MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Blijft prachtig, Music is for eternity

8,1

wavanbuuren
6

De hond vind ik erger..... Sterkte!

3 heb er ook niks mee.

En sterkte, Rob.

Dave Edmunds: 9,5
Godley & Creme: 3

Sterkte, Shaky

Samen met Bostons 'More than a feeling' en Kim Wildes 'Cambodia' mijn favoriete liedje toen ik tien tot twaalf jaar oud was. Daarna ontdekte ik metal (en nog weer later klassiek, jazz, etc.).
Bij een favoriet liedje is maar een cijfer toepasselijk.
Wel gaaf om te zien hoe enorm uiteenlopend de cijfers hier zijn: "music" doet echt wat met mensen.

Sterkte Shaky, wat een verdrietig bericht.

10

Ast
Godley & Creme: 5,5
John Miles: 8

Lees dit nu pas maar sterkte met dit verlies Shaky

Bedankt voor jullie berichtjes

John Miles: 8,5

Music belandt op de 491e plek met een gemiddelde van 6,32.

Sandra Ann Goodrich wist in 1967 het Eurovisie Songfestival te winnen waarmee zij de eerste Britse winnaar van het televisiespelletje werd. Ze was echter alles behalve the new kid on the block met reeds 2 nummer 1-hits en 4 andere top 10-hits op haar naam.

Haar Songfestival overwinning kan als zegen en als vloek gezien worden. Van de ene kant scoorde ze hierdoor een kneiter van een hit in heel de wereld, van de andere kant was haar succes ook meteen klaar hierna, en dat terwijl ze zo ontzettend succesvol in de chart van haar thuisland was vóór haar deelname. Twee jaar later volgde weliswaar nog een top 10-hit, maar het duurde daarna maar liefst 15 jaar voordat ze weer in de Top 40 zou belanden (met een The Smiths-cover nog wel).

Voor de filmliefhebbers: de song waar we naar gaan luisteren wordt ook in de hitfilm Last Night in Soho (2021) gebruikt.

832. Sandie Shaw - Puppet on a String

[1967, #aw14, #hp1]

Ik zeik Songfestivals wel af, maar toch vinnik dit leuk. Mooie benen ook.

7,5

Sandie Shaw - Puppet on a String : 7,5

wavanbuuren
6,9

Heb ik toch lichtelijk onder een steen geleefd een paar dagen. Het overlijden van John Miles is volledig bij me langs gegaan.
Maar laten we dankbaar zijn dat het na de Top 2000 stemweek is gebeurd!

Shaky, jij nog sterkte met het verlies van je trouwe viervoeter.

John Miles: 7,5
Sandie Shaw: 7,0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.