MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

6

Op zich wel leuk als je friet met kip eet met je kinderen. Anders niet.

From AM to PM scoort 5,42 gemiddeld en belandt op de 689e plek.

Deze Britse band probeerde eind jaren 60 en begin jaren 70 door te breken en ze brachten meerdere albums uit. Het sloeg echter niet aan, commercieel succes bleef uit. De jongens zaten er helemaal doorheen en besloten er de brui aan te geven. NEEN! riep een zekere David Bowie, jullie mogen het nog niet opgeven. Probeer het gewoon nog 1x, maar dan met een song die jullie van mij cadeau krijgen......

866. Mott The Hoople - All the Young Dudes

[1972, #aw5, #hp27]

Op zich heel fijn dat ze David Bowie op hun pad tegenkwamen, zodat ze daarna nog een paar lekkere albums maakten, net zoals een paar alleraardigste albums t/m deze single, maar het is (wederom) een symptomatisch triest verschijnsel dat juist een van hun slechtste nummers ervoor zorgt dat ze bij het grote publiek bekend staan als een one day fly. Wat een drammerig zeikrefrein, yech!

5

5

Ik geef zowaar eens hetzelfde cijfer als EDS, met de kanttekening dat ik hun overige werk niet ken.

Ik vind dit juist wel een lekker nummer.

7,6

Sara Kays - 4
Christina Millian - 6,7

Echt een geweldig nummer!

9

Mott The Hoople - All the Young Dudes : 6,5

wavanbuuren
6,5

10 Bowie’s solo-version ook erg fijn

Christina Milian: 6,5
Mott the Hoople: 7,8

MTH komt tot een gemiddelde van 7,1 (verder niets meer achter die 1) en is daarmee de 5e song in ons klassement met exact dat gemiddelde; een unicum. Ze staan op plek 224.

Cameron Jibril Thomaz bracht in 2006 zijn debuutalbum uit en scoorde sindsdien 8 top 20-hits in de reguliere Amerikaanse Billboard lijst.

Hoewel de eerste single van Cameron die de hitlijst wist te bereiken meteen tot de hoogste positie klom, was het zijn eerbetoon aan de overleden acteur Paul Walker waarmee hij zijn allergrootste hit scoorde. Dit nummer was zo'n ongekend succes dat het zelfs op plek 103 staat in de All-Time Billboard Chart, een fantastische prestatie. Nu nog hoog scoren in dit topic, dan ben je pas écht een grote.

867. Wiz Khalifa - See You Again [feat. Charlie Puth]

[2015, #aw21, #hp3]

Moth the Hoople 6.2

Wiz Khalifa 3

Onder het ouwelullenmom "hoe nieuwer hoe kutter" en "hoe groter de hit hoe groter de bolus" is het fijn dat deze Jodukus braaf de verwachtingen inlost. Paul Walker zal zich omdraaien in zijn graf en wat mij betreft behoort deze koekenpeer tot de orde der lilliputters.
Jammer dat Budgie nooit de Top 40 heeft gehaald, anders had er nu een heel ander nummer mogen worden beoordeeld.

3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.