MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Strato komt op plek 809 met een gemiddelde van 3,84.

In zijn thuisland Canada heeft deze man alles gewonnen wat er te winnen valt en elke onderscheiding gekregen die iemand ten deel kan vallen. Ook heeft hij daar 9 top 10-hits op zijn naam staan en ruim 20 top 100 singles. Niet alleen solo, maar ook met zijn band Red Rider heeft hij deze mooie mooie successen behaald.

In Europa kennen we hem van één song uit de early 90s. Een cover voor de film Cars 2 werd ook nog bekend, maar wij gaan luisteren naar deze originele versie die een grote rol speelt in een aflevering van zowel Family Guy als in de US versie van The Office. 

842. Tom Cochrane - Life Is a Highway

[1992, #aw3, #hp27]

7 lekker nummer

Tom C: 8

Tom Cochrane? Heb ik daar ook niet iets van liggen? Oja, welgeteld één cd-singletje. Een andere weliswaar: 'I Wish You Well'. Ik betwijfel of ik die ooit heb geluisterd.

Nu ik naar 'Life is a Highway' luister - dat me doet denken alsof Owen Paul volkomen zouteloos John Cougar Mellencamp covert: alsof dat zijn favoriete, maar zinloze tijdverspilling is - heb ik bar weinig behoefte om die twijfel om te zetten in een daad. Aalgladgelikte, platgeproduceerde US-radio poprock.

5,5

Afijn, toch die single even geluisterd. Gelukkig, die bevalt me stukken beter, dus die gaat niet linea recta naar de kringloop.

Heb je trouwens niet een overzicht van de scorelijst Shaky? Ik ben wel benieuwd wie de lijst aanvoert en bovenal: wie er zelfs nog onder Scooter eindigen.

Shaky schreef:
Tijd voor een overzicht.

Na 100 songs volgt steeds het klassement EvilDrSmith. Wanneer je op het geciteerde bericht klinkt, kun je het laatst geposte klassement zien. Het eerstvolgende volgt dus weer nadat we 900 songs gehad hebben.

Die scène in FG

6,5

Shaky schreef:
(quote)

Na 100 songs volgt steeds het klassement EvilDrSmith. Wanneer je op het geciteerde bericht klinkt, kun je het laatst geposte klassement zien. Het eerstvolgende volgt dus weer nadat we 900 songs gehad hebben.

Leuke lijst - de eerste circa 400 is een mooi alternatief voor de Top2000 - en ik begrijp zowel de bovenste als de onderste 100 waarom ze daar staan.
Behalve #049 en #721: die hadden wat mij betreft wel met elkaar mogen worden verwisseld.

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Leuke lijst - de eerste circa 400 is een mooi alternatief voor de Top2000 - en ik begrijp zowel de bovenste als de onderste 100 waarom ze daar staan.
Behalve #049 en #721: die hadden wat mij betreft wel met elkaar mogen worden verwisseld.

Grappig, van mij had #49 nog wat hoger gemogen (staat in m'n all time top 100 songs) en #721 nog wat lager (doe mij maar de versie van Solomon Burke)

4
Liever dan de binnendoorwegen

6,0

Van die typische veilige 90's rock.

Het duurde tot het refrein alvorens ik het herkende. Er zit wel een andere versie in mijn hoofd. Ik vind deze wat flauw.

5.5

Clichématiger kan haast niet.

4

6

Alweer een Family Guy klassieker (hebben we Bowie en Jagger al gehad eigenlijk?)

Tom Cochrane - Life Is a Highway : 4,5

Wat Laxus zegt

7,5

GrafGantz schreef:
Alweer een Family Guy klassieker (hebben we Bowie en Jagger al gehad eigenlijk?)

Het liefst zou ik de grootste Family Guy klassieker voorbij laten komen, maar helaas heeft Conway Twitty de Nederlandse Top 40 nooit gehaald.

Liesbeth List - Te Veel Te vaak (Ze had maar vijf hits in de top 40 Pastorale (monumentale klassieker), de remake van Laat me (doe mij maar Ramses solo) en drie nummers zonder Ramses die niet tot haar hoogepunten behoren Victoria, Kinderen een Kwartje en deze. Ik geef hier nog wel 6,8 aan, maar ik zit in mijn smartlap-fase)
Scooter - Hyper Hyper (vooral opvallend gemakszuchtig met de hele Duitse ravescene in een opsomming in je tekst noemen enzo) 4.0
Tom Cochrane - Life Is a Highway (Had ik al vele jaren niet meer gehoord en ik kan niet anders zeggen dat ik dit echt volkomen kut vind. Lelijk gezongen, vreselijke productie,niet te doen, is een oude alarmschijf die het voor een alarmschijf slecht deed. Veronica wilde hier dus een grote hit van maken, maar het publiek wilde niet echt) 2,8

Ast
7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.