MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Als het nu drie keer achter elkaar 'Shame' was, dan had ik nog wel leuk gevonden, maar dit is maar 33,3% zo leuk. Het is dat ik dit soort lopendeband-loveboat-disco steeds beter tolereer, anders had ik een beschamend laag cijfer uitgedeeld.

Dat deze lange versie veel beter aansloeg snap ik echter wel, want die laatste twee funky en duidelijke "extended" minuten zijn met afstand de lekkerste van de dikke zes. Weet het cijfer dan nog op te krikken naar een zes.
Het had gewoon een instrumental moeten zijn.

6

EvilDrSmith schreef:
Als het nu drie keer achter elkaar 'Shame' was, dan had ik nog wel leuk gevonden

Die stond ook al op de lijst om binnenkort voorbij te komen , ongeveer een weekje nog.

Lost Frequencies 3
Evelyn 'Champagne' King 6,8

Ast
5,5

Evelyn 'Champagne' King scoort met 6,094736842 exact hetzelfde gemiddelde als Esther Phillips en belandt op plek 586.

Tussen 2005 en 2009 scoorde deze band tien top 40 songs in de UK, en toen werd het stil rondom single-successen. Er werden nog 23 singles uitgebracht tussen 2010 en 2020, maar de mensen leken de band een beetje moe te zijn: zelfs niet één top 100 notering in de UK werd er nog gehaald.

Laten wij maar gewoon teruggaan naar de tijd dat ze het goed deden in de charts, en dan vooral in België. De song waar wij naar gaan luisteren was dan ook nergens zo succesvol / populair als bij onze zuiderburen.

886. Editors - Papillon

[2009, #aw5, #hp23]

Editors waren populair op StuBru. Ook graag gezien op festivals hier. Deden het zeer goed in De Afrekening. Ook na de topjaren nog, nu en dan. Magazine (2018 ongeveer?) bijvoorbeeld stond vrij snel op één. Toch zijn die latere songs mij niet bijgebleven. Deze Papillon wel natuurlijk.

8.5

Joan Armatrading - 5,8
Lost Frequencies - 2,2
Evelyn "Champagne" King - 6,7
Editors - 0,3

Lekkerrr hoor. Verbaast me bijna dat zo'n fatsoenlijk nummer in dit millennium nog de Top40 heeft bereikt, al zal dat anno 2022 ook niet meer gebeuren.
En ook al is het een rip-off van de 80s-postpunkhelden: beter goed gejat dan slecht geschreven.
@ JM: lollig cijfer. Daar heb je duidelijk goed over nagedacht.

7,5

10

om het idiote cijfer van JM te compenseren

2,5

JM's cijfer zit momenteel nochtans het dichtste bij de waarheid krijg hier echt de kriebels van, brrrr

8,5

Editors - Papillon : 4,5

4 ik snap dat mensen deze band moe zijn

Shaky schreef:
Tussen 2005 en 2009 scoorde deze band tien top 40 songs in de UK, en toen werd het stil rondom single-successen. Er werden nog 23 singles uitgebracht tussen 2010 en 2020, maar de mensen leken de band een beetje moe te zijn: zelfs niet één top 100 notering in de UK werd er nog gehaald.

Moet wel gezegd dat het bij bands als deze niet altijd evenveel sense maakt hun succes te staven aan TOP 40 noteringen. Editors is de afgelopen 10 jaar blijven scoren, maar dan wel in meer alternatieve hitlijsten. Waar ze ook eerder thuishoren. De Afrekening bijvoorbeeld. In 2018 was "Magazine" nog het tweede best scorende nummer van heel het jaar. Ook "Darkness at the Door" deed het goed. In 2019 hetzelfde verhaal voor "Barricades" en "Black Gold", 2016 "All the Kings", en zo helemaal terug. Ik heb het nu enkel over De Afrekening, maar wat googelen leert mij al snel dat dat in andere lijsten van dezelfde aard min of meer hetzelfde verhaal was.

In dat opzicht verbaas ik mij zelfs eerder over het feit dát ze gescoord hebben in de TOP 40. Een beetje zoals EvilDrSmith ook aangeeft. Dat zie ik vandaag de dag niet meer gebeuren. Het Editors-publiek is ze dan toch niet echt moe geraakt.

Maar goed, ik begrijp natuurlijk dat deze thread met een TOP 40 bril bekeken moet worden. 'k Wou het gewoon even kwijt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.