MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
wavanbuuren
Ian, ik kan me wel een aantal redenen voor zijn dood bedenken - 4

Ramses, er zijn nummers van hem die ik prima kan hebben, maar deze ziot altijd een beetje in mkijn irritatiezone. De verafgoding van de man in bepaalde kringen heb ik dan weer nooit begrepen - 5

Sister - iets te lange inleiding maar wel leuk anders - 7

Plek 552 voor Stay met een gemiddelde van 6,22.

7 top 20-hits wist deze band te scoren in de reguliere Billboard chart, en toch was dit de enige song die een hit werd waar Jay de lead op mocht zingen.

Degene die het nummer van vandaag aanvroeg zei er zelf het volgende bij:

Het nummer dat ik kies, is het nummer dat op nummer 1 stond toen ik geboren werd. Net op tijd om die draak van een Vicky Leandros af te lossen en succesvol genoeg om die evenzogrote draak van Michael Jacksons 'Ben' van de eerste plek te houden. Dat het nummer na liefst zeven weken eindelijk werd afgelost door een andere glamrockblockbuster, The Sweets 'Block Buster', die ook nog eens een maand op nummer 1 stond, zorgde ervoor dat ik met genoegen terug kan kijken op de nummer 1's tijdens de eerste maanden van mijn leven. 
Het stond blijkbaar in de sterren (en hitlijst) geschreven dat ik meer van de rock dan van de pop en schlagers ben. Blij dat het gesternte mij zo goed en stevig gezind was.

902. The Osmonds - Crazy Horses

[1972, #aw13, #hp1]

5,5 geef mij Vicky maar

9

Verreweg hun beste, geniale gekte.

8 Veruit hun beste nummer

902. The Osmonds - Crazy Horses: 5
901. Shakespeares Sister - Stay: 4

Wat een uitstekende smaak heeft die inzender. Geen speld tussen te krijgen.
Ik had alleen wel meer haters verwacht, maar tot nu toe slechts een paar bescheiden vijfjes.
Maar Johnny Marr: wat is dat nou weer voor een laf cijfer? Hupsakee, geef eens een écht cijfer.

Ik geef ze niet vaak, zo'n cijfer staat op de een of andere manier een beetje oenig, maar ik weet werkelijk niet wat er minder dan geniaal aan dit liedje is. Tranen van opwinding, elke keer weer, hoe hilarish lachwekkend het dansje ook is. The perfect song. My perfect song. Nouja, het had langer mogen duren.
10

5,0

Je had er bij moeten zijn denk ik.

EvilDrSmith schreef:
Ik geef ze niet vaak, zo'n cijfer staat op de een of andere manier een beetje oenig, maar ik weet werkelijk niet wat er minder dan geniaal aan dit liedje is. Tranen van opwinding, elke keer weer, hoe hilarish lachwekkend het dansje ook is. The perfect song. My perfect song. Nouja, het had langer mogen duren.
10

Dit verhaal, i.c.m. je recente tirade tegen autotune, geeft wel een interessante inkijk op je kijk op muziek

Ik hoor overigens de genialiteit niet echt. Als ik denk aan geniale gekte uit diezelfde periode, denk ik meer aan zoiets. Dit klinkt meer als een proto-boyband die van de platenmaatschappij eens gek mocht doen. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. Maar wellicht had ik er inderdaad bij moeten zijn...

The Osmonds: 7,5

Shakespeares Sister - Stay : 5,5

The Osmonds - Crazy Horses : 7

8.5

Altijd een enorm zwak voor gehad.

wavanbuuren
Het toeval wil dat ik dit liedje altijd associeer met een collega. Die kon depressief worden bij de gedachte dat dit nummer op één stond toen hij werd geboren, maar dat volledig terzijde.

Prima energiek plaatje. Verstandig om het kort te houden.

8

6

En een 9,5 voor Stay.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:54 uur

geplaatst: vandaag om 07:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.