MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Ik heb veertien albums van Liesbeth in de kast staan, en dan heb ik die samen met Ramses nog niet eens meegeteld, dus dan zou je mogen veronderstellen dat ik haar werk wel waardeer. Ik verwachtte dat ik tegenover al die onvoldoendes heel recalcitrant een mooi cijfer zou uitdelen.

Niet dus.

Als ik deze TROS-muziekfeestellende hoor, dan vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam zoveel platen van haar heb. 't Nummer is afkomstig van de lp 'Foto' en laat ik die nu net niét hebben. Misschien is dat ook niet toevallig. Ik zet Liesbeth List Zingt Theodorakis wel weer op.

Ik sluit me aan bij de meerderheid.

4, en dan nog een hele krappe.

"De tafel trekt krom, je hijgt want je krijgt je koffer niet dicht." Dat is toch nondejuu gewoon poëzie?
Arme Liesbeth, komt ze eindelijk eens een keer langs hier, krijgt ze de wind van voren.

Slechte tekst, irritante mandoline, maar de chord-progression vind ik wel fijn.

6

Ast
4,5

5,04 gemiddeld voor List die daarmee op plek 727 staat.

Als je dacht dat deze band enkel bijzonder vervelende reclames maakte, vergis je dan niet. In de 90's en 00's waren het niet de televisieonderbrekingen, maar de hitlijsten die onveilig waren voor deze Duitsers. 

20 Top 10-hits werden er in hun thuisland gescoord, om nog maar te zwijgen van overige top 40-noteringen. Ook in Nederland waren ze razend populair tussen 1994 en 2005. 

841. Scooter - Hyper Hyper

[1994, #aw10, #hp12]

Voor alle leeghoofden hebben we Hyper Hyper: 2 (ik zie ook geen ruimte voor humor, tja duitsers hè).

Liebeth List: 5

Ik geef het een dikke 10!

....

Scheiße, daar moet natuurlijk wel een komma tussen.

1,5

Dit maakt mij enkel maar zenuwachtig.

Ik kon hier vroeger nog wel de humor van in zien, maar het is wel dramatisch natuurlijk. Vooruit een 3

Ik kan hier nog altijd de humor van inzien

7

List 5
De extreme zeik van vandaag 1

2,5

Oei, hier hoor ik echt niets goeds in, terwijl ik How Much Is the Fish en in mindere mate Nessaja wel leuk vind.

Oja ... Hyper Hyper ... een Scooter-nummer dat ik helemaal vergeten was. Toch één van hun mindere.

5

Geef mij maar Nessaja, How Much is the Fish, Maria (I Like it Loud), Call Me Manana, Faster Harder Scooter, F*ck The Millenium, One (Always Hardcore) ... Hoeveel titels ken ik zo? Er viel in mijn puberjaren gewoon niet aan te ontsnappen. Op sommige dagen kan ik zelfs Fire of Move Your Ass hebben.

Scooter - Hyper Hyper : 1

wavanbuuren
Oke ik geef het toe: Ik ben hypocriet.
Als ik het niet zou kennen zou ik ongetwijfeld een zeiver twee toekennen of iets dergelijks.

Dit zit echter midden in mijn staptijd en ik kan helaas geen afscheid nemen van de goeie herinneringen uit die tijd. Om Hyper, hyper kon je simpelweg niet heen.

En ik heb eigenlijk wel een zwak voor Duitsers die zichzelf niet zo serieus nemen en een foute Duitse saus over hun muziek heen leggen. Rammstein schaar ik daar ook onder. Duitsers met zelfspot zijn zo zeldzaam dat ik dat waardeer.

7

scooter 4

Gaan we aftellen?

en nog een

7,8 voor Sheryl Crow
vond het nooit wat aan maar na 1998 ben ik het wel gaan waarderen met terugwerkende kracht door The Globe Sessions

Scooter 2,3

La List 7,4

6.2

Inderdaad niet hun beste.

esteban schreef:

Geef mij maar Nessaja, How Much is the Fish, Maria (I Like it Loud), Call Me Manana, Faster Harder Scooter, F*ck The Millenium, One (Always Hardcore) ... Hoeveel titels ken ik zo? Er viel in mijn puberjaren gewoon niet aan te ontsnappen. Op sommige dagen kan ik zelfs Fire of Move Your Ass hebben.

Dat is - voor mij - de grootste troep van de jaren '90. Luisterde je toen niet naar bv. Radiohead of dEUS? Merkwaardig dat vele jaren '90-nostalgisten geen afstand kunnen nemen van de troep in hun tijd. Ik hou wel van de jaren '90 maar dan van bv. Nirvana, Pearl Jam, R.E.M., Radiohead, Belle & Sebastian ...
In mijn puberjaren werd ik geconfronteerd met bv. Ferrari, Danny Mirror en De Havenzangers maar daar wil ik niets van horen. Abba, Queen en David Bowie zijn dan wel jeugdsentiment maar die zijn ook oneindig veel beter en tijdlozer dan Scooter (die hun naam overigens hebben gejat van een Belgische band begin jaren '80).

Ast
2,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.