Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 7 februari 2022, 08:47 uur
starbright boy schreef:
7,7
Enorm 80's met alle rockcliches van die tijd. Geschreven door Billy Steinberg en Tom Kelly, broodsongschrijvers die veel 80's hits schreven niet door de Heart-zusjes zelf zoals hun oudere werk dat veel meer eigen was. En Celine Dion heeft het ook opgenomen, das ook vaak geen goed teken. En toch van alle nummers die in die jaren op de rockballads CD's stonden is dit mijn grote guilty pleasure. Ik kan het niet verklaren maar vind dit onweerstaanbaar.
7,7
Enorm 80's met alle rockcliches van die tijd. Geschreven door Billy Steinberg en Tom Kelly, broodsongschrijvers die veel 80's hits schreven niet door de Heart-zusjes zelf zoals hun oudere werk dat veel meer eigen was. En Celine Dion heeft het ook opgenomen, das ook vaak geen goed teken. En toch van alle nummers die in die jaren op de rockballads CD's stonden is dit mijn grote guilty pleasure. Ik kan het niet verklaren maar vind dit onweerstaanbaar.
Hier scheiden onze wegen dan.

0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 10:19 uur
Gelukkig is dat niet meer dan een holle frase tegenwoordig

0
geplaatst: 7 februari 2022, 17:16 uur
Heart scoort 7,38 gemiddeld en belandt op plek 146.
Kent Lövgren was een jaar of 6 actief in de muziekindustrie en scoorde daarin 9 noteringen in de Zweedse hitlijst. In andere Europese landen moest hij het van 2 songs hebben.
In 1998 was hij wel klaar met zijn bestaan in de muziekwereld en besloot hij zich op een nieuwe carrière te richten. Tegenwoordig heeft hij een marketingbedrijf en geeft hij les.
Wij gaan 30 jaar terug in de tijd naar de song waarmee hij in zeven landen een top 10-hit wist te scoren.
895. Melodie MC - Dum Da Dum
[1993, #aw14, #hp4]
Kent Lövgren was een jaar of 6 actief in de muziekindustrie en scoorde daarin 9 noteringen in de Zweedse hitlijst. In andere Europese landen moest hij het van 2 songs hebben.
In 1998 was hij wel klaar met zijn bestaan in de muziekwereld en besloot hij zich op een nieuwe carrière te richten. Tegenwoordig heeft hij een marketingbedrijf en geeft hij les.
Wij gaan 30 jaar terug in de tijd naar de song waarmee hij in zeven landen een top 10-hit wist te scoren.
895. Melodie MC - Dum Da Dum
[1993, #aw14, #hp4]
0
geplaatst: 7 februari 2022, 18:44 uur
starbright boy schreef:
Ik kan het niet verklaren maar vind dit onweerstaanbaar.
Ik kan het niet verklaren maar vind dit onweerstaanbaar.
Wellicht omdat Ann Wilson de beste rockzangeres aller tijden is.
Zij kan van een kleuterliedje nog een wereldhit maken.

Heart: 8,8
Melodie MC: sodeju, wat een schaamteloze 2Unlimited-kloon. Ze hebben mazzel dat Anita nou weer míjn grote guilty pleasure was. Jammer dat het refrein nogal 'dom-dom-da-da-da-dom-dom' overkomt, kost ze wat punten.
Melodie MC: 5,5
1
geplaatst: 7 februari 2022, 20:25 uur
Tsja, ik ben groot liefhebber van eurodance, maar dit is niet bepaald een hoogvlieger in het genre:
5,4
Ik ben bepaald geen liefhebber van rockballads, maar Heart presteert het om er eentje maken waarvan ik geen rillingen op mijn rug krijg. Knap.
7
En ook nog een 6,5 voor Temptations, die kunnen stukken beter.
5,4
Ik ben bepaald geen liefhebber van rockballads, maar Heart presteert het om er eentje maken waarvan ik geen rillingen op mijn rug krijg. Knap.
7
En ook nog een 6,5 voor Temptations, die kunnen stukken beter.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 20:51 uur
Zowat alles in die periode klonk 2 Unlimited achtig, op zich al voortvloeiende uit dingen als Technotronic. Ook al Belgisch. Om dit dan af te schrijven als een kloon? Het was simpelweg de sound van het moment. Culture Beat, Cappella, 2 Brothers on the 4th Floor, ... Ik begon aan mijn puberjaren en viel hier als een blok voor. Deze grijs gedraaid destijds, op cassette weliswaar.
Misschien een halfje teveel, maar ik volg Jordidj1 ...
8
Misschien een halfje teveel, maar ik volg Jordidj1 ...
8
0
wavanbuuren
geplaatst: 8 februari 2022, 08:44 uur
Typisch gevalletje van niet objectief, want midden in mijn staptijd.
De meeste eurodance scoort ruim voldoende, terwijl het theoretisch niet mijn genre zou moeten zijn.
7,4
De meeste eurodance scoort ruim voldoende, terwijl het theoretisch niet mijn genre zou moeten zijn.
7,4
0
geplaatst: 8 februari 2022, 17:15 uur
Plek 725 voor Dum Da Dum met een gemiddelde van 5,35.
Tien nummer 1-hits scoorde deze man in de US R&B chart en acht andere songs belandden tussen plek 2 en 10.
In Nederland had hij enkel in 1985 zijn 15 minutes of fame. Dat was wel met de song waarmee hij zijn populariteit in de US in gang zette. Het werd daar zelfs de best scorende R&B-single van het jaar.
Hij is overigens nog actief in de muziekindustrie en brengt ook nog steeds singles uit. Zijn meest recente stamt uit 2020.
896. Freddie Jackson - Rock Me Tonight
[1985, #aw4, #hp26]
Tien nummer 1-hits scoorde deze man in de US R&B chart en acht andere songs belandden tussen plek 2 en 10.
In Nederland had hij enkel in 1985 zijn 15 minutes of fame. Dat was wel met de song waarmee hij zijn populariteit in de US in gang zette. Het werd daar zelfs de best scorende R&B-single van het jaar.
Hij is overigens nog actief in de muziekindustrie en brengt ook nog steeds singles uit. Zijn meest recente stamt uit 2020.
896. Freddie Jackson - Rock Me Tonight
[1985, #aw4, #hp26]
0
geplaatst: 8 februari 2022, 17:26 uur
Ik las in een flits Jackson - Rock en dacht spontaan aan het geweldige Rock With You. Helaas.
5
5
0
geplaatst: 8 februari 2022, 17:31 uur
Melodie MC: 7,5 fijne euro dance classic
Freddie Jackson: 5,5 daar gaat mijn glazuur
Freddie Jackson: 5,5 daar gaat mijn glazuur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.