MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

6,33 gemiddeld voor Sandie betekent de 487e plek.

Ho, hold your horses: we hebben een link tussen de song van gisteren en die van vandaag. De Roemeense dame van vandaag heeft ook meegedaan aan het Eurovisie Songfestival al bewandelde zij juist het tegenovergestelde pad. Waar Shaw haar succes gedag kon kussen na haar glorieuze overwinning op het liedjesconcour, brak deze dame uit Boekarest juist (enigszins) door in de rest van Europa na haar niet al te succesvolle deelname aan Eurovision.

Tussen 2000 en 2008 bracht ze 4 albums uit (2 solo, en 2 als onderdeel van de band Mandinga), maar daarmee was ze enkel succesvol in haar thuisland. Na haar televisieoptreden scoorde ze hier en daar wat hitjes in de jaren die volgden, waaronder deze song die het bij ons in Nederland goed deed.

833. Elena - Midnight Sun

[2011, #aw12, #hp9]

Dit lijkt bij momenten énorm op een grote hit. Dingske, ... argh ... ik kan het begin tot eind neuriën maar ken geen tekst of uitvoerder. In het refrein zit de hele tijd "Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Purururumpumpum" ... Neen? Niemand?

Enfin ... 4.5

2,5

Banaal en nietszeggend nummer.

Alles wat er sinds het derde millennium misgaat in de hitlijsten, dat is samengebundeld in deze drie minuut durende hemeltergende stompzinnigheid.
Infantiele songtekst, nul komma nul opbouw (alles wat het nummer "inhoudt" [sic] wordt meteen prijsgegeven), autotune-overkill, geen énkel geluid dat ook maar enigszins riekt naar een echt instrument, stompzinnige bliepjes, en gericht op de smaak van meisjes van 10-13 jaar die nog geen smaak hebben, waarmee hun smaak voorgoed verpest wordt.
Zelfs de videolip slaat als kut op dirk.

Werd GrafGantz nog agressief van John Miles, hier word ik nu bloedjelink van.
Zoals ze in het Engels zeggen: don't insult my intelligence.

1

En nee esteban, ik kan je niet helpen. Gelukkig niet.

Mensen met smaak vinden dat niet beter dan John Miles.

2

Alsof we een stelletje infantielen zijn.

LucM schreef:
Mensen met smaak vinden dat beter dan John Miles.

Klopt, maar wel nipt:
3,5

Nog een 4 voor Sandy trouwens

esteban schreef:
Dit lijkt bij momenten énorm op een grote hit. Dingske, ... argh ... ik kan het begin tot eind neuriën maar ken geen tekst of uitvoerder. In het refrein zit de hele tijd "Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Purururumpumpum" ... Neen? Niemand?

Bedoel je deze?

Elena: 3

Elena - Midnight Sun : 3,5

Sandie: 7.5
Elena: 2.5

Half, Titmeister. Daar bestaat toch een andere (of in ieder geval héél gelijkende) versie / cover van met letterlijk "Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala" de hele tijd op de achtergrond in?

esteban schreef:
Half, Titmeister. Daar bestaat toch een andere (of in ieder geval héél gelijkende) versie / cover van met letterlijk "Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala, Lala-laai-lai-lala" de hele tijd op de achtergrond in?

Mij niet bekend. Wellicht alleen in België een hit geweest?

Vrij zeker dat die vrij bekend is in Europa. En ik heb hem ergens op een gebrande CD staan. (Foei!) Maar daar is m'n petekind vermoedelijk mee gaan lopen. Frustrerend wanneer je er niet op kan komen.

Ha, ik moest ook aan Mr. Saxobeat denken. En aan We No Speak Americano. En die "Lala-laai-lai-lala is misschien van deze, esteban?

4

Yup, JoaMuse! Maar ook half ...

Weet je wat nu het grappige is? De song waar ik op doel is de samentrekking van Mr. Saxobeat en deze Hot van Inna. De Lala-laai-lai-lala's zitten daar naadloos onder gemixt. Geen idee of die dan ook effectief officieel als single gelost is of wie er eigenlijk achter die mix zit. Wel met zekerheid op de radio gehoord, hoogstwaarschijnlijk in een ochtendshow. En ja hoor, ik ben YouTube aan 't afschuimen naar die versie.

