MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

844. The Shorts - Comment Ça Va: 3
843. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear: 7

Er zijn twee dingen waar ik als eerste aan denk als het gaat om het meest verschrikkelijke wat de jaren 80 aan popmuziek heeft voortgebracht. Dat zijn Bros en... dit.

1

6,2 wegens niet te ontkennen jeugdsentiment. Ik was 8 jaar toen het een hit was en vaste kijker van elk muziekprogramma op TV en groot consument van wat toen Hilversum 3 was. Het stond ook in de eindlijst van 1983 waarvan ik de bovenste 35 ofzo had opgenomen op cassettebandjes. En de kleine starbright boy draaide die vaak.

6.5

Uit sympathie.

The Shorts - Comment Ça Va : 4,5

Beter dan Je Suis, Tu Es en die heb ik een 4 gegeven (was misschien wat aan de hoge kant)

wavanbuuren
Tom C - 5,5
OMD - 8

Shorts. Altijd moeilijk om een plaat buiten het tijdsbeeld te beoordelen.
Slaat nu nergens meer op, maar destijds was het vooral vrolijk en sympathiek. En een gigantische hit.
+ wat starbright boy zegt.

6-je dan maar.

Je Suis Tu Es kreeg een 2 van mij. Deze vind ik misschien wel 2x zo goed:

4

Frans Duits avant la lettre:

5,5

OMD: 7,6

The Shorts - Comment Ça Va: 6,5
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear: 8,1

Oh ja: Hyper Hyper 7

cosmic kid (moderator)
Sympathiek is nog geen synoniem voor goed: 2

Playbackshow laatste klas lagere school, ik was de drummer .

Jeugdsentimentbonus: 6

Met hun eerste entry scoorden The Shorts 3,33 gemiddeld. Met hun tweede kans 4,44. Daarmee belandt Comment Ca Va op plek 782.

De officiële video van deze song heeft al meer dan 1,1 miljard views op YouTube, de song is al meer dan 1,4 miljard keer gestreamd op Spotify en in de US ging het singeltje meer dan 10 miljoen keer over de toonbank.

De single die Samuel Frederick Smith hiervóór uitbracht werd al een nummer 1-hit in de UK, maar met deze single wist hij zijn naam pas écht te vestigen.

In 2019 wist hij tot nu toe voor het laatst de top 10 te bereiken, maar rond 2014 konden we niet om deze jongen heen.

845. Sam Smith - Stay With Me

[2014, #aw33, #hp2]

6,2 Zal het zelf niet snel opzetten, maar er zijn meer hedendaagse hitmakers die ik vervelender vind dan die ik beter vind.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.