MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Plek 598 voor Tom met een gemiddelde van 5,91.

Dit weekend gaan we nogmaals een paar artiesten een tweede entry gunnen. Vandaag een groep die hoog in ons klassement staat, morgen eentje die ergens in de onderste regionen bivakkeert.

We beginnen met deze 80's band die met deze song nergens zo goed scoorde als in Nederland en België. In 'onze' landen haalde de song zelfs de end-of-year chart van 1984.

843. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear

[1984, #aw8, #hp5]

OMD hebben heel wat betere dan deze....

6.3

Een van de beste OMD's

8.5

andré heeft gelijk, dol op de geluidjes in dit nummer 8,2
Beter dan veel meergeprezen OMD nummers vind ik.

Ik was 11 jaar toen dit liedje uitkwam en vond het toen een verschrikkelijk, saai, irritant zeiknummer. Bah!
Nu luister ik 'em samen met mijn zoon (van 14) en eigenlijk bevalt me het sfeertje best wel. Typisch zo'n nummer die ik door de decennia heen anders ben gaan beleven.
Mijn zoon: "Ik snap jouw jongere ik veel beter dan wat je er nu van vindt."

Ik: 7
Zoon: 4

9

Groot zwak voor dit nummer, hartverwarmende schattigheid!

10 voor mij hun mooiste

GrafGantz schreef:
(quote)

bitch

en Edgar18 dan? tegen mij durf je wel

jordidj1 schreef:
(quote)

en Edgar18 dan? tegen mij durf je wel

Ja, jou kan ik wel hebben. Van Edgar ben ik een beetje bang

Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear : 7

OMD: 8,7

Waar ze met Maid of Orleans in onze top 30 staan, belanden de mannen van Orchestral Manoeuvres In The Dark met hun tweede entry op plek 319 met een gemiddelde van 6,85.

Vandaag een herkansing voor een groep die ergens onderaan bungelt.

The band formerly known as De Bliksemafleiders scoorde in 1983 een kneiter van een nummer 1-hit in Nederland. Hun follow-up single, die hier al voorbij is gekomen, kon in de nasleep van het grote succes van de song van vandaag nog hoge ogen gooien in de hitlijsten, maar daarna was de hype voorbij en doofde de vlam der succes snel uit.

Dit nummer werd in meerdere versies vertaald om zo in andere Europese landen ook te kunnen scoren. Slimme zet, want het nummer werd op deze manier een gigantisch succes in heel Europa.

Wij gaan luisteren naar het origineel.

844. The Shorts - Comment Ça Va

[1983, #aw13, #hp1]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.