Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2022, 17:10 uur
6,73 gemiddeld betekent plek 377 voor Adele.
Ik ga het proberen kort houden bij deze song en zanger. Een van de grootste entertainers die Amerika ooit heeft voortgebracht. Jarenlang de bestbetaalde televisiepresentator aller tijden geweest, onderdeel van The Rat Pack, filmster, zanger, bokser, golfer, levensgenieter en, hoe gek het ook mag klinken, einzelgänger. Hoe dan ook, ik doe wel een keer een Greatest HIts voor deze man want hoewel hij in de echte wereld zijn erkenning krijgt, valt dat op MusicMeter vaak wat tegen. + dan kan ik mijn info en kennis over deze gigant eindelijk eens delen
, mag ik ook eens mijn lolletje beleven??
We gaan luisteren naar zijn enige Top 40-notering in Nederland, met een song die hij eigenlijk meer opnam omdat het goed uitkwam in zijn set op dat moment dan dat hij hier echt een emotionele connectie mee had.
De live versie moet ik ook delen. De bijnaam 'King of Cool' wordt hier wel heel duidelijk; zelden iemand zo ontspannen en 'at ease' met zichzelf gezien. Hij weet ook wel dat dit niet de meest briljante song is, maar hij maakt er wel wat van (let ook op het opvallende verschil in pitch en stemgeluid tussen Dean's spreekstem en zangstem; konden wel twee verschillende mensen zijn). Dean live
898. Dean Martin - Send Me the Pillow
[1965, #aw6, #hp29]
Ik ga het proberen kort houden bij deze song en zanger. Een van de grootste entertainers die Amerika ooit heeft voortgebracht. Jarenlang de bestbetaalde televisiepresentator aller tijden geweest, onderdeel van The Rat Pack, filmster, zanger, bokser, golfer, levensgenieter en, hoe gek het ook mag klinken, einzelgänger. Hoe dan ook, ik doe wel een keer een Greatest HIts voor deze man want hoewel hij in de echte wereld zijn erkenning krijgt, valt dat op MusicMeter vaak wat tegen. + dan kan ik mijn info en kennis over deze gigant eindelijk eens delen
, mag ik ook eens mijn lolletje beleven??We gaan luisteren naar zijn enige Top 40-notering in Nederland, met een song die hij eigenlijk meer opnam omdat het goed uitkwam in zijn set op dat moment dan dat hij hier echt een emotionele connectie mee had.
De live versie moet ik ook delen. De bijnaam 'King of Cool' wordt hier wel heel duidelijk; zelden iemand zo ontspannen en 'at ease' met zichzelf gezien. Hij weet ook wel dat dit niet de meest briljante song is, maar hij maakt er wel wat van (let ook op het opvallende verschil in pitch en stemgeluid tussen Dean's spreekstem en zangstem; konden wel twee verschillende mensen zijn). Dean live
898. Dean Martin - Send Me the Pillow
[1965, #aw6, #hp29]
0
geplaatst: 10 februari 2022, 17:23 uur
Niet een nummer waar ik van achterover val, maar al een stuk beter dan die aalgladde crooner van Perry Como van onlangs.
6,2
De live versie is tof om te zien en inderdaad een heel stuk beter! (ook vanwege het ontbreken van die vervelende, glijerige backing vocals)
Die zou ik zeker een punt meer geven.
6,2
De live versie is tof om te zien en inderdaad een heel stuk beter! (ook vanwege het ontbreken van die vervelende, glijerige backing vocals)
Die zou ik zeker een punt meer geven.
1
geplaatst: 11 februari 2022, 05:04 uur
Deze was mij onbekend, hoe is dat zelfs mogelijk? Uiteraard een zwak voor.
Misschien wat kort, maar ah ...
8
Misschien wat kort, maar ah ...8
1
wavanbuuren
geplaatst: 11 februari 2022, 08:38 uur
Na de ingetogen maar passievolle pitch van Shaky zou het me aan het hart gaan om een onvoldoende uit te delen.
6-je
6-je
0
geplaatst: 11 februari 2022, 14:50 uur
wavanbuuren schreef:
Na de ingetogen maar passievolle pitch van Shaky zou het me aan het hart gaan om een onvoldoende uit te delen.
Mij ook, maar tegelijk wil ik Shaky nog wel recht aan kunnen kijken.
3,5
0
geplaatst: 11 februari 2022, 17:20 uur
6,44 voor Dean Martin, daarmee staat hij op plek 490.
De man van vandaag scoorde 4 hits in de Nederlandse Top 40 tussen 2008 en 2012. In 2021 overleed hij op 45 jarige leeftijd om redenen die niet bekend zijn gemaakt.
Van zijn vader die geluidsman voor Kool & The Gang en Duke Ellington was, kreeg hij de liefde voor muziek mee. Later ontdekte hij zelf Dance muziek en besloot er zijn carrière van te maken.
De song waar wij naar gaan luisteren werd een hitje bij ons en een enorme airplay-hit in Rusland.
899. Ian Carey - Red Light
[2008, #aw3, #hp36]
De man van vandaag scoorde 4 hits in de Nederlandse Top 40 tussen 2008 en 2012. In 2021 overleed hij op 45 jarige leeftijd om redenen die niet bekend zijn gemaakt.
Van zijn vader die geluidsman voor Kool & The Gang en Duke Ellington was, kreeg hij de liefde voor muziek mee. Later ontdekte hij zelf Dance muziek en besloot er zijn carrière van te maken.
De song waar wij naar gaan luisteren werd een hitje bij ons en een enorme airplay-hit in Rusland.
899. Ian Carey - Red Light
[2008, #aw3, #hp36]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.