Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 30 januari 2022, 12:27 uur
esteban schreef:
Maar goed, ik begrijp natuurlijk dat deze thread met een TOP 40 bril bekeken moet worden.
'k Wou het gewoon even kwijt.
Maar goed, ik begrijp natuurlijk dat deze thread met een TOP 40 bril bekeken moet worden.
'k Wou het gewoon even kwijt.
Geen probleem, snap het helemaal. Maar inderdaad; enkel vanuit singlesuccessen gesproken hiero.
Zo komt er morgen bijvoorbeeld iets voorbij hier dat enkel gebaseerd op Top 40-successen totaal onbekend is, maar in werkelijkheid natuurlijk niet zo is. Daar schrok ik dan weer van (wellicht dat je nu al kan vermoeden wat voor soort muziek dat gaat worden
). Ach ja, van de andere kant: ik vind het allang fijn dat er zoveel muziek is die nooit wat gescoord heeft in de hitlijsten. Dan blijft het tenminste bij de échte liefhebbers hangen.
0
geplaatst: 30 januari 2022, 17:12 uur
Met 6,99 belanden Editors op plek 278.
Sinds 2016 stond deze dame al 13x in de Top 40, dat lukte haar 7x solo en 6x als onderdeel van een samenwerking.
Ze brak door middels een televisietalentenjacht en heeft ondertussen naast de vele hits ook ongeveer net zoveel prijzen in de wacht weten te slepen.
Deze Utrechtse is overigens pas 24 jaar oud, dus wie weet wat ze nog allemaal gaat bereiken en hoe vaak ze in theorie hier nog zou kunnen langskomen...
887. Maan - Zo Kan Het Dus Ook
[2019, #aw13, #hp12]
Sinds 2016 stond deze dame al 13x in de Top 40, dat lukte haar 7x solo en 6x als onderdeel van een samenwerking.
Ze brak door middels een televisietalentenjacht en heeft ondertussen naast de vele hits ook ongeveer net zoveel prijzen in de wacht weten te slepen.
Deze Utrechtse is overigens pas 24 jaar oud, dus wie weet wat ze nog allemaal gaat bereiken en hoe vaak ze in theorie hier nog zou kunnen langskomen...
887. Maan - Zo Kan Het Dus Ook
[2019, #aw13, #hp12]
0
geplaatst: 30 januari 2022, 17:39 uur
Smullie, ik mag de spits afbijten. En dat nog wel met mijn grote favoriet Maan.
In de maneschijn, in de maneschijn
Klom ik op een trapje door het raamkozijn
Maar je raadt het niet, nee je raadt het niet
Zo doet een vogel en zo doet een vis
En zo doet een duizendpoot, die schoenenpoetser is
Dat niveau dus. Alhoewel, dat mocht ze willen. Geef mij maar een nieuwe maan.
1
In de maneschijn, in de maneschijn
Klom ik op een trapje door het raamkozijn
Maar je raadt het niet, nee je raadt het niet
Zo doet een vogel en zo doet een vis
En zo doet een duizendpoot, die schoenenpoetser is
Dat niveau dus. Alhoewel, dat mocht ze willen. Geef mij maar een nieuwe maan.
1
0
geplaatst: 30 januari 2022, 18:51 uur
Mij totaal onbekend. Niet altijd even verstaanbaar, al kan dat aan mij liggen. 13 in een dozijn dezer dagen.
4
4
0
geplaatst: 31 januari 2022, 07:36 uur
Mijn partner heeft best een prima muzieksmaak, maar er zitten soms een paar hitparade-favorieten tussen, die minder bij mij resoneren... Al heeft ook Maan betere nummers dan dit nietszeggende deuntje:
3,5
Ff inhalen, want het was best een prima rijtje:
Smashing Pumpkins - gewoon een prima rocksong, zeker voor Top 40-begrippen: 8,2
Supermax - dit soort, ietwat knullige, eurodisco is erg goed aan mij besteed: 8,4
Sybil - enorm tijdsartefact, maar wmb terecht vergeten: 5,5
Gilbert Becaud - hoor ik toch veel liever in het Frans: 4
Joan Armatrading - knappe song, vooruitstrevende boodschap: 7,8
Lost Frequencies - nog zo'n favoriet van mijn vrouw, die veel beter kan: 3,5
Evelyn "Champagne" King - een van mijn favoriete disco-artiesten, al is dit geen Love Come Down of I'm In Love: 8,5
Editors - een knaller die gemaakt is om festivalweides plat te spelen. Zo zijn ze, zeker in de 21e eeuw, zelden in de top 40 te horen: 9,2
3,5
Ff inhalen, want het was best een prima rijtje:
Smashing Pumpkins - gewoon een prima rocksong, zeker voor Top 40-begrippen: 8,2
Supermax - dit soort, ietwat knullige, eurodisco is erg goed aan mij besteed: 8,4
Sybil - enorm tijdsartefact, maar wmb terecht vergeten: 5,5
Gilbert Becaud - hoor ik toch veel liever in het Frans: 4
Joan Armatrading - knappe song, vooruitstrevende boodschap: 7,8
Lost Frequencies - nog zo'n favoriet van mijn vrouw, die veel beter kan: 3,5
Evelyn "Champagne" King - een van mijn favoriete disco-artiesten, al is dit geen Love Come Down of I'm In Love: 8,5
Editors - een knaller die gemaakt is om festivalweides plat te spelen. Zo zijn ze, zeker in de 21e eeuw, zelden in de top 40 te horen: 9,2
2
wavanbuuren
geplaatst: 31 januari 2022, 09:02 uur
En dan Maan.....
