Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
wavanbuuren
geplaatst: 10 december 2021, 12:12 uur
Prachtige verhalende tekst, aansprekend thema, mooie zang en muzikaal past het volledig in het tijdsbeeld.
9,5
9,5
1
wavanbuuren
geplaatst: 10 december 2021, 12:16 uur
EvilDrSmith schreef:
Memorabel was het optreden van (doom)metalband Paradise Lost - een jaar of 15 geleden - die tijdens hun optreden in de 013 dit nummer als een van de toegiften speelde: het metalpubliek was er duidelijk niet klaar voor.
9
Memorabel was het optreden van (doom)metalband Paradise Lost - een jaar of 15 geleden - die tijdens hun optreden in de 013 dit nummer als een van de toegiften speelde: het metalpubliek was er duidelijk niet klaar voor.
9
Die kende ik nog niet, dank voor de tip.
Al moet ik er ook nog een beetje aan wennen.....
0
geplaatst: 10 december 2021, 12:48 uur
wavanbuuren schreef:
(quote)
Ik vind hun versie ook vele malen minder dan het origineel. Maar ik vond/vind het een hele moedige en verrassende keuze om dit nummer als metalband op te nemen, en zelfs live te spelen. Het resultaat was weliswaar vrij pijnlijk: tijdens het spelen zag je mensen elkaar niet begrijpend aankijken en toen de band het nummer had gespeeld was er geen applaus, maar slechts oorverdovende stilte. In mijn herinnering zelfs her en der wat boe-geroep.
2
geplaatst: 10 december 2021, 12:50 uur
Shaky schreef:
Maar goed, alles wat die man zegt moeten we sowieso met een strooiwagen zout nemen GrafGantz
Maar goed, alles wat die man zegt moeten we sowieso met een strooiwagen zout nemen GrafGantz
Kwam nog een leuke recensie van 's mans boekwerk tegen, wilde ik je niet onthouden:
"What is surprising is that any publisher would want to publish the book, not because it is any worse than a lot of other pop memoirs, but because Morrissey is plainly the most ornery, cantankerous, entitled, whingeing, self-martyred human being who ever drew breath. And those are just his good qualities."
0
geplaatst: 10 december 2021, 17:12 uur
Met het gemiddelde van 8,08 nestelt Bronski Beat zich in onze top 25 op plek 25.
De vocal groep van vandaag uit Ohio is opgenomen in de Rock'n'Roll Hall of Fame, de Vocal Group Hall of Fame en de National Rhythm and Blues Hall of Fame.
Vreemd genoeg werd hun grootste hit in de VS en UK geen hit in Nederland. Love Train bleef in '73 in de Nederlandse Tipparade steken.
In 1963 haalden deze mannen voor het eerste de Billboard 100, maar het zou 9 jaar duren voordat ze de top 40 in de US zouden bereiken. Dat deden ze met deze song, hun eerste van in totaal 5 top 10-hits daar.
835. O'Jays - Back Stabbers
[1972, #aw7, #hp11]
De vocal groep van vandaag uit Ohio is opgenomen in de Rock'n'Roll Hall of Fame, de Vocal Group Hall of Fame en de National Rhythm and Blues Hall of Fame.
Vreemd genoeg werd hun grootste hit in de VS en UK geen hit in Nederland. Love Train bleef in '73 in de Nederlandse Tipparade steken.
In 1963 haalden deze mannen voor het eerste de Billboard 100, maar het zou 9 jaar duren voordat ze de top 40 in de US zouden bereiken. Dat deden ze met deze song, hun eerste van in totaal 5 top 10-hits daar.
835. O'Jays - Back Stabbers
[1972, #aw7, #hp11]
0
geplaatst: 10 december 2021, 21:44 uur
9,0 Philly soul! Of de brug tussen soul en disco uit de tijd van Blaxploitation. En meteen een van de grotere nummers uit dat subgenre.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.