MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Midnight Sun scoort 2,92 gemiddeld en staat op plek 826.

2021 heeft al veel slachtoffers gemaakt. Steve Bronski is vandaag overleden. We gaan luisteren naar de grootste hit van de band die hij oprichtte.

834. Bronski Beat - Smalltown Boy

[1984, #aw12, #hp1]

6

Vind de Ben de Ruiter-versie beter.

RIP

7.5

8

R.I.P. Steve Bronski

Hun enige goede nummer (met sterke clip).

8.3

829. Dave Edmunds - Girls Talk 6.5
830. Godley & Creme - An Englishman In New York 7.0
831. John Miles - Music 4.0
832. Sandie Shaw - Puppet on a String 7.5
833. Elena - Midnight Sun 4.5
834. Bronski Beat - Smalltown Boy 9.5

Destijds had ik als puber een ongelooflijke, intense schurfthekel aan dit nummer. Verschrikkelijk, wat een gedrocht en dan ook nog dat gejeremieer van dat aardappelhoofd: die sufkut met zijn hese stem kan niet eens zingen. En dan staat dit hoopje ellende nog op nummer 1 ook, dus word je er helemaal mee dood geslagen. Grgrmmbmbllfflff!!!

Inmiddels is dit een van dé voorbeelden als ik vertel welke nummers door de decennia heen ik totaal anders heb leren waarderen. Van kots naar kunst. De beklemmende, gespannen sfeer en waar de wanhopige zang van Jimmy overheen wordt gedrapeerd: het kippenvel van afschuw is kippenvel van bewondering geworden.

Memorabel was het optreden van (doom)metalband Paradise Lost - een jaar of 15 geleden - die tijdens hun optreden in de 013 dit nummer als een van de toegiften speelde: het metalpubliek was er duidelijk niet klaar voor.

9

jordidj1 schreef:
6

Vind de Ben de Ruiter-versie beter.

Hahaha, dank voor de tip! Ik zit hier hardop te lachen.

Bronski Beat - Smalltown Boy prachtige 80's klassieker die ik als kind al mooi vond en nog steeds hoog heb zitten met een memorabele synth en die zanger is trouwens niet Steve Bronski, dat is Jimmy Sommerville, Bronski is een van de twee andere leden, de ander, Larry Steinbachek, overleed al in 2016 (het slechtste jaar ooit qua popdoden). Waarmee Sommerville het enige lid is (uit deze tijd) dat nog leeft. 8,8

Iconisch nummer. R.I.P. Steve Bronski

9

Bronski Beat - Smalltown Boy : 7

Les, jij gekke jongen.

Smalltown Boy: 7,5

Bronski Beat: 6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.