831. John Miles - Music 1,5
(ik schreef ergens al (in het RIP-topic), als kind vond ik dit nog wel leuk, maar ik ben over die hemeltergende smakeloze bombastkitsch al lang heen gegroeid. Wil je me wegjagen uit je huis dat kun je deze absolute draak opzetten. Of de term "echte instrumenten" gebruiken. Klinkt als wat mijn opa in 1957 zei als hij klaagde over elektrisch versterkte instrumenten.)

832. Sandie Shaw - Puppet on a String 6,5
(Ook niet tof voor haar was dat Shaw zelf een pesthekel had aan het nummer. Morrissey is overigens net als ik een songfestivalliefhebber, dus die cover had ook wel daarmee te maken. Dit is verre van favoriete winnaar. Sterker nog, bijna alle winnaars rond die tijd (behalve Udo Jurgens) vind ik eigenlijk beter. Wel veruit het sterkst van deze drie want de concurrentie was ook niet om over naar huis te schrijven)

833. Elena - Midnight Sun 3,2
Zit een beetje in hetzelfde geluid als Mr Saxobeat, maar dat is een onweerstaanbaar popliedje. Dit is dat zeker niet. Behoorlijk irritant en erg weinig oorspronkelijk, maar altijd nog beter dan Music.

esteban schreef:
Yup, JoaMuse! Maar ook half ...

Weet je wat nu het grappige is? De song waar ik op doel is de samentrekking van Mr. Saxobeat en deze Hot van Inna. De Lala-laai-lai-lala's zitten daar naadloos onder gemixt. Geen idee of die dan ook effectief officieel als single gelost is of wie er eigenlijk achter die mix zit. Wel met zekerheid op de radio gehoord, hoogstwaarschijnlijk in een ochtendshow. En ja hoor, ik ben YouTube aan 't afschuimen naar die versie.

Ok die mix ken ik niet. Wel zijn zowel Mr. Saxobeat als Hot vele malen beter dan Midnight Sun, wat een beetje een slap aftreksel is.

True that!

Ik vind dit een heel naar nummer.

1

wavanbuuren
Zeiver in het kwadraat. Op negen gekomen? Tsja.....

2

Shaky schreef:
Twee jaar later volgde weliswaar nog een top 10-hit, maar het duurde daarna maar liefst 15 jaar voordat ze weer in de Top 40 zou belanden (met een The Smiths-cover nog wel).

Om nog even op die Smiths cover terug te komen, dit zegt Moz hierover in z'n eigen autobio:

“I vomit profusely when I discover that the album has been pressed in Japan with Sandie Shaw’s version of ‘Hand in Glove’ included. I am so disgusted by this that I beg people to kill me. Many rush forward.”

Zo erg is dit ook weer niet?

5

GrafGantz schreef:
(quote)

Om nog even op die Smiths cover terug te komen, dit zegt Moz hierover in z'n eigen autobio:

(quote)

Merkwaardig. Ik had juist begrepen dat Moz een groot fan was van Sandie en ze bevriend waren geraakt.

Arrie schreef:
(quote)

Merkwaardig. Ik had juist begrepen dat Moz een groot fan was van Sandie en ze bevriend waren geraakt.

Dat dacht ik ook, maar dat is wellicht van latere datum. Dit is hoe hij er over dacht toen die cover uit kwam.

Ik vermoed dat dit citaat nogal uit zijn context is gehaald. Het waren The Smiths die aandrongen (zelfs tot stalkerig gedrag op het huisadres van Shaw toe) dat Sandie het nummer opnam. Nota bene zijn het de mannen zelf die de begeleiding voor hun rekening nemen. Dit lijkt meer te gaan over dat die versie op een album van The Smiths is beland in Japan en dat meneer zeiverzak daar over valt (want het had een Smiths album moeten zijn, daar dulden wij geen gastartiesten op) en niet zozeer over de versie van Shaw zelf.

Maar goed, alles wat die man zegt moeten we sowieso met een strooiwagen zout nemen GrafGantz

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.