Die heeft zo'n beetje alles wat ik veracht aan de quasi politieke correctheid van deze tijd.
Lekker met Marco vozen en het verrotte voice systeem in stand houden, maar wel getraumatiseerd de studio uitrennen als Chiel een grapje maakt met een stripper.
Altijd die gemaakt vrolijke houding, maar overal door laten schemeren dat ze het ook niet makkelijk heeft gehad, terwijl ze 20 kruiwagens had en een Goois matras.
Rijmelarij van het niveau lik-mijn-vestje.
De verschrikkelijk clips.
Ze kan nog best wel OK zingen ook, maar haar platen zijn altijd zo gemixt dat dat nooit tot uiting komt.
bah, bah en bah.
2
Die heeft zo'n beetje alles wat ik veracht aan de quasi politieke correctheid van deze tijd.
Lekker met Marco vozen en het verrotte voice systeem in stand houden, maar wel getraumatiseerd de studio uitrennen als Chiel een grapje maakt met een stripper.
Altijd die gemaakt vrolijke houding, maar overal door laten schemeren dat ze het ook niet makkelijk heeft gehad, terwijl ze 20 kruiwagens had en een Goois matras.
Rijmelarij van het niveau lik-mijn-vestje.
De verschrikkelijk clips.
Ze kan nog best wel OK zingen ook, maar haar platen zijn altijd zo gemixt dat dat nooit tot uiting komt.
bah, bah en bah.
2
0
geplaatst: 31 januari 2022, 17:16 uur
Plek 864 voor Maan met een gemiddelde van 3,57.
Zo heel af en toe post ik stiekem een liedje / artiest in dit topic waar ik zelf heel gelukkig van word. Zoals vandaag deze man die al in 1943 een contract bij RCA tekende en maar liefst 44 jaar lang onder contract bleef staan en albums voor ze opnam.
In totaal heeft Pierino Ronald Como meer dan 50 jaar lang actief in de schijnwerpers gestaan als zanger, acteur en radio- en televisiepersoonlijkheid. Verder heeft hij alles gewonnen wat er te winnen valt en is hij een van de grootheden van vóór het Top 40-tijdperk.
Deze man bracht 150 singles uit waarvan er 1 de Nederlandse Top 40 wist te bereiken. Om het even in perspectief te plaatsen: in de US had hij alleen al vóór 1959 48 hitsingles te pakken.
Een classy classic vandaag.
888. Perry Como - It’s Impossible
[1971, #aw5, #hp20]
Zo heel af en toe post ik stiekem een liedje / artiest in dit topic waar ik zelf heel gelukkig van word. Zoals vandaag deze man die al in 1943 een contract bij RCA tekende en maar liefst 44 jaar lang onder contract bleef staan en albums voor ze opnam.
In totaal heeft Pierino Ronald Como meer dan 50 jaar lang actief in de schijnwerpers gestaan als zanger, acteur en radio- en televisiepersoonlijkheid. Verder heeft hij alles gewonnen wat er te winnen valt en is hij een van de grootheden van vóór het Top 40-tijdperk.
Deze man bracht 150 singles uit waarvan er 1 de Nederlandse Top 40 wist te bereiken. Om het even in perspectief te plaatsen: in de US had hij alleen al vóór 1959 48 hitsingles te pakken.
Een classy classic vandaag.
888. Perry Como - It’s Impossible
[1971, #aw5, #hp20]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.