann Lee (later zelf een hit met 2 times) ook in het mixje zat dat Whigfield haar stem was. Dat was in de jaren '70 geen probleem, maar in de jaren 90 hadden we net de Milli Vanilli-affaire gehad en was dat een taboe. Volgens is mij is Whigfield in elk geval nooit betrapt op ook maar één noot live voor publiek zingen. Toch is dit dit een fijne flinke guilty pleasure. Ik vind haar latere hit Sexy Eyes nog leuker. Dat nummer gaat echt helemaal nergens meer over en is zo openlijk stompzinnig dat het weer leuk wordt. Overigens zit er even veel tijd tussen Sgt Peppers en Whigfield als tussen Whigfield en vandaag. Niet dat ik die met elkaar wil vergelijken, maar zo kan eenieder zich lekker oud voelen deze avond. 6,9

Whigfield - Saturday Night : 7

Ha! Ik wíst dat dit het zaterdag-liedje zou worden. Deze krijg wel de nostalgie-bonus.

7

Niet aan mij besteed.

3

Kan me niet herinneren deze ooit gehoord te hebben maar best tof.

7,2

We laten Saturday Night achter op plek 536 met een gemiddelde van 6,13 en gaan door naar de laatste song in deze themaweek.

Ik weet niet hoe jullie vandaag hebben doorgebracht, maar hier in huis hebben we dus heerlijk niets gedaan. Relaxen, chillen, ontspannen en nog meer aanverwante activiteiten.

Steve Marriott en Ronnie Lane hebben hier een fijne cockney song over geschreven die nergens zo succesvol in de charts was als hier in Nederland. Dit nummer, afkomstig van hun enige album dat de nummer 1-positie in de Britse album chart wist te bereiken, wordt met een overdreven accent gezongen. Daar hebben we dan weer The Hollies aan te danken die Marriott verweten dat hij nooit in zijn eigen accent zong.

Tijd om deze laid-back zondag af te sluiten met een 60's classic.

823. Small Faces - Lazy Sunday

[1968, #aw12, #hp1]

9

Zeker één van hun beste, aanstekelijk en grappig.

Komt goed uit dat ik net te laat was om Whigfield een punt te geven, want dat zou dat meisje (en die irritante computereend en het cijfergemiddelde) vast niet leuk hebben gevonden.

Small Faces is daarentegen een verademing. Ook hierin een stukje infantiele tekst (Aroo de do de do aroo de do de di day - Aroo de do de dum aree de de do dee), maar waar die onzinteksten bij Whigfield afglijden naar een afgrijselijk niveau, past het bij de Small Faces helemaal in de sfeer.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.