MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Thin Lizzy - Whiskey in the Jar : 8

wavanbuuren
Het verhaal van Phil Lynott is tragisch en aangrijpend. Als ik zijn stem hoor zie ik altijd een man voor me zonder neusschotje en een berg cocaïne, maar dat volledig terzijde.
Een wonderkind van 50 is ie er in elk geval niet mee geworden (40 ook niet trouwens).

Ik hou van zijn stem.

8

Ast
7,3

No Brainer - 10
Whiskey in the Jar - 4,5

No Brainer is één van de beste nummers ooit gemaakt, en Whiskey in the Jar is nog niet half zo goed. Geef mij maar de cover van Metallica. Wat vind je van die mening, EvilDrSmith?

Johnny Marr schreef:
No Brainer - 10
Whiskey in the Jar - 4,5

I'm the One is één van de beste nummers ooit gemaakt, en Whiskey in the Jar is nog niet half zo goed. Geef mij maar de cover van Metallica. Wat vind je van die mening, EvilDrSmith?

Ik had hierboven (op de vorige pagina) mijn ongezouten mening over het verval van Metallica's coverkwaliteiten al geventileerd, dus je vraagt naar de bekende weg.
Maar vooruit, speciaal voor jou: Garage Days (Re-)Revisited versus Garage Inc. is als een Bovag voor Tesla's versus een Beun de Haas-kraakpand voor Fiat 500 en Trabanten. Daarbij: Philo > Jaymz.
Dat vind ik er dus van.

Je bent trouwens een komma in het cijfer bij No Brainer vergeten.

EvilDrSmith schreef:

Je bent trouwens een komma in het cijfer bij No Brainer vergeten.

die fout van Johnny was mij nog niet eens opgevallen

EvilDrSmith schreef:
Garage Days (Re-)Revisited versus Garage Inc. is als een Bovag voor Tesla's versus een Beun de Haas-kraakpand voor Fiat 500 en Trabanten.

Ik rij met een Fiat 500

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik rij met een Fiat 500

Haha, dan klopt mijn beschrijving zelfs nog beter dan ik dacht.
Veel plezier met Metallica's whiskey, ik ga voor 'Am I Evil'.
Glaasje op, laat je rijden (door Jaymz).

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Haha, dan klopt mijn beschrijving zelfs nog beter dan ik dacht.
Veel plezier met Metallica's whiskey, ik ga voor 'Am I Evil'.
Glaasje op, laat je rijden (door Jaymz).

Garage Inc. vind ik best een dope albumpie, Garage Days staat daar toch trouwens ook op?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Garage Inc. vind ik best een dope albumpie, Garage Days staat daar toch trouwens ook op?

Yep, mede door al die ouwe covers is-ie als verzamelaar zeker tof. Maar de nieuwe covers die ze toen voor dat album opnamen sloegen voornamelijk als kut op dirk, zoals die Mercyful Fate-medley: pfff, where's the evil energy? Het lijkt wel uitgebluste happy hardrock. Ik meen dat er één toffe coverversie op stond, nota bene Bob Segers 'Turn The Page'.

6,99 voor Thin Lizzy en de mannen belanden daarmee op plek 271.

Vandaag opnieuw een song die dankzij een Levi's commercial terug miljoenen huishoudens in werd geslingerd. Geschreven door Noel Coward die zijn verboden liefde voor een man hiermee bezong, maar dat mocht natuurlijk niet in de jaren '30, dus schreef hij ook een versie die door vrouwen gezongen kon worden.

In 1952 coverde Dinah Washington het nummer, en eerlijk is eerlijk; die versie is niet veel bijzonders. Ze nam het nummer echter nog eens op in 1961 en wat een verschil; waar we tien jaar eerder nog een zangeres aan het werk hoorde die een nummer zong, horen we hier een vrouw die haar gevoelens met ons deelt. Het was dan ook die doorleefde 1961 versie die Levi's gebruikte voor hun reclame in 1992.

Naast Dinah waren er talloze zangeressen die dit nummer opnamen, maar wij gaan luisteren naar de versie die we dankzij Levi's weer wat aandacht schonken.

855. Dinah Washington - Mad About The Boy

[1992, #aw8, #hp6]

8.5

Die stem!

8,5

mooie stem

Thin Lizzy: 8,5
Dinah W: 6,3

Haar stem krijgt een 10. Wauw...
Het liedje door haar stem toch nog een 8.